Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 12:40
Commondude
Commondude is offline
Ik heb een goede vriendin die ik al 2 jaar ken, we weten wat we aan elkaar hebben, we voelen ons vetrouwd bij elkaar, we kunnen samen genieten van dingen, we kunnen samen feesten.

Kortom, de ultieme vriendschap.

Sinds een paar maanden gaat het verder, we zoenen ook nog. Maar we zijn vrienden, en we voelen beiden niet meer dan vriendschap. Er is niet het verliefde gevoel.

Toch zitten we te twijfelen een relatie te nemen. Want nu, als we zo knus zitten te genieten van bijvoorbeeld het uitzicht, zou het zoveel fijner zijn als het idee "we zijn vrienden dus we kunnen niet verder gaan, het is fout dat we zoenen", gewoon weg was.

Dus is het een goed plan om toch een relatie aan te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 12:48
Verwijderd
Jullie voelen beiden niet meer dan vriendschap, maar jullie willen allebei wel verder gaan op die fijne momenten?
Lijkt me dat jullie het dan samen gewoon eens moeten proberen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:49
Gothic
Gothic is offline
Waarom spreek je niet gewoon af dat het prima is te zoenen? En laat je het verder zijn beloop gaan?
Oud 10-06-2004, 12:53
Verwijderd
Ik denk niet dat het een fout plan is. Wanneer je elkaar al zo lang kent denk ik dat het redelijk normaal is dat je niet stapelverliefd bent op elkaar.

Ik heb er in ieder geval verscheidene relaties uit zien ontstaan. Mensen die vrienden waren en ook gewoon wouden kunnen zoenen e.d. en vanuit dat idee een relatie begonnen en uiteindelijk nog steeds helemaal gek zijn op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:02
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Volgens mij zijn dat zelfs de beste relaties! Je weet tenminste wat je aan elkaar hebt enzow..Ik zou zegge, ga lekker je gang, misschien komt dat verliefde gevoel dan wel...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:03
Commondude
Commondude is offline
Wijzelf denken, dat de vriendschap die we nu hebben, ook gewoon mooi is en het eventueel verpest zou kunnen worden omdat we elkaar als we een relatie zouden nemen gaan 'claimen'.

Maar het "verdergaan" kunnen we nu niet.

Wat zouden de voor en nadelen kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:08
Verwijderd
Natuurlijk kunnen jullie wel verdergaan. Waarom zou het direct het stickertje relatie moeten hebben? Volg waar je op bepaalde momenten zin in hebt en spreek af het z'n beloop te laten gaan. Dan groeit er misschien vanzelf een relatie uit voort.

De nadelen van het niet doen, zijn in ieder geval dat het nu eenmaal in jullie kop zit en het waarschijnlijk lastig is om dat er weer uit te krijgen.

Het argument dat de vriendschap er misschien kapot aan zou kunnen gaan vind ik altijd erg onzinnig. Geen relatie beginnen geeft geen enkele garantie dat de vriendschap er niet alsnog aangaat. Stel je bijvoorbeeld voor dat een van de twee ineens iets met een ander krijgt, dikke kans dat er dan jaloezie ontstaat. Danwel van jou of haar, of van de nieuwe partner.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-06-2004 @ 13:48 :
Jullie voelen beiden niet meer dan vriendschap, maar jullie willen allebei wel verder gaan op die fijne momenten?
Lijkt me dat jullie het dan samen gewoon eens moeten proberen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:50
Dzjes
Dzjes is offline
Idd..
Jullie kennen elkaar al zo goed, waarom niet een relatie beginnen dan? Je hoeft ook niet direct een relatie te beginnen,
gewoon fijn doen waar jullie zin in hebben..?
Het kan best zijn dat je na een tijd waanzinnig verliefd op elkaar wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dus als ik het goed begrijp verandert er eigenlijk niets?

Maar jullie willen het allebei gewoon graag een relatie noemen, doe maar dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten