Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 20:43
halilo
halilo is offline
hey hai ik moet een boek lezen, maar de schrijver moet uit een andere cultuur zijn en moet beetje over die cultuur vertellen. bijv een moslim enz. moet niet over cultuur van westen zijn. ik heb van de bieb de voeten van abdullah geleend, maar die is katzz moeilijk

alvast bedankt

groeten, Halil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 20:57
Saycheese
Saycheese is offline
"Verboden Liefde-De eremoord op mijn hartsvriendin Dalia" van Norma Khouri Albqaeen.

Gaat over twee vriendinnen in Jordanië, waarvan er een verliefd wordt op een Amerikaan. Ze doen er alles aan om de liefde verborgen te houden voor Dalia's familie, maar uiteindelijk komen ze erachter en wordt Dalia door haar vader vermoord.

Dit boek geeft een duidelijk, en ook kritisch, beeld van de Arabische samenleving in Jordanië, waar christenen en moslims samen leven, en waar dingen als eerwraak algemeen geaccepteerd zijn en zelfs als noodzakelijk worden gezien, óók door christenen!

Een heel aangrijpend en leerzaam boek.
Oud 05-06-2004, 21:07
Briseïs
Briseïs is offline
Leuk dat je ook meteen verteld hoe t afloopt
Oud 05-06-2004, 21:07
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Eerwraak

ik weet niet meer van wie het is, maar het is wel gewoon een C boek...k weet niet waar je naar op zoek bent.
maar k heb m pas maar weer eens gelezen omdat ik niks te lezen had, maar het is wel een heel leuk boek, spannend en je leert ook wel te begrijpen. het gaat over mensen uit Turkije, die hier in nederland wonen, je volgt zeg maar n broer en een zus...och k ga t ook niet allemaal uitleggen, leuk boek gewoon!
Oud 05-06-2004, 21:08
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-06-2004 @ 22:07 :
dat was toch uit de titel ook wel al duidelijk
Oud 05-06-2004, 21:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 05-06-2004 @ 22:08 :
dat was toch uit de titel ook wel al duidelijk
Oja, lekker opgelet weer
Oud 05-06-2004, 21:54
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-06-2004 @ 22:07 :
Het staat ook op de flaptekst van het boek, het is meer een beschrijving van alles wat er gebeurd is, dan dat het een 'spannende roman' moet zijn. Het is ook echt gebeurd. Je moet het meer zien als een documentaire, maar dan in boekvorm. En het is helemaal geen moeilijk boek, dus voor iedereen aan te raden.

En iedereen kan hier wel titels gaan noemen, maar voor de TS is het ook wel handig dat hij weet waar het over gaat, dan is de keus wat makkelijker.
Oud 05-06-2004, 22:29
halilo
halilo is offline
bdankt voor De eremoord op mijn hartsvriendin Dalia, maar ik kan niet eens wat over deze boek vinden, waar het over gaat enz
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 22:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een poos terug een boek gelezen en dat heet 'de bevroren waterval', de schrijfster weet ik niet meer maar het gaat over een familie die moet inburgeren in een andere cultuur.
Oud 05-06-2004, 22:52
thalia
thalia is offline
't Is wel al een boek dat al een poosje geleden geschreven werd, maar 't is echt de moeite: Ars Amatoria van Ovidius.
Er bestaan drie delen van: 2 voor de man en 1 voor de vrouw en je kan het in vertaling lenen in de bibliotheek.
Ovidius wordt aangesteld tot leermeester van Amor en hij vertelt de lezer waar hij welke meisjes kan vinden en hoe hij hen moet verleiden. Er staan zelfs een paar versiertrucs in die vandaag nog gebruikt worden.
't Leest vlot, alleen zijn de zinsconstructies soms raar.
Oud 06-06-2004, 09:36
memory
memory is offline
Citaat:
thalia schreef op 05-06-2004 @ 23:52 :
een poosje geleden
understatement of the year
Oud 06-06-2004, 15:35
thalia
thalia is offline
Citaat:
memory schreef op 06-06-2004 @ 10:36 :
understatement of the year
Maar het is en blijft een andere cultuur eh
Oud 06-06-2004, 21:18
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
halilo schreef op 05-06-2004 @ 23:29 :
bdankt voor De eremoord op mijn hartsvriendin Dalia, maar ik kan niet eens wat over deze boek vinden, waar het over gaat enz
Het boek heet ook 'Verboden Liefde' Dat van die eremoord is de ondertitel. Ik heb even gegoogled voor je, dit is een verslag van het boek.

Als je nog meer zoekt, gewoon 'verboden liefde norma khouri albqaeen' intikken bij Google.
Oud 14-06-2004, 16:16
Miep#1
Miep#1 is offline
Idil, een meisje van Yasmine Allas. Mooi verhaal, gaat over een islamitisch meisje en haar leven.
Is niet te moeilijk en niet erg dik. Prima geschikt voor een verslag o.i.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten