Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 19:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit nu midden in m'n examens en ik ben erg onrustig. M'n nederlands examen had ik niet zo goed gemaakt, waardoor met een wat zielig gevoel het lokaal verliet. Waarschijnlijk heb ik dat gevoel meegenomen naar wiskunde wat nog een stuk slechter ging.

Nou zit ik al de hele dag met een knoop in m'n maag en wanneer ik niet leer of een examen maak dwalen m'n gedachten weer naar wiskunde af. Ik hoop dat ik vannacht wel goed slaap.

Heeft iemand tips hoe ik rustig blijf en ook niet ga stressen straks bij andere examens? Helpt een middeltje (valeriaan, e.d.) of is het beter daar niet aan te beginnen?

Ik maak nu m'n examens veel al beneden en bespreek ze met m'n vader wat ik fout doe om extra zekerheid te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Valeriaan helpt bij mij erg goed om m'n slechte gedachten stil te zetten zodat het even rustig in m'n hoofd wordt. Ik vind het wel fijn als ik aan het doemdenken ben of erg veel onrust in m'n hoofd heb. Wat voor mij ook wel goed helpt om in te slapen is om met muziek aan in bed te gaan liggen, je gedachten zijn dan een beetje afgeleid

Succes met je examens
Oud 17-05-2007, 22:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Heeft dat valeriaan niet veel bijwerkingen zoals sufheid? Anders kan ik dat morgen altijd even halen bij de DA. Ik ben opzich niet bang voor de andere examens, maar ik wil me niet laten beinvloeden door deze onrust.

En m'n eetlust lijdt er ook onder.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 22:25
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-05-2007 @ 23:17 :
Heeft dat valeriaan niet veel bijwerkingen zoals sufheid? Anders kan ik dat morgen altijd even halen bij de DA. Ik ben opzich niet bang voor de andere examens, maar ik wil me niet laten beinvloeden door deze onrust.

Valeriaan is juist hét aangeraden middel bij examenstress. Verder kan ik je als tip meegeven niet te laat naar bed te gaan
Oud 17-05-2007, 22:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-05-2007 @ 23:17 :

Ik werd er niet suf van maar ik zou het als ik jou was wel ff in het weekend uittesten ofzo om te kijken of jij daar ook geen last van hebt
Oud 17-05-2007, 22:53
Mono-racer
Mono-racer is offline
Pff, het klinkt vast heel zweverig, maar yoga, meditatie, ehm, misschien even lekker er tussen uit?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 23:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 17-05-2007 @ 23:53 :
Pff, het klinkt vast heel zweverig, maar yoga, meditatie, ehm, misschien even lekker er tussen uit?
Uit ervaring kan ik zeggen dat dat niet altijd helpt. Als je je zorgen wilt maken doe je dat ook wel als je er tussenuit bent. Valeriaan onderdrukt een beetje.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 09:41
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-05-2007 @ 00:31 :
Uit ervaring kan ik zeggen dat dat niet altijd helpt. Als je je zorgen wilt maken doe je dat ook wel als je er tussenuit bent. Valeriaan onderdrukt een beetje.
Oké, ja, ik ken het spul niet, dus ik gooi er uit wat me zinvol lijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-05-2007 @ 20:32 :
Ik maak nu m'n examens veel al beneden en bespreek ze met m'n vader wat ik fout doe om extra zekerheid te krijgen.
Daarmee stoppen. Je bent nu zover, als je het niveau van het examen nu nog niet hebt, dan krijg je dat ook niet meer. En je hebt het wél, dus stoppen met oefenen, je wordt er alleen maar onzeker en zenuwachtig van. Andere/leuke dingen gaan doen (je bent toch ook begonnen met dat Evy hardloopgedoe? blijven volhouden, werkt ontspannend). Ook zou ik zou ik zo min mogelijk naar de standaardantwoorden kijken. Mijn ervaring is dat je zelf véél strenger telt dan de correctoren. (ik rekende voor mijzelf altijd een vijf of zo uit en dan bleek ik een zevenhalf gehaald te hebben). Ook niet te veel met jaargenoten praten over het examen, dan maak je elkaar alleen maar bang.
Succes anyway, het lukt je allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 11:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 17-05-2007 @ 23:53 :
Ik ga morgen naar Brugge, omdat m'n ouders 25 jaar getrouwd zijn, dus dan ben ik er inderdaad even tussenuit. Denk dat dat wel even goed is.

Ik zal vandaag optijd naar bed gaan, maar gister keek ik een film. De tip van muziekje aan tijdens het slapen gaan werkte wel. Ik las eerst nog een boek en toen werd ik zo moe dat toen ik het boek dichtklapte ik geloof ik ook meteen in slaap viel (ik lag vanochtend op m'n boek ).
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 00:00
Krabs
Krabs is offline
Ik had bij Nederlands ook last van een paar zenuwen en toen heb ik gewoon de hele tekst nog een keer gelezen. Als je daar dan op focused dan negeer je automatisch de geluiden om je heen een beetje.

p.s.
wiskunde was sowieso een beetje een hoopje snel bijeen geraapte sommen als je het mij vraagt.
Oud 19-05-2007, 22:52
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-05-2007 @ 12:16 :
Ik ga morgen naar Brugge, omdat m'n ouders 25 jaar getrouwd zijn, dus dan ben ik er inderdaad even tussenuit. Denk dat dat wel even goed is.

Ik zal vandaag optijd naar bed gaan, maar gister keek ik een film. De tip van muziekje aan tijdens het slapen gaan werkte wel. Ik las eerst nog een boek en toen werd ik zo moe dat toen ik het boek dichtklapte ik geloof ik ook meteen in slaap viel (ik lag vanochtend op m'n boek ).
Ghehe, heel goed, was Brugge ontspannend ?

[size=0,1] Ow, gefeliciteerd trouwens[/size]
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 13:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 19-05-2007 @ 23:52 :
Ghehe, heel goed, was Brugge ontspannend ?

[size=0,1] Ow, gefeliciteerd trouwens[/size]
Ja! Heb nog wel wat aan school kunnen doen, maar wel heerlijk rustig geslapen enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 15:15
Verwijderd
Het klinkt stom en het is ook heel absurd? Maar als je gewoon lekker uitgerust bent voor Engels gaat dat goed, je weet hoe je dat moet aanpakken en waar je op moet letten.

Ga er vanuit dat Engels h elemaal goed gaat; dat wil je en dat gaat dus ook gebeuren. Als Engels dan goed is gegaan (wat dus gaat gebeuren) dan voel je jezelf weer lekkerder, en gaan muziek, sk, bio en natuurkunde dat ook

Een dipje mag, maar blijf er niet in hangen. Zoals mijn wiskunde leraar zei "Rust lekker uit, ga ontspannen en voel jezelf niet verplicht om steeds iets te doen en gooi daarna weer de beuk erin, want iedereen gelooft erin dat je het kan".

Het komt goed
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten