Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 21:05
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Gatver, zag ik vannochtend op televisie dat mensen vogelspinnen gingen eten. Met haar en al...Rukken ze zo die pootjes (na drie minuutjes roosteren) uit het lijf, en gaan ze er lkkr op kanen...

"Het lijf smaakt naar garnaal. en zo is het ook, een soort garnalen/kreeften, maar dan spinnen."

Yeah right...ik vind het niet bepaald aannemelijk klinken.
Iemand al eens een gok gewaagt, of andere vieze dingen gegeten?

Mijn vieste ervaring; varkenswangetjes....
In een superduur luxe restaurant, dat het prijskaartje niet waard was.... jek wat was dat vies!
Hoe het smaakt?
Het smaakt niet, leg je toch en je kiezen op de binnenkant van je eigen wang, en zou kauwde het weg...
Alsof je één stuk vet vlees eet...
Geen aanrader dus......

Grtjs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 21:18
Lionheart
Ik hou het gewoon bij 'normaal' voedsel.

Nog nooit iets vreemds gegeten ook.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
vlees is voor de dommen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:24
Bleater
Bleater is offline
vlees is lekker, spinnen niet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:24
duifeltje
duifeltje is offline
VARKENSWANGETJES!!! , hoe verzinnen ze het ??......

ik heb ook een keer gezien dat ze vogelspinnen gingen roosteren, allemaal gele belletjes tuften d'ruit.
Oud 29-05-2004, 21:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-05-2004 @ 22:23 :
vlees is voor de dommen
Jou zouden ze ook op moeten vreten, dom schaap.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:43
YPrue
YPrue is offline
Ja, klopt! Ik heb vorige week ook zoiets gezien. Daar was zo'n vrouw in Thailand die trok eerst de poten van de spin eraf en at ze op. Daarna rukte ze het lijf ervan af en drukte dat uit op een bolletje met rijst... Wat daar uit dat lijf kwam, dat wil je niet weten... Dat was zo goor om te zien...bah.
Ik zou zoiets nou nooit kunnen eten, echt niet!
Oud 29-05-2004, 21:55
Dolores
Dolores is offline
Vogelspinnen eten? Eeehh.. nee, niks voor mij.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:58
Apomes
Apomes is offline
Kangaroe, Krokodil en slang...allemaal al gegeten in een Australisch restaurant hier in de buurt, je moet het wel op 2 weken op voorhand bestellen.

Slang: precies kip
Krokodil: precies kip
Kangaroe: precies Schnitsel .
Oud 30-05-2004, 00:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
weet je wat er ook goor uitziet? de binnenkant van een bitterbal
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 06:48
cyntha
cyntha is offline
Ik hou het bij normaal voedsel...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:02
Dzjes
Dzjes is offline
Heb ooit zo es een documentaire gezien.. en een eiland werd tijdens sommige periodes in het jaar gewoon bestookt met vliegenplagen..
hadden ze er nix beters opgevonden dan er hamburgers van te maken
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:05
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 30-05-2004 @ 11:02 :
Heb ooit zo es een documentaire gezien.. en een eiland werd tijdens sommige periodes in het jaar gewoon bestookt met vliegenplagen..
hadden ze er nix beters opgevonden dan er hamburgers van te maken
Ieeww
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:20
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-05-2004 @ 22:27 :
Jou zouden ze ook op moeten vreten, dom schaap.
schapen eten, gadver

Nee of het nou een hamburger of vogelspinnenbiefstuk is, ik vind het allemaal even vies (lijken)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:09
Verwijderd
hmm, dat lijkt me niet echt wat, ook niet als het naar garnaal smaakt, ik hou niet van garnaal.

Ik heb ook geen vreemde beesten gegeten trouwens. Nouja, ik heb wel eens een vlieg ingeslikt, maar dat ging per ongelijk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:22
Verwijderd
Ik eet niet dingen waar ik grote vraagtekens bij zou zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:02
Stefanie
Stefanie is offline
Kikkerbilletjes eten ze in Spanje
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:15
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Maar ehm...het schijnt toch dat je in je leven tien spinnetjes op eet, of iig in je lichaam krijgt...die dan in je slaap naar binnen kruipen? Daar moet je ook maar niet over nadenken!!!!!

In amerika is een jongetje overleden omdat zijn hersenen aangevreten waren door een beest dat in de zandbak leeft. Die komt zelden voor, maar kroop bij dit jongetje in zijn oor...

Als je alles bedenkt wat er kán gebeuren, sja...das ook niks.

En die kleine mini zwarte spinnetjes zijn giftig, maar omdat ze hier veel voorkomen zijn wij er imuun (?) voor geworden.

Wat een wijsheid?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 30-05-2004 @ 14:15 :
In amerika is een jongetje overleden omdat zijn hersenen aangevreten waren door een beest dat in de zandbak leeft. Die komt zelden voor, maar kroop bij dit jongetje in zijn oor...
...gaan we dat geloven?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:50
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dat vraag ik me dus ook af....
Ik loop stage bij kleuters, zat lkkr in de zon te kijken naar de kinderen die in de zandbak aan het spelen waren. Tot een juf tegen mij zei: 'Mijn kind mag dus echt niet in de zandbak.' Waarna ze het verhaal vertelde....

Sja, ik weet het ook niet.... hoor het ook maar via via.... maar sta er niet echt van te kijken. Overdreven vind ik het echter wel, om je kind meteen niet meer in een zandbak te laten spelen. Als het oversteekt kan het net zo goed aangereden worden, als het iets verkeerd eet kan het ook overlijden, etc....

Enfin...dat dus.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:54
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-05-2004 @ 14:39 :
...gaan we dat geloven?
nee hoor...net als de rest van dat verhaal btw
Oud 30-05-2004, 15:16
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nouja, volgens mij begrijp ik jullie wel, en ben ik er zelf ook nog niet zo zeker van......

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-05-2004 @ 14:39 :
...gaan we dat geloven?
Volgens mij bestaat er wel hersenwormen hoor. Bij dieren zeker, maar bij mensen weet ik niet zeker...

Nou lekker smakelijk topic, hersenwormen en vogelspinnen eten.

Ik denk dat wij, in Nederland, wel genoeg dingen hebben om te eten en dat vogelspinnen niet echt een noodzakelijk kwaad zijn..
Oud 30-05-2004, 15:46
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja maar je moet niet beseffen, dat wat wij in Nederland met schapen, varkens, koeien en vis doen......
Dat zij dat gewoon met vogelspinnen e.d doen...
Weinig verschil, feit is gewoon dat er hier andere dieren leven...
Ik bedoel, ze kunnen ook massaal koeien gaan bestellen, maar das zo'n gedoe als het ook anders kan.....

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:46
Briseïs
Briseïs is offline
Ik eet sowieso geen vlees. Nog nooit iets vreemds gegeten ook.

En ik hou ook niet van garnalen.
Oud 30-05-2004, 18:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 30-05-2004 @ 16:46 :
Ja maar je moet niet beseffen, dat wat wij in Nederland met schapen, varkens, koeien en vis doen......
Dat zij dat gewoon met vogelspinnen e.d doen...
Weinig verschil, feit is gewoon dat er hier andere dieren leven...
Ik bedoel, ze kunnen ook massaal koeien gaan bestellen, maar das zo'n gedoe als het ook anders kan.....

Grtjs.
Daarom heb ik het ook over Nederland
Oud 30-05-2004, 18:16
Elmoo
Elmoo is offline
Uhm... jakkie??
Oud 30-05-2004, 19:40
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-05-2004 @ 19:16 :
Daarom heb ik het ook over Nederland
Was ook niet persoonlijk....;-)
Maar idd, was ff vergeten dat jij dat ook al zei...
SORRY?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:42
Daevrem
Daevrem is offline
Ik eet liever een vogelspin dan een stuk varken. En nee, ik ben geen moslim of jood.

Zo vies of raar is het niet. Mensen eten gewoon dat wat voor handen is. En daar zijn het spinnen.
Oud 30-05-2004, 19:43
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Waarom gaat jouw voorkeur uit naar vogelspinnen, als je moest kiezen?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 01:16
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
vogelspinnen eten..k vind ze eng dus k eet ze niet.ben je ziek
Oud 31-05-2004, 02:27
Verwijderd
Het vreemste wat ik ooit gegeten heb is varkensbloed gemengd met meel, en dan gebakken.
Geen aanrader, want ik vond het erg bitter, maar ook geen afrader, want met die zure bessenjam was het best lekker.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:18
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nee ik ben niet ziek.....
Dat was meer voor de reactie erboven bedoeld.

Maar goed, varkensbloed en mail lijkt me ook geen pretje.
Where the f*ck heb je dat gegeten?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 31-05-2004 @ 02:16 :
vogelspinnen eten..k vind ze eng dus k eet ze niet.ben je ziek
Dat vind ik ook niet erg logisch, want als je er een eet, dan zijn er minder spinnen om bang voor te zijn .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 23:47
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 30-05-2004 @ 20:43 :
Waarom gaat jouw voorkeur uit naar vogelspinnen, als je moest kiezen?

Omdat varkensvlees zo taai en inconsistent is. Allemaal harde stukken weefsels, vet, pezen, stukjes kraakbeen.

Ik weet niet of een vogelspin erg veel beter zou smaken maar ik wil het in iedergeval proberen. Ik vraag me alleen af of dat met al die haren erop fijn is. Ik weet ook niet of ze die er af schroeien tijdens het rosteren.

Naja, ik heb liever gewoon rijst met tauge en gestoomde broodjes ofzo.
Oud 01-06-2004, 01:07
Ghost
Ghost is offline
gaaaaaadver
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 10:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vogelspinnen gaat me een beetje ver, vooral als het nog als zodanig herkenbaar is. Ik heb in Frankrijk in een restaurant wel eens varkenshersenen gegeten omdat ik niet wist wat al die Franse woorden betekenden Verder eet ik regelmatig inktvis maar dat is niet echt raar vind ik.
Oud 01-06-2004, 14:59
Tofke_H
Tofke_H is offline
ieuw... lijkt me totaal niets !
Oud 01-06-2004, 15:09
Verwijderd
Grappig dat mensen hier gewoon koeien eten en dat is hier heel normaal. In andere landen eten ze vogelspinnen, dat is daar heel normaal.. Maar hier vinden we het eten van vogelspinnen maar raar en vies. In andere landen blijf je met je tengels van koeien af, want ze zijn heilig.

Ach ja, ik zou zelf niet snel een vogelspin eten. Maar ik zeg ook niet dat het goor is en vies is en ziek is. Als het naar garnaal smaakt, smaakt het kennelijk niet vies of raar.

Ik heb wel eens krokodil en kangaroe gegeten, de eerste smaakte naar kip, de tweede smaakte naar een soort gerookt rundvlees, maar dan nog iets vettiger. Allebei heel lekker. Slakken zijn ook lekker, trouwens... En cavia ook.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 30-05-2004 @ 20:42 :
Ik eet liever een vogelspin dan een stuk varken. En nee, ik ben geen moslim of jood.

Zo vies of raar is het niet. Mensen eten gewoon dat wat voor handen is. En daar zijn het spinnen.

Hond schijnt ook heel lekker te zijn, maar wel een gezonde. Kat ook..

En in Japan eten ze natuurlijk véél soorten vis en kwal, ook allemaal niet ongezond en goed te eten. Maar hier kijkt iedereen spontaan vies als je 'kwal' en 'eten' samen zegt (op zich is 'kwal' al genoeg). Hier kennen wij kwal alleen als een glibberig zwem-beest, daar niet. Hier kennen wij koe niet alleen als een log beest, maar ook als vlees op ons bord.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:44
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben wel te porren voor elk dood beest
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:35
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Sja.....het is inderdaad een kwestie van normen en waarden, gewoontes, etc...

Als je een paar jaar in Australie of Japan gaat leven, kom je idd de raarst dingen tegen...

Maar waarom staan we dan te kijken als een mens een mens eet? Komt dit niet op hetzelfde neer? Das ook maar een leven, alleen dan in ons eigen jasje....

Ach, mijn voorkeur is het niet hoor, maar om eerlijk te zijn...wie heeft er nooit over nagedacht, hoe mensenvlees zou smaken? Waar het mee te vergelijken is? En is het dan zo gek, dat één van al deze duizend mensen die het bij denken laten, hierin doorslaat....? (Opeens krijgt de topic een heel andere draai vrees ik...)

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 01:13
Daevrem
Daevrem is offline
Japan was voor de westerse invloed helemaal vegetarisch.

Ze hebben in Japan erg goed geprobeerd westerse invloeden buiten te houden. Maar dat hielden ze natuurlijk niet oneindig lang vol. Dat is best jammer. De westerse invloeden hebben niet z'n goed effect gehad op Japan.
Oud 02-06-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 02:13 :
Japan was voor de westerse invloed helemaal vegetarisch.

Ze hebben in Japan erg goed geprobeerd westerse invloeden buiten te houden. Maar dat hielden ze natuurlijk niet oneindig lang vol. Dat is best jammer. De westerse invloeden hebben niet z'n goed effect gehad op Japan.
Japan voor westerse invloed helemaal vegetarisch?! Ze aten (en eten) enorm veel vis anders... (of eet een vegetariër wel vis?)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:38
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja, veganisten eten geen vis en melkproducten ofzo, vegetariërs eten soms wel gewoon vis hoor...
Maar goed, je hebt ook weer parttime vega's die dan ook soms ff een stukkie vlees erin gooien dus wat zegt het nou nog allemaal?

Maar goed, echte vega's mogen best vis eten......al snap ik niet dat dat niet zielig is.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:37
Verwijderd
veganisten mogen ook best vis eten hoor. Dan zijn ze alleen geen veganist meer.

Als je wel vis maar geen vlees eet ben je geen vegetariër, dan ben je pescotariër.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:05
leucomelas
leucomelas is offline
neeeeeeee! wat zielig! zomaar mijn huisdiertjes opeten zuk niet kunnen neej... maar tja, in china eten ze ook hond... is daar normaal.. zou het zelf niet zo snel doen maar tja, als die mensen dat lekker vinden
Oud 03-06-2004, 17:57
meem
meem is offline
ik weet neit of t al is gezegd maar heb geen zin om alles te lezen. ik heb net een paar maanden in cambodja gezeten en daar eten ze idd spinnen. goor, denk je, waar het niet dat dat stamt uit het pol pot regime, toen de mensen onderdrukt werden en er dus geen voedsel meer was, zijn ze die spinnen maar gaan eten.
alles om te overleven he.
Oud 03-06-2004, 18:08
xliselottex
xliselottex is offline
lekker

Oud 05-06-2004, 08:45
Verwijderd
Ik was eens in Slovenie, op een overdadig wijnfeest ( zeer goede wijn, en zeer goedkoop ) er was daar een nadeel, op het hoogtepunt van mijn uitgelaten dronkenschap duwde een plaatselijke volksheld een geroosterde varkenskop onder mijn neus, en de bedoeling was dat ik de hersens eruit zou slobberen, en toen... Tja toen wilde de wijn er door dezelde opening weer uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten