Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 15:41
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Stem

Ende leescht verder. Hier kan geredekaveld worden, daar waar den anderen topic ten zielen ende dood dreigt ten gaan!

Wees gegroet gij aandachtigen der gemeen ende hooger ingeschatten burgersch!

Ik schrijf U aan in den groote vreesch dat het wellicht ende misschien aldaar ende al heden te laat is. Een der reinste ziektenepidemieen heeft onsch bereikt ende verspreidt zich als ware zij gestuurt door den gemelijkheid zelve!

Hier oo' den Heere zijt met ons, vind gij een der plaatsen der terror ende ziekten! Aanschouw! Al den mensen zijn getroffen door een ziekten, vervaarlijker ende gevaarlijker dan de zwarte dood! Den ziekte woont u uit ende maakt uwer gezicht tot een geel objekt!

Zie alhier!

Ende aldaar! Een teken der Satangebroed ende meer geel geziekten!

Den eersten offers der mensheid zijn reeds gemaakt, doch oo' glorie in d'hooge dunkt mij met den zaligheid ende stoutmoedigheids des Heere dat wij den epidemie een halt ende een stop kunnen aanroepen!

Gewoon zou ik den oordeelsch Gods op uwer hoofden loslaten ende zelve een decisie nemen, doch ik ben een vooruitstrevend regent ende niet alleen in den Neerlandische taal!

Aldaar vind u, in mijn sierlijke doch oprechte woorden den opstap naar wat ik U allen zeggen ga:

Kiest gij, uit den reeks opertuniteiten den juiste! Het zal bovenal een test des volksch zijn, waaruit gij U waardigheid naar mij toe kan bewijzen ende profileren!

De opertuniteiten zijn

1. Den nog altijd in den glorie des leven verkeerende getroffenen bij elckaar drijven ende hun aller harten doorklieven met den klingen der zwaarden van den edelen ende den rieken van den gemeen! Daarna zullen zij waarachtig branden op den brandstapel

2. Al zij die getroffen zijn op den boot zetten ende hen met een zwarte banier aan den mast der kraaiennest gebonden op weg sturen naar den rand des werelds, aldaar waar zij over den gevreeschte rand stromen opdat zij hun ziekten meenemen!

3. Den schuld geven aan een der oude gebochelde dorpsweduwen, die zoals gij allen weet, den lot der bedorvenheid meedragen. Den heksch, want dat zal zij zijn, zal op den waag gewogen worden op den reinheid, opdat we haar vervolgensch bij den zekere negatievelijke uitkomscht op den brandstapel zullen gooien. Aldaar waar den zieken niet belanden daar zij naar den dood heksche spontaan ende zeker genezen zullen!

4. Den stoutmoedigste den opertuniteiten! Een queste naar den heilige graal des zaligheid Christus organiseren ende met dit relekwie des Christus Reincarnaticus den zieken bij vondst ende thuiskomst genezen van den krankheid die hen getroffen heeft!

Kiest gij, doch ende maar wees juist ende vaardig met uw besluit!

Moge God, den Heer, onze vader, den hoeder der beslissingen zijn!

Harba Lorifa!
Oud 08-06-2004, 15:42
hasseltboy
hasseltboy is offline
Flikker een eind op of ik laat je opknopen
Oud 08-06-2004, 15:45
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Hertog Jan I schreef op 08-06-2004 @ 16:41 : *knip*
Het is niet persoonlijk.. maar je verhaal is net iets te lang om allemaal te lezen op zo een warme dag, daarbovenop vind ik je oud-nederland uiterst irritant.. schrijf het eens normaal, en iets korter..
Oud 08-06-2004, 15:45
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 08-06-2004 @ 16:42 :
Flikker een eind op of ik laat je opknopen
Gij die geziekt bent als ware den krankheid zelve? Den humor die uw tong verlaat doet mij vermoeden dat gij een geesteskranken bent ende den dorpschzot!

Aldus ende nochtans zal mijn kling uwer hart niet tot een zeefvergiet vermaken.
Oud 08-06-2004, 15:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Hertog Jan I schreef op 08-06-2004 @ 16:45 :
Hoelang doe je erover om die onzin te typen?
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 08-06-2004 @ 16:45 :
Gloria ende zaligheid, want den hertogsch woorden bereiken mij als ware het zonnetralen!
Tofke_H
Tofke_H is offline
De reden van sluiten lijkt me logisch. Zoniet mag je in het AN een mailtje sturen naar me. Let wel op dat ik mijn mailbox pas vannacht zal openen voor het eerst.

Regels voor berichten