Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 19:25
llosh
llosh is offline
Ik gebruik nu al zo'n 5 maanden anti-depressiva en daarbij mag je geen alcohol gebruiken, maar k vraag me toch af waarom niet.
Ik heb namelijk nog wel een tijdje geblowd maar omdat dat op een gegeven moment niet meer goed ging-k voelde nog meer klote na het blowen, ben k daar maar mee gestopt. En ik heb braaf 5maanden lang geen alcohol meer gedronken; een maand geleden ben ik weer gaan drinken en ik heb niet gemerkt wat er verkeerd aan is eigenlijk; ik had eigenlijk best wel lol; je voelt je eindelijk een beetje verwijderd van jezelf...er staat in de gebruiksaanwijzing wel: gebruik van alcohol wordt afgeraden, want het heeft een versterkte werking maarre ...?
heeft iemand hier ervaring mee ofzo?

kus
Oud 26-05-2004, 20:34
Verwijderd
Nou, voorzover ik het van mijn arts begreep, kan je er heel suf van worden. Je kan wel drinken, maar niet te veel, de impact van de alcohol wordt veel groter. Ik kon - toen ik dus ook een anti-depressivum slikte - wel af en toe een glaasje drinken, heb er ook geen last van gehad, maar ja, ik dronk dus ook niet veel.

Ik zou, als ik jou was, rustig aan doen met die alcohol...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:55
pyres
pyres is offline
ik ken iemand die gewoon "out" ging omdat hij dus antidepressivia slikte en alcohol dronk die avond.

het kan heel erg fout aflopen omdat het een bepaalde reactie met elkaar heeft
als ik jou was, zou ik het gewoon niet doen
Oud 27-05-2004, 10:32
llosh
llosh is offline
keej...hartstikke bedankt
k was ook eerst heel braaf (het is niet zo dat ik zo'n typ ben dat overal schijt aan heeft)..maar na 5maanden wou k het maar eens proberen. Maar k ga wel verder op Red-Bull
Oud 27-05-2004, 11:29
Gothic
Gothic is offline
Je wordt eerder dronken. Je hebt minder alcohol nodig om dat effect te krijgen. Alleen is het heel onvoorspelbaar... De ene keer kan je out raken van 2 biertjes, terwijl je misschien een andere avond er makkelijk 5 kon hebben...
Oud 27-05-2004, 13:46
llosh
llosh is offline
ja zo'n gevoel had k ook al....maar k wist niet dat je er out van kon raken dus heel erg bedankt
Oud 27-05-2004, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Naast het probleem met bijwerkingen, lijkt het me absoluut onverstandig alcohol te nuttigen als je dergelijke medicijnen nodig hebt. Alcohol gaat niet samen met je kut voelen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:09
llosh
llosh is offline
ja dat dacht k dus ook, maar k voel me beter met alcohol
Oud 27-05-2004, 20:10
llosh
llosh is offline
maar k stop ermee hoor
Oud 28-05-2004, 09:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
llosh schreef op 27-05-2004 @ 21:09 :
ja dat dacht k dus ook, maar k voel me beter met alcohol
Ja, en met drankje nummer 2 voel je je nog iets beter, nummer 3 gaat er dan nog wat makkelijker in, en voor je het weet heb je een drankverslaving.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Niet in de eerste plaats omdat beide middelen elkaar mogelijk tegen werken in de hersenen. Je krijgt bijv antidepressiva voor je serotonine huishuiding of weet ik veel waarvoor, eventueel om hallucinaties tegen te gaan kweet niet wat jij hebt maargoed.

O.a. geestverruimende middelen als hasj/weed/lsd/paddos en eigenlijk alle drugs wel hebben juist een tegengesteld effect zodat het risico niet te voorspellen is wat er gebeurt bij een combinatie.

Daarbij nog het lichamelijke aspect, de chemische samenstelling van zulke medicatie geeft al stress genoeg op je interne organen lever/nieren o.a. en lijkt me niet zo best daar ook nog alcohol bij te gaan drinken.

Ter voorbeeld, wanneer je dronken word is dat gewoon omdat je lever de afbraak van de schadelijke alcohol niet meer aan kan en zodoende alcohol onverwerkt moet laten passeren zodat het in de bloedbaan komt en je dronken word. Zo te raden wat er met medicatie gebeurt wanneer je er ook nog bij drinkt. Zo werken orale medicijnen nou eenmaal.
Oud 31-05-2004, 11:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 11:50 :
Ter voorbeeld, wanneer je dronken word is dat gewoon omdat je lever de afbraak van de schadelijke alcohol niet meer aan kan en zodoende alcohol onverwerkt moet laten passeren zodat het in de bloedbaan komt en je dronken word.

Voordat je amateurdoktertje gaat spelen, raad ik je aan eerst eens wat dieper je bio-boeken in te duiken, want dit is volslagen onzin.

Alcohol wordt HOE DAN OOK in je bloed opgenomen. Een deel via je mond, een deel via je maag, en de rest via je verteringsstelsel. Je lever filtert bloed, en is niet rechtstreeks op je darmen aangesloten ofzo. Je lever breekt per uur iets van 1 consumptie alcohol af, die alcohol verbranden door veel te bewegen (dansen e.d.) is veel efficienter.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Lieve jongen natuurlijk klopt het niet compleet want kheb geen zin om dat totaal na te gaan zoeken ben nl. geen arts.
Het grote lijnen principe klopt wel. Kweenie hoe en waarom maar kweet wel wat schadelijk is en hoe een bepaald medicijn werkt.

Of lieve jongen, als jij zoveel van medicatie weet, vertel eens, wat gebeurt er wanneer je 3 weken lang dagelijks 35mg methandrostenolone, 150mg oxymetholone, en 30mg stanozolol neemt Kan dat ? Is dat safe ? Of niet ? En waarom niet ?
Oud 31-05-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 13:59 :
Lieve jongen natuurlijk klopt het niet compleet want kheb geen zin om dat totaal na te gaan zoeken ben nl. geen arts.
Het grote lijnen principe klopt wel. Kweenie hoe en waarom maar kweet wel wat schadelijk is en hoe een bepaald medicijn werkt.

Of lieve jongen, als jij zoveel van medicatie weet, vertel eens, wat gebeurt er wanneer je 3 weken lang dagelijks 35mg methandrostenolone, 150mg oxymetholone, en 30mg stanozolol neemt Kan dat ? Is dat safe ? Of niet ? En waarom niet ?
Wat je in grote lijnen vertelde was ook niet goed, anders.
Geef gewoon toe dat je uit je nek lulde en probeer jezelf nu niet te gaan bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:04
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-05-2004 @ 14:18 :
Wat je in grote lijnen vertelde was ook niet goed, anders.
Geef gewoon toe dat je uit je nek lulde en probeer jezelf nu niet te gaan bewijzen.
Allright het zal wel niet concreet kloppen, kheb er ook geen wetenschappelijke achterban van gelezen, alleen die stelling. Natuurlijk zuig je zoiets niet lutraak uit je duim.

Maar beste dame, leg dan even uit hoe het wél gaat
Je hebt gelijk, misschien ver-algemeen ik te veel.

Feit blijft dat bijv testosteron oid voor een groot deel uitgefilterd zou worden en er bij orale middelen de chemische verpakking dusdanig in elkaar word gezet dat de lever zn handjes er aan vol heeft en de inhoud, de testo, door zal laten gaan. Dat noemt men lever toxisch. Maar al goed kzal me niet meer met de dokterstermen bemoeien.

Nu nog even je uitleg please
Oud 31-05-2004, 14:16
Verwijderd
Chimera heeft het drie posts hierboven vrij duidelijk uitgelegd, waarom zou Andijvie datzelfde nog een keer zeggen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Jah en dat klopt toch ook, lever kan gewoon niet alle alcohol uit het bloed gefilterd krijgen dat bedoelde ik toch ook mee te zeggen omdat ik alleen de kennis niet heb om dat precies uit te leggen zoals het in wetenschaps termen hoort zeikt hij me af en nu wil ik graag weten hoe dat dan wel precies gaat. Met enzympjes enzo
Oud 31-05-2004, 14:31
Verwijderd
Jij beschrijft het alsof de alcohol rechtstreeks vanuit de darmen naar de lever gaat en dus niet in het bloed zit, behalve als de lever 'vol is', hij legt uit dat alcohol vanuit de darmen naar het bloed gaat en vanuit het bloed naar de lever. Dat lijkt mij een duidelijk verschil, want dan komt de alcohol wél in het bloed.

En het enzym dat helpt met alcohol afbreken zal vast ethanolase heten, enzymen heten meestal <stof die ze afbreken>ase
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ja oke mijn fout dan sorry.

Ik ben nou ook weer niet zo achterlijk dat ik niet weet dat het al in de mond begint. Goed, ik ben te lui om het op te zoeken maar het proces is toch dat je pas bezopen raakt als een dermate grote hoeveelheid alcohol in je bloed is dat de lever het niet allemaal verwerkt krijgt en er een variabele doses alcohol bij de hersenen komt toch ?

Goed ik geef toe ik had niet de vergelijking met medicatie moeten trekken, daar gaat het er juist om dat het door de spijsvertering komt. Excuses
Oud 31-05-2004, 14:49
Droyd
Droyd is offline
Ik heb ooit dodelijk veel gedronken (Ik zeg niet hoeveel aangezien de reacties dat ik hierop zou krijgen ) en ben er heelhuids vanaf gekomen. Ik had niet de indruk dat de Seroxat die ik neem toen heeft meegespeeld in het feit dat ik bijna "out" ben gegaan.

Mogelijk belemmert het wel de werking van de medicatie: Ik voelde me heel goed de dag erop maar ik had lichte duizeligheden wat ook gebeurd als ik Seroxat vergeet te nemen.
Nadien heb ik me 3 dagen vrij down gevoeld maar dit gebeurt wel vaker al durf ik zeker niet uit te sluiten dat alcohol hier de oorzaak van was.

Dit betekent natuurlijk niet dat het veilig is om te drinken in combinatie met anti-depressiva. Waarschijnlijk heb ik veel geluk gehad. Hoe men reageert op anti-depressiva al dan niet in combinatie met alcohol verschilt per anti-depressiva en per persoon.

Nu, anderzijds kan het volgens mij geen kwaad om een glaasje te drinken en te zien hoe je hierop reageert.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 15:47 :
Goed, ik ben te lui om het op te zoeken maar het proces is toch dat je pas bezopen raakt als een dermate grote hoeveelheid alcohol in je bloed is dat de lever het niet allemaal verwerkt krijgt en er een variabele doses alcohol bij de hersenen komt toch ?
Nee. De lever krijgt het sowieso niet allemaal verwerkt. Zoals ik al zei, de lever breekt ongeveer 1 consumptie alcohol per uur af, en dan zit het dus al in je bloed. Aangezien je sowieso meestal wel een consumptie of 4 drinkt, for starters, kan je lever het helemaal niet bijhouden.

Bovendien: dit is niks 'wetenschappelijks', maar gewoon basic Havo biologie. Ik zit je niet af te zeiken, het was gewoon een hele domme fout.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:58
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mja kzal de volgende keer wat preciezer uitleggen wat ik zeggen wil Tis maandag middag hea laat me ook een keer lui zijn

Het idee kwam op het zelfde neer, je word bezopen omdat je lever het niet meer aan kan en daarom is het slecht om daarbij ook nog medicatie te slikken die extra belastend is.

Maja, ontopic jullie !
Oud 31-05-2004, 17:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 16:58 :
Het idee kwam op het zelfde neer, je word bezopen omdat je lever het niet meer aan kan en daarom is het slecht om daarbij ook nog medicatie te slikken die extra belastend is.
*zucht*

Nee, je wordt bezopen omdat je een bepaalde hoeveelheid alcohol in je bloed hebt, je lever heeft daar helemaal niks mee te maken, net zodat je lever niks met de werking van die anti-depressiva te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 17:57
Masquerade
Masquerade is offline
Ik ben nogal onverantwoord bezig geweest met alcohol en antidepressiva. Wat ik er over kan zeggen, en dit dus uit ervaring: pas op, je raakt echt snel dronken. Ik ben zelf heel raar gaan doen. Ik wist op een gegeven moment niet meer wat ik aan het doen was. Het liep volkomen uit de hand allemaal.

Daarnaast kreeg ik het idee dat de alcohol veel langer bleef hangen, zeg maar. De volgende ochtend was ik nog steeds onder de invloed en leek ik wel lichtelijk psychotisch te zijn. Het was heel vreemd. Tintelende vingers enzo.

Ik word er zelf overigens niet eens zo suf van.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-05-2004 @ 15:31 :

En het enzym dat helpt met alcohol afbreken zal vast ethanolase heten, enzymen heten meestal <stof die ze afbreken>ase
Alcoholdehydrogenase. Alcohol -> aceetaldehyde.
Hierna wordt het laatste omgezet in azijnzuur mbv aldehydedehydrogenase.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:14
llosh
llosh is offline
heej er is hier een hele discussie ontstaan....daar bemoei ik me niet mee hoor
bedankt en ik dim al met de alcohol hoor, maar het is zo moeilijk omdat ik me er beter door voel (ook al weet ik dat dat misschien niet de echte ik ben ofzo)
k ben wel verstandig bezig....
Oud 03-06-2004, 08:34
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kom je uit een ei ofzo? Natuurlijk wordt dat niet voor niks af geraden!!!!

Maar goed, dan heb je altijd het stukje mensheid dat even wil testen hoe dit aanslaat. Ik was er eentje van, maar doe het nooit meer. Het koste mij bijna mijn leven, omdat de bijwerkingen sterk toenemen of de klachten juist toe kunnen nemen. Nou weet ik niet waarvoor je ze exact slikt, maar het risico is erg groot. je komt in een soort psychose terecht waarin je jezelf niet meer bent, en hele impulsieve dingen kunt gaan doen....

Kortom; beter geen alcohol, of geen medicijnen....
Ik vraag me af wat je belangrijker vind.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:29
llosh
llosh is offline
k heb er heus wel over nagedacht hoor
en nee ik kom niet uit een ei...ja voor de helft wel dacht k zo
Oud 03-06-2004, 10:31
ratsja
ratsja is offline
wat denk je van dat alcohol de werking van je medicijn kan beinvloeden ???
dit is algemeen bekend hoor!!
Oud 03-06-2004, 11:05
llosh
llosh is offline
ja dat wist k ook wel maar omdat k er geen last van had vroeg k me alleen maar af of mensen hier ervaringen ofzo meehadden want dan weet k wat er KAN gebeuren...grrr...
Oud 03-06-2004, 13:19
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
llosh schreef op 03-06-2004 @ 12:05 :
ja dat wist k ook wel maar omdat k er geen last van had vroeg k me alleen maar af of mensen hier ervaringen ofzo meehadden want dan weet k wat er KAN gebeuren...grrr...
waarom denk je dat je er geen last van hebt.
misschien, althans die ervaring heb ik dat als ik een biertje neem ik me de volgende dag beter KAN voelen.

maar het kan ook andersom zijn.
teveel is zeker niet goed.

een biertje om de dag kan geen kwaad hoor.
Oud 03-06-2004, 13:44
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 07:59 :
[bijdehand modus]
klinkt als een combinatie preparaat met anabole steroïden...Lijkt me niet echt gezond, zeker niet in die hoge dosering...
[/bijdehand modus]
Oud 03-06-2004, 19:28
Anno 1986
Anno 1986 is offline
We wijken af....
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:31
REIE
REIE is offline
De vraag:
Citaat:
llosh schreef op 26-05-2004 @ 20:25 :
Ik gebruik nu al zo'n 5 maanden anti-depressiva en daarbij mag je geen alcohol gebruiken, maar k vraag me toch af waarom niet.
Het antwoord:
Citaat:
een maand geleden ben ik weer gaan drinken; ik had eigenlijk best wel lol; je voelt je een beetje verwijderd van jezelf...
OMG en ge doet gymnasium En ook nog Red Bull drinken
Oud 03-06-2004, 22:50
Koning
Koning is offline
umm bij mij gaat het goed.. drinken en blowen.. hangt van je type medicijn af.. je moet eiks. je dokter vragen..
Oud 03-06-2004, 23:07
Gecko
Gecko is offline
Toen ik anti-depresief spul gebruikte heb ik zowel gedronken als geblowd. Allebij maar enkele keren en niet veel tegelijk. Mijn 'smaak' was zolfot en ik het hoogste wat ik gehad heb was 150mg (ook 50 en 100 en misschien nog andere, weet ik niet meer). Ik leef voor het merendeel nog en daarnaast is er niet veel bijzonders gebeurt tijdens het drinken, ik heb nog nooit geblowd zonder medicatie dus dat kan ik moeilijk vergelijken.

Dit geldt natuurlijk niet voor jouw, maar ik laat gewoon weten hoe ik het ervaren.

Oh ja, achter die 'energy drink' hoort nog het woordje "shit". Dat kan je, als je teveel geld hebt, vrij nemen. Of, als je werkelijk teveel geld hebt stuur het dan naar mij.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2004 @ 18:16 :
*zucht*

Nee, je wordt bezopen omdat je een bepaalde hoeveelheid alcohol in je bloed hebt, je lever heeft daar helemaal niks mee te maken, net zodat je lever niks met de werking van die anti-depressiva te maken heeft.
Beiden hebben invloed op het bewustzijn, medicatie bestaat altijd uit chemische bestanddelen en is nooit goed voor de lever, alcohol ook niet, alcohol + medicatie = dubbel slecht, is het nou zo moeilijk te begrijpen dat ik niet meer bedoel te zeggen dan dat ?
Oud 05-06-2004, 12:50
Warsocket
Warsocket is offline
Iemand uit mijn klas (hbo en we hebben een cafe bij school)
zie ik dus elke dag redelijk wat drinken
maar echt snel zat wordt ie ook niet

magoed goed voor je lever zal het niet zijn

(eigelijk voor die klasgenoot helemaal niet omdat ie al iets aan zijn lever heeft waardoor ie heel veel zweet)
Oud 08-06-2004, 10:44
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-05-2004 @ 14:57 :
Naast het probleem met bijwerkingen, lijkt het me absoluut onverstandig alcohol te nuttigen als je dergelijke medicijnen nodig hebt. Alcohol gaat niet samen met je kut voelen.
Tenzij je vluchtgedrag vertoond door juist alcohol te drinken, dus dat je je beter voelt als je drinkt
Oud 08-06-2004, 13:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
In de bijsluiter van mijn AD staat dat mn medicijnen de werking van alcohol versterken, dus dat zou betekenen dat je idd sneller dronken bent en sneller 'out' raakt.
Oud 08-06-2004, 15:25
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 08-06-2004 @ 14:59 :
In de bijsluiter van mijn AD staat dat mn medicijnen de werking van alcohol versterken, dus dat zou betekenen dat je idd sneller dronken bent en sneller 'out' raakt.

en andersom ?
Oud 08-06-2004, 15:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tsu schreef op 08-06-2004 @ 11:44 :
Tenzij je vluchtgedrag vertoond door juist alcohol te drinken, dus dat je je beter voelt als je drinkt
I know, dat is juist 't probleem. Alcohol werkt op die manier behoorlijk verslavend. Ik ben 1 keer aan de drank gegaan toen ik behoorlijk in een dip zat, en je wil niet weten hoe goed dat bier dan smaakt, dat is echt heel apart.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 08-06-2004 @ 11:44 :
ja, want vluchten in alcohol is wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:17
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-06-2004 @ 16:35 :
I know, dat is juist 't probleem. Alcohol werkt op die manier behoorlijk verslavend. Ik ben 1 keer aan de drank gegaan toen ik behoorlijk in een dip zat, en je wil niet weten hoe goed dat bier dan smaakt, dat is echt heel apart.
Ja ik zou het niet weten, gelukkig maar!
Oud 10-06-2004, 09:19
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 16:35 :
ja, want vluchten in alcohol is wel een goed idee
Jij snapt niet wat ik bedoel... er zijn mensen die die door te drinken zich beter voelen, en zo dus "vluchten" in de alcohol

Regels voor berichten