Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 20:29
Lindatje
Lindatje is offline
Ik moet 2 juli een MRI scan laten doen ivm mijn rug...
Nu heb ik wel een foldertje gehad maar ik snap nog niet helemaal wat ze nu precies gaan doen en hoe lang het ongeveer duurt. Kan iemand mij dat vertellen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:35
Verwijderd
je gaat op een bed liggen en je gaat een ronde door of in.
en ze maken foto's en je moet niet bewegen natuurlijk en t duurt ongeveer een half uur(ik had mazzel ik was na hooguit een kwartier klaar)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:55
Giovanna
Giovanna is offline
Ze maken een serie foto's terwijl jij daar ligt. Hoelang het duurt hangt een beetje van het onderzoek af. Een half uur is volgens mij bij een rug wel normaal... Je kan het beste je ogen dicht doen, en een cd meenemen, want als je je ogen open hebt duurt het allemaal voor je gevoel zo veel langer en kan je ook een claustrofobische reactie krijgen. Je hoort af en toe wat herrie en je ziet dat ding (als je je ogen open hebt) ronddraaien, hier voel je echter nix van. In het ziekenhuis leggen ze je ook veel uit. Essentieel is dat je nix van ijzer aan hebt... (in mascara kan ook ijzer zitten).
Oud 18-06-2004, 11:52
X
X is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 17-06-2004 @ 21:35 :
(ik had mazzel ik was na hooguit een kwartier klaar)
En ik had geen mazzel en was na anderhalf uur klaar
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:57
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Gewoon lekker gaan liggen en het je laten overkomen. Je komt idd in een ronde opening terecht en je moet stil liggen. ER gebeurt niks engs/pijnlijks dus er is niks om je echt druk over te maken. En de tijd die het duurt, ach, wees blij dat ze een MRI scan hebben waarmee je onderzocht kunt worden.
Oud 18-06-2004, 12:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
X schreef op 18-06-2004 @ 12:52 :
En ik had geen mazzel en was na anderhalf uur klaar
Zorg in ieder geval dat als ze die opnames maken, je erg goed stil ligt. Als je beweegt moeten ze opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 13:20
X
X is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 13:34 :
Zorg in ieder geval dat als ze die opnames maken, je erg goed stil ligt. Als je beweegt moeten ze opnieuw.
Dat het anderhalf uur duurde kwam niet omdat ik bewoog hoor.
Ik moest van mijn enkels t/m met schouders.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
X schreef op 18-06-2004 @ 14:20 :
Dat het anderhalf uur duurde kwam niet omdat ik bewoog hoor.
Ik moest van mijn enkels t/m met schouders.
Oh, dat bedoel ik ook niet hoor, was meer een tip voor de TS.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:37
Freule
Freule is offline
Het valt opzich best mee allemaal. Ik weet alleen nog dat je op een gegeven moment overal jeuk krijgt. En je wilt o zo graag even krabben... maar dat mag niet want je mag niet bewegen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:39
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Freule schreef op 18-06-2004 @ 16:37 :
Het valt opzich best mee allemaal. Ik weet alleen nog dat je op een gegeven moment overal jeuk krijgt. En je wilt o zo graag even krabben... maar dat mag niet want je mag niet bewegen.
hmmja om de een of andere sadistische reden krijg je altijd jeuk als je in de plooi moet blijven
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:48
jet
jet is offline
het ligt eraan wat ze allemaal gaan doen. bij mij mn hoofd: duurde 15 minuutjes

bij vriendin van mij dr hele rug: drie kwartier
Oud 18-06-2004, 15:49
EggeD
EggeD is offline
En mensen met een tic dan ? Worden die platgespoten ?
Oud 18-06-2004, 20:00
Verwijderd
Concentreer je gewoon op je ademhaling, dan komt het wel goed
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:45
brynn
brynn is offline
Citaat:
EggeD schreef op 18-06-2004 @ 16:49 :
En mensen met een tic dan ? Worden die platgespoten ?
gaan onder narcose, net als kleine kinderen en mensen met bijvoorbeeld claustrofobie
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:31
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Bij mij duurde het ook maar een kwartier, maar ik kreeg wel pijn in mijn arm die gescand werd.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:10
kimberley
kimberley is offline
Een MRI gehad voor mijn hoofd.

In ieder ziekenhuis hebben ze verschillende behandelingen voor als je onder de MRI moet. Ik moest naar Breda, en daar kreeg ik een koptelefoon op tegen het lawaai en hun draaiden een cd voor me (jodi bernal, holadiee). Mn vriendin moest naar Terneuzen en daar moest ze gewoon naar het lawaai luisteren.

Je moet goed zorgen dat je een t-shirt aanhebt zonder opdruk erop. Bij mij vertrouwden ze de opdruk niet, en toen lag ik daarzo met een bloot bovenlijf, erg amusant .

En je krijgt overal kriebels en dan duren die 45 minuten wel errug lang!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:12
MeLovesYou
MeLovesYou is offline
IK heb ook een MRI-scan gehad, voor mijn knie! Ik moest ongeveer 20 minuutjes erin blijven! Maar het is absoluut niet erg of eng, je voelt nix...! Je ligt in een soort van tunnel, en daar word gewoon elke deel van, in dit geval, jou rug een soort van foto gemaakt, en daarvan kunnen ze kijken of je wat hebt of...waarvoor jij naar het ziekenhuis moet met je rug!
En het is inderdaad wel fijn, een eigen muziekje mee te nemen, en lekker je ogen dicht te doen, dan is het zo gebeurd!
En je krijgt iets in je hand, voor als het niet meer zou gaan, dan kan je daar op drukken, en dan stoppen ze...

Nou suc6 ermee
Oud 22-06-2004, 16:36
Lindatje
Lindatje is offline
Whew dank jullie allen. Ik vind het nog steeds spannend maar niet meer eng. Ik neem inderdaad gewoon een cd van mezelf mee want dat stond ook in de folder en dat van dat t-shit ook. Badjas krijg ik schijnbaar daar omdat ik over de gang moet lopen maar je mag ook die van jezelf meenemen. Maar ja die van mij is niet zo florisant meer haha...dank jullie!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:44
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hey Hee
ik heb vorige week een MRI scan gehad, ook voor mijn rug, en ik vond het echt minder leuk...Ik wil je niet ontmoedigen, want er kan echt niks gebeuren. Ik moest in ieder geval die buis in, en vond het zo eng, ik moest er serieus van huilen (en ik ben echt geen watje hoor )Ik vond het wel eng, en ik heb de koptelefoon afgedaan (ik was heel stoer met mijn Punkrock muziek daar heengegaan) omdat ik bang was datik anders niet zo horen wat er was..
Oud 22-06-2004, 16:53
K-elli-e
K-elli-e is offline
En voor je rug duurt het trouwens ongeveer 20 minuutjes..hooguit 25 minuutjes..en je mag wel met je tenen wiebelen.. dat scheelt
Oud 22-06-2004, 16:59
FrantiC
FrantiC is offline
duurt dat voor je rug maar zo kort dan?
ik moest voor mijn enkels en dat duurde zo'n slordige 1,5 uur
Oud 22-06-2004, 17:00
K-elli-e
K-elli-e is offline
Jezus...dat is wel erg lang ja!! Ik heb mijn rug moeten doen, en duurde echt maar effetjes!!
Oud 23-06-2004, 11:30
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 22-06-2004 @ 17:53 :
En voor je rug duurt het trouwens ongeveer 20 minuutjes..hooguit 25 minuutjes..en je mag wel met je tenen wiebelen.. dat scheelt

Bij mij altijd veel langer.. Heb t al vaak gehad,k mag altijd naar de radio luisteren daar. Ik vind t lawaai best wel naar, maar op zich is het verder niet erg.
Oud 23-06-2004, 14:03
cyntha
cyntha is offline
Bij mij is er een scan gemaakt van mijn nek. Dat duurde ongeveer 30 minuten. IK kon alleen niet stil liggen (door pijn) dus hadden ze heel mijn hoofd vastgebonden.. Dat was minder prettig. Ik mocht trouwens ook naar de radio luisteren. Het valt eigenlijk wel mee en als er iets is kun je altijd nog op het belletje drukken dat je vast moet houden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten