Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 08:13
Zeenimf
Zeenimf is offline
kan je meteen nadat het uit is vrienden blijven?
het is namelijk sinds gister uit met mijn vriend, maar hij zei meteen al dat hij vrienden wilde blijven. We zijn dus als vrienden uit elkaar gegaan..maar nu heb ik toch de behoefte om gewoon boos op hem te zijn, ook omdat hij voordat hij iets tegen mij had gezegd al tegen iemand anders had gezegd dat hij het zou uitmaken, dat vind ik nogal lullig.
Kan je dan wel gewoon vrienden blijven? is het beter om hem te negeren of boos op hem te worden? want ik ben namelijk wel boos op, maar wil wel gewoon vrienden blijven.
en 'het uitpraten' heb ik totaal geen zin in.
Oud 04-02-2005, 08:16
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Tjah, ik zou zeggen word boos en als je daarna nog vrienden kan blijven en wil zijn go ahead.

Je moet eerst dit goed verwerken, je kan beter een tijdje totaal niet dol op iemand zijn dan meteen overstappen op vriendschap want het springt nogal snel weer terug naar dat verliefde denk ik.

Ik bedoel, vrienden van je zijn mensen die leuke eigenschappen hebben die jij waardeert en hij heeft dat des te meer aangezien hij ook echt JE vriendje was. Dus hij zal naast dat leuke innerlijk ook qua uiterlijk iets extras hebben.

Bij mij is vriendschap eigenlijk alleen maar gebaseerd op innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:18
Zeenimf
Zeenimf is offline
ja, maar ik had er dus eigenlijk geen problemen mee dat hij het uitmaakte, ik voelde het al aankomen, maar had ook nog niet echt het gevoel dat het uit was.
ik zie hem nog elke dag op school, en hij zei ook dat hij het wel leuk zou vinden als ik nog wel in pauze bij hem ben enzo, maar ik weet niet of dat wel slim is...
maar ruzie maken lijkt me ook niet echt de beste optie
Oud 04-02-2005, 08:26
suikerprinses
suikerprinses is offline
een beetje afstand in het begin, en daarna vrienden?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:35
Verwijderd
Vriendschap klinkt altijd heel leuk en aardig, maar gezien de omstandigheden is het mij nog niet gelukt. Het feit de je boos bent is een best natuurlijke reactie.

Ach, alles komt wel weer goed
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:45
Zeenimf
Zeenimf is offline
ik hoop ook dat alles weer goed komt, ookal blijven we vrienden, want hij is heel belangrijk voor me. en daarom wil ik ook geen ruzie maken, maar ik ben gewoon boos en misschien ook wel jaloers ofzo
Oud 04-02-2005, 08:51
WolterB
WolterB is offline
Waarom heb je geen zin om het uit te praten?
Dat is het belangrijkste wat je moet doen. Zowel binnen als buiten een relatie is communicatie hét belangrijkste middel om dingen op te lossen en duidelijkheid te geven aan jezelf.

Vrienden blijven is niets mis mee, maar eerst even een beetje afstand om elkaar rust en tijd te geven om even aan iets anders te denken is wel iets wat veel mensen echt nodig hebben.
Oud 04-02-2005, 08:52
Verwijderd
Lekker naïef weer.

'Vrienden blijven' slaagt slechts in zeer sporadische gevallen, je kunt het dus beter helemaal niet proberen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:54
AnalSushi
AnalSushi is offline
De eerste maanden negeer je elkaar half, hoe het daarna zit weet ik niet, maar als ik het weet post ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
AnalSushi schreef op 04-02-2005 @ 09:54 :
De eerste maanden negeer je elkaar half, hoe het daarna zit weet ik niet, maar als ik het weet post ik het wel.
Ik weet het wel, je gaat gewoon door met elkaar negeren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:59
AnalSushi
AnalSushi is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 09:58 :
Okee.

Ontopic: je gaat gewoon door met elkaar negeren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:06
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 09:58 :
Je kunt ook anders dan alleen maar de slechte scenario's denken

Ik spreek mijn ex nog zeer geregeld en idd, na 1 of 2 weken gewoon normaal met elkaar praten, kwam er even een dipje, maar toen we dat uitgepraat (daar heb je dat woord weer) hadden, konden we weer normaal met elkaar om gaan.
Natuurlijk is het contact anders en wat minder, maar er is wel dergelijk nog steeds contact en dat gaat nu al zeker 4 maanden goed zo
Oud 04-02-2005, 09:12
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd en het gaat/ging erg moeizaam. Na een paar maanden weinig contact gaat het gelukkig beter..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:22
Blaatkop
Blaatkop is offline
naja... ik heb dat nu een keer of 4 ofzo gehad... "we blijven vrienden he ".... in de praktijk blijkt dat dat gewoon bijna nooit te werken. Zo ook zit ik nu in zon situatie... ze wil als vrienden uit elkaar, tsja... dat zien we na een paar maand wel.. ik heb nu gewoon geen behoefte om haar te zien, omdat mij dat nog teveel moeite kost... maarja elke situatie is natuurlijk anders..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:41
waves
waves is offline
dat zei mijn ex ook, maar dat lukt niet helemaal... (niet dat ik dat erg vind)

ik ken mensen bij wie t wel lukt.
Oud 04-02-2005, 09:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
waves schreef op 04-02-2005 @ 09:41 :

Oud 04-02-2005, 10:19
Drez
Drez is offline
Ik heb ongeveer 2 maanden niet zo heel veel contact gehad, maar nu ook niet echt meer.. maar nu heb ik er ook niet zoveel behoefte meer aan. Ik denk dat we nog wel vrienden zijn ja.. mja ach ik zie wel hoe het loopt.
Oud 04-02-2005, 10:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou er gewoon alles uitgooien wat er op je hartje ligt, tuurlijk.. dat is moeilijk en het kan hard zijn, maar stel het mocht nu wel in 1x goedgaan, het blijft bij een vriendschap.. Zodra er een keer ruzie ontstaat ratel jij (denk ik) alles weer op van iets dat jij destijds niet gezegd hebt.. Wat op dat moment mogelijk nog wel eens behoorlijk wat kan verknallen..

Met mijn laatste 2 exvriendjes heb ik nog altijd goed en leuk contact (voornamelijk via msn), enkel is hier wel maanden overheen gegaan. Want stel je zegt nu "zand erover, en vrienden" zal je al snel weer bij een hikkige verliefdheid stranden waardoor jullie uiteindelijk alsnog genoodzaakt (Imo) zullen zijn afstand van elkaar te nemen. Geef het wat weken/maanden de tijd, en uitpraten is denk ik toch gewoon een noodzaak.. Waarom wil je het eigelijk niet uitpraten?

Komt wel goed...
Oud 04-02-2005, 12:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
waves schreef op 04-02-2005 @ 10:41 :

ik ken mensen bij wie t wel lukt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:42
Verwijderd
Dat heeft überhaupt alleen kans als het ook vriendschap had kunnen worden zonder dat er iets was gebeurd. Een gewezen relatie is geen basis voor vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:45
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2005 @ 13:42 :
Dat heeft überhaupt alleen kans als het ook vriendschap had kunnen worden zonder dat er iets was gebeurd. Een gewezen relatie is geen basis voor vriendschap.
Of wanneer de relatie stiekem al een tijdje meer vriendschap en een beetje extra is... dan is er geen probleem.
Oud 04-02-2005, 12:46
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb t ook gebrobeert, ik had er wel moeite mee omdat ik m nogsteeds leuk vond, mja na een tijdje hadden we alle2 iemand anders en na 2mnd waren we weer gewoon vrienden... nu zijn we overgens weer bij elkaar

maar mn andere ex heb ik nietmeer gezien nadat het uit was, ik wil nog wel normaal tegen m praten op msn, maar hij kan niks anders meer dan schelden enzo dat vind ik wel jammer
Oud 04-02-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 04-02-2005 @ 13:45 :
Of wanneer de relatie stiekem al een tijdje meer vriendschap en een beetje extra is... dan is er geen probleem.
Dan niet, misschien

Als een relatie passioneel is begonnen maar het is afgegleden naar voornamelijk vriendschap met seks, dan zou het best kunnen lukken. Wel is dan natuurlijk nodig dat je over en weer geen bezwaren meer hebt als de ander met een nieuwe vlam in bed duikt.

Andersom kan ik me moeilijker voorstellen, dus de situatie dat je eerst al goede vrienden was en dat daar later een relatie uit is gegroeid. Ik kan me indenken dat je vriendschap dan zodanig veranderd is dat hij nadat de relatie is uitgegaan misschien niet meer aan je verwachtingen voldoet, of dat er teveel gebeurd is om nog goede vrienden te kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:59
Verwijderd
Ik denk dat je beter eerst elkaar een tijdje niet kunt zien (misschien af en toe wel bellen/msnen), om er allebei overheen te komen. Daarna kun je denk ik best vrienden worden, als je het nog goed met elkaar kunt vinden, en als het op een rustige manier uit is gegaan, en als je niet jaloers op nieuwe vriendinnetjes enzo wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:03
RockaholiC
RockaholiC is offline
bij mij lukte dat niet meteen maar pas toen ik erover heen was. dus het is beter als je elkaar dan even niet meer ziet anders blijf je hopen.
Oud 04-02-2005, 13:31
annia
annia is offline
ik kan dat echt niet. het blijft gewoon rot, als hij dan een nieuwe vriendin krijgt etc. ik kan geen vriendschap hebben met iemand waar ik een relatie mee gehad heb
Oud 04-02-2005, 13:55
Roadrunner
Roadrunner is offline
Voor mij was het erg lastig om vrienden te blijven. we kenden elkaar al zo lang dus dat was wel jammer. Het gaat nu wel beter maar het was nooit echt zoals het was
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:11
Verwijderd
Hier werkt het wel. Maar dat komt omdat mijn exvriend heel veel voor me gedaan heeft in de relatief korte periode dat we samen waren. Hij is nog steeds een hele goede vriend van me, en we zien elkaar ongeveer 3 of 4 keer in de week, 1x met zn 2tjes, lekker samen wat drinken of eten, en dan 2x met uitgaan (vrijdag en zaterdag) en dan soms nog zondags een filmpje kijken samen..

Natuurlijk hebben we ook ruzie gehad, en we zijn niet met rusie uit elkaar gegaan, maar het blijft wel erg lastig. Maar het werkt nu beter als toen we een relatie hadden, dus ik ben blij..

Geef het wat tijd, en probeer niet te veel te pushen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:29
TIEN
TIEN is offline
zou het wel uitpraten..
maar heb t ook geprobeert vrienden te blijven, totdat mijn ex het nodig vond om mij een hoer te noemen en mijn mail te hacken..

maar t kan ook goed gaan tussen exen hoor
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
suikerprinses schreef op 04-02-2005 @ 09:26 :
een beetje afstand in het begin, en daarna vrienden?
idd het beste, en gewoon als je er allebei overheen begint te komen kijken of je vrienden kunt worden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:09
Verwijderd
bij mij en mn ex is dat wel goed gekomen.. eerst hebben we een tijdje geen tot zeer weinig contact gehad, en toen gewoon msnen.. morgen aaf zien we elkaar voor t eerst weer bij een uitgaansgedoe!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:31
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 09:52 :
Lekker naïef weer.

'Vrienden blijven' slaagt slechts in zeer sporadische gevallen, je kunt het dus beter helemaal niet proberen.
Hmm.. niet helemaal mee eens.
Ik ben met 2 exen goede vrienden. Een ervan is zowiezo echt mijn buddy. Je moet niet gelijk als het uit is tuurlijk er van uitgaan dat er gelijk een vriendschap is of zal komen, als je dat iig wilt. Je moet het wat tijd gunnen, misschien wat rust en later zul je zien wat de tijd brengt.
Oud 04-02-2005, 18:42
yapo
yapo is offline
Je denkt nu dat je de behoefte hebt om die vriendschao te houden, elkaar willen blijven zien, maar dat wordt vanzelf minder. Maar als je dat allebei accepteert kan er uiteindelijk gerust vriendschap overblijven
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:37
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
In het begin gaat het moeizaam. Heb je elkaar weinig te zeggen en weet je niet zo goed wat je tegen elkaar moet zeggen. Een tijdje later gaat het steeds beter totdat je gewoon "normaal" met elkaar kan omgaan/praten.

Tenminste was bij mij wel zo..

Als je echt vriendschap wil zou ik het gewoon proberen, en belangrijk is ook of hij dat ook wil.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:44
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
he

ik zeg je nu alvast, vrienden blijf je nooiot meer
ik heb het zelfde gevoel
3 weken geleden ging het uit
daarna hebben we nog een paar dagen gesproken op msn enzo
en 1 a 2 keer gebelt
maar de laatste 2 weken heeft hij gewoon niet meer gebelt enzo
terwijl hij wel zei dat hij dat ging doen
ook durf ik hem niet meer te praten, omdat hij anders denkt dat ik hem aan het stalken ben ofzo
ik heb nog heel veel verdriet echt waar
maar vrienden blijf je nooit
ookal denk je dat echt
ik dacht het ook
maar nu weet ik wel beter
je kan het opzich wel proberen
maar voel je niet nutteloos en bedrogen als het niet lukt...
Oud 05-02-2005, 11:11
Gammaray
Gammaray is offline
De meesten zeggen van wel maar in de praktijk dan valt het nog wel tegen.
De meeste lopen wel vast of verwateren wel maar soms heb je er een paar bij zitten waar het wel bij kan.
Oud 05-02-2005, 15:52
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Is erg moeilijk en zeker als je een lange relatie heb gehad. Ik heb met mijn ex altijd vrienden willen blijven en hij ook maar als je nadat het uit is nog steeds evenveel met elkaar omgaat als anders dan kan dat bijna niet. Dan is het ook moeilijk om ineens van elkaar af te blijven Iedereen dacht echt wel een paar maanden lang dat we nog gewoon hadden terwijl het al uit was. Op een gegeven moment heb ik na bijna een jaar ofzo gezegd, dit gaat zo niet verder. We moesten elkaar minder zien. Sindsdien zien we elkaar 1/2 keer in de week (is nog veel ik weet het, en zo min mogelijk bellen!) maar sindsdien gaat het wel beter. En sinds ik hem uit mn msnlijst heb gedaan hebben we vrijwel nooit meer ruzie en kunnen we gewoon normaal en leuk met elkaar omgaan Nog beter is gewoon even helemaal afstand nemen. Wachten totdat je over hem heen bent. Dan kun je later kijken of er nog een vriendschap in zit. Sommige relaties waren gebaseerd op vriendschap maar andere ook niet. Ik denk dat die 1e meer kans van slagen heeft. Maar als de relatie niet zo lang en/of intens was dan kan het misschien ook wel lukken. Mits je het allebei écht wilt. Sommige zeggen van wel maar zeggen dat vaak omdat dat wel zo netjes is om te zeggen, maar niet dat ze het serieus menen.
Oud 05-02-2005, 15:59
Mennuz
Mennuz is offline
Het kan wel, gaat meestal niet goed.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:01
Zeenimf
Zeenimf is offline
op msn praten we nog gewoon, ik heb eigenlijk nog niet echt het gevoel dat het uit is, ik heb hem ook niet meer gezien sinds donderdag, maar dat zou ik normaal ook niet hebben. misschien dat als ik hem volgende week zie, ik juist weer meer dan vrienden wil. tot nu toe beschouwen we het beide als vrienden. ik heb inmiddels aan hem verteld waarom ik boos was en waar ik mee zat, we hebben het erover gehad en ik snap het nu allemaal weer. maar toch weet ik niet hoe ik ga/ moet reageren als ik hem dinsdag weer op school zie.
Oud 05-02-2005, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je kunt eerst "als vrienden uit elkaar gaan". Daarna zou ik het gewoon een tijdje rustig houden van elkaar zien en zo. En hoe het daarna gaat, moet je maar zien. Met de een blijf je echt goed bevriend, de ander zie je zo nu en dan en maak je nog een praatje mee en met weer een ander krijg je na verloop van tijd ruzie en die zie je dus niet meer.
Verschillend, hangt van de persoon erachter af en of er nog nadat het uit is dingen gebeuren met de een waar de ander jaloers / ongelukkig / whatever van kan worden.
Oud 06-02-2005, 15:34
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-02-2005 @ 09:52 :
Lekker naïef weer.

oneens

van mijn 4 exen heb ik 3 vriendinnen overgeheouden
dat wil ik niet sporadisch noemen
Oud 06-02-2005, 15:46
nl2suzy
nl2suzy is offline
Vrienden blijven hangt een beetje af van de situatie waarom het is uitgegaan..

Ik ben nog wel steeds vrienden met mijn ex, zelfs zeer goede vrienden en dat bevalt me prima..

Maar goed, elke situatie is verschillend..
Reageren

Regels voor berichten