Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 11:07
Verwijderd
Heej mensen,

Weet niet of dit al vaak gepasseert is maar ik denk laat ik eens wat posten over pesten. Dit is mijn geschiedenis en de manier waarop ik het verwerkt heb. Dit is het bewijs dat mensen er ook goed uit kunnen komen en niet de rest van hun leven helemaal verrot zijn.

Het begon op de basisschool: kinderen zijn afgrijselijk hard tegen elkaar... zo ook op mijn school. Het was in groep 4: ik bleef zitten doordat diverse mensen in mijn directe omgeving overleden in korte tijd(buurman (tevens beste vriend)), oma, opa). Hierdoor kwam ik in een totaal nieuwe klas bij mensen die elkaar al goed kenden. Daardoor val je er toch een beetje buiten. Ook vertoonde ik pschysche problemen (ben ik zelf achter gekomen, nooit iemand verteld) omtrent afscheidsangst (materialistisch), en bindingsangst (mensen) erg tegenstrijdig. Uiteraard gedroeg ik me hierom anders op school als anderen.... dat kan ook niet uitblijven. Hierdoor werd ik veel gepest, vooral met schelden enzo. Niet zo zeer fysiek aangezien ik nogal sterk/breed was. Totaan groep acht hebben deze problemen geduurd. School heeft nooit wat gemerkt en thuis ook: ik praatte er niet over en deed gewoon normaal erover ondanks het wel aan je vreet. Na groep 8 ging ik naar de middelbare school waar het 1 jaar ophield. In de tweede begon het weer maar in de derde hield het definitief op. Toen kreeg ik een relatie met mijn ex-vriendin begon ik één avond keihard te janken (weet niet waarom of wat de aanleiding was). Haar heb ik alles verteld.... Ze reageerde geschokt en wist niet wat ze er mee aanmoest en is dus naar mn pa en ma gegaan om het te vertellen. Deze waren er helemaal stuk van: ze dachten dat ze gefaald hadden in de opvoeding terwijl dit helemaal niet zo was....

Al met al ben ik nu 21 en heb een half jaar geleden met m'n ex gebroken. Ik voel me echt weer helemaal kip lekker, heb een grote sociale kring en heb mn 'verleden' volledig verwerkt: ik zit er niet mee: denk dat het me wijzer heeft gemaakt. Ook vind ik dat ik een uitstekende opvoeding heb gehad en een geweldige jeugd waarin alles kon, mocht ect. Zo vind ik mezelf het levende bewijs dat mensen er ook goed uit kunnen komen... en dat het niet je hele leven hoeft te achtervolgen. Zo heb ik het zelf ook kunnen verwerken zonder hulp van buiten af. De laatste stap was het vertellen aan m'n ex en mn ouders.

Ik hoop dat mensen die gepest zijn/worden hier wat aan hebben?

Goes
Advertentie
Oud 21-06-2004, 11:11
Nona
Nona is offline
Hm, er is al heel veel gepost over pesten. Gebruik de zoekfunctie maar, dan kun je een recent topic uppen met deze tekst erbij, goed?

Regels voor berichten