Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 19:35
-Melody-
-Melody- is offline
Zo zit dat. Kort en simpel. Zo is het. Heel eenvoudig. Maar zit het wel zo? Is het wel zo? Is niet alles een mening, is niet alles een feit? Vind niet iedereen iets anders. Zo zit dat, is dat wel zeker? Wie zegt dat het niet anders zit? Wie zegt dat dat echt zo is. Is er bewijs. En wat is bewijs? Hoe betrouwbaar is bewijs? Door wie is het bewijs geleverd. Is dat wel betrouwbaar. Heeft iedereen geen ander bewijs. Is bewijs wel het bewijs wat we willen. Bewijs van dood zijn, maar wat is dood? Een woord, een betekenis. Maar leven we verder? Verder hierna? Dus zijn we eigenlijk wel dood? Of is het een soort van doorleven? We hebben bewijs, dat word dan geroepen. Maar is het bewijs wel het bewijs dat we willen? Dood, zonder bewijs. De dood ingejaagd. Wiens schuld is het? De dood, het bewijs? Wat is het bewijs van de dood? Wat is de dood voor een bewijs.
Denk daar maar eens over na..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 13-06-2004 @ 20:35 :
Zo zit dat. Kort en simpel. Zo is het. Heel eenvoudig. Maar zit het wel zo? Is het wel zo? Is niet alles een mening, is niet alles een feit? Vind niet iedereen iets anders. Zo zit dat, is dat wel zeker? Wie zegt dat het niet anders zit? Wie zegt dat dat echt zo is. Is er bewijs. En wat is bewijs? Hoe betrouwbaar is bewijs? Door wie is het bewijs geleverd. Is dat wel betrouwbaar. Heeft iedereen geen ander bewijs. Is bewijs wel het bewijs wat we willen. Bewijs van dood zijn, maar wat is dood? Een woord, een betekenis. Maar leven we verder? Verder hierna? Dus zijn we eigenlijk wel dood? Of is het een soort van doorleven? We hebben bewijs, dat word dan geroepen. Maar is het bewijs wel het bewijs dat we willen? Dood, zonder bewijs. De dood ingejaagd. Wiens schuld is het? De dood, het bewijs? Wat is het bewijs van de dood? Wat is de dood voor een bewijs.
Denk daar maar eens over na..
Als je leert rijmen zou het perfect zijn op DoP
Mooi stukje, ietwat kort. Met een beetje meer inzet had je het veel langer kunnen krijgen Verder wel mooi hoor
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:44
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Grim schreef op 13-06-2004 @ 20:40 :
Als je leert rijmen zou het perfect zijn op DoP
Mooi stukje, ietwat kort. Met een beetje meer inzet had je het veel langer kunnen krijgen Verder wel mooi hoor
Pas op je woorden hé, wie weet heeft ze er wel harstikke op liggen zwoegen - ga jij effe zeggen dat ze wel iets meer inzet had kunnen tonen!

@ Bloesempoes: leuk stukje, interessant! Ik zal er idd eens over na gaan denken...
Oud 13-06-2004, 19:44
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het niet te lezen en ik zie er verder eigenlijk ook niks in. Ik ben eigenlijk benieuwt wat je bedoeling hiermee is.
Sommige vragen sluit je af met een punt, niet met een vraagteken. Dat staat wat vreemt en een enter hier en daar zou het al leesbaarder maken.
Oud 13-06-2004, 19:47
-Melody-
-Melody- is offline
Ik was in een kind of vage bui Ja, als ik het helemaal had uitgewerkt was het ongetwijfeld mooier geweest. Maar het was echt zo'n stukje van geschreven in 2 minuten en gepost.. maybe nog kan perfectioneren, zal ik aan moeten werken.

en toch klinkt er iets positiefs door in jullie reacties

Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 13-06-2004 @ 20:47 :
Ik was in een kind of vage bui Ja, als ik het helemaal had uitgewerkt was het ongetwijfeld mooier geweest. Maar het was echt zo'n stukje van geschreven in 2 minuten en gepost.. maybe nog kan perfectioneren, zal ik aan moeten werken.

en toch klinkt er iets positiefs door in jullie reacties

Perfectioneren? Herschrijven!
mmmm, ik kan ook wel ff een gokje doen, die post ik dan hier
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:43
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-06-2004 @ 20:44 :
Ik vind het niet te lezen en ik zie er verder eigenlijk ook niks in. Ik ben eigenlijk benieuwt wat je bedoeling hiermee is.
Sommige vragen sluit je af met een punt, niet met een vraagteken. Dat staat wat vreemt en een enter hier en daar zou het al leesbaarder maken.
Oud 14-06-2004, 15:23
-Melody-
-Melody- is offline
Dit is het
Is het alles
of is er meer
weten wij wel zeker of dit is
wat er is

zou er niet meer bestaan
tussen hemel en aarde
een clich'e
maar heeft het geen waarde?

wat doen we hier
als we zeker weten
dat er meer is
meer

wat is meer
is meer
alles wat hier buiten is
maar alles wat hier buiten is

hoort er dan toch ook bij
meer is niet meer
want als er meer is
hoor het er bij

dus er is iets
iets
iets tussen hemel en aarde
met veel waarde

want na je dood
dan gaat het verder
maar niet in dat meer
in dat iets..

alweer ubervaag.. maar is deze vorm van dit zoort extreem vage hersenspinseltjes beter?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:58
Verwijderd
ja, maar daarvoor hebben we dansen op papier
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dit topic gaan het best verplaatst worden naar DoP. Heeft verder niks met verhalen te maken.

Het 1e "verhaal" vind ik niet te lezen. Heb geen drang om het te lezen, saai, onduidelijk, niet interessant.
Het 2e, een gedicht-idee, lijkt er meer op. Maar de dichters op DoP zullen het denk ik niet echt geweldig vinden, aangezien het niet echt lekker loopt.

Mijn vraag:
Wat wil je ermee zeggen? In een verhaal, en zeker in een gedicht, "moet" het eigenlijk iets hebben waar je op doelt.
Bij beide vind ik dat niet duidelijk naar voren komen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:09
-Melody-
-Melody- is offline
ok.. dat was niet al te positief

al moet ik zeggen dat het directe, eerlijke en zinnig commentaar hier door mij wel op prijs word gesteld (Wat doe ik hier anders?).

ik bedoel hier (erg zinnnig kelly) eigenlijk niks mee, ik vind het leuk om zulk soort hersenspinseltjes te maken en ik dacht dat er misschien geschikt plubliek voor was..

niet dus,

ik houd op !

xXx!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten