Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 21:13
gwathiel
gwathiel is offline
wij doen ons profielwerkstuk over de duitse kunstenaar Gunther von Hagens en nou vroegen wij ons af of jullie hem misschien kennen en wat jullie van zijn werk vinden...

in het kort uitgelegd: hij zet mensen op... dat wil zeggen dat hij het lichaamsvocht van de lichamen vervangt door een kunststof en deze dan positioneerd zodat deze in het museum kunnen...

liefs gwathiel
Oud 14-06-2004, 23:01
Verwijderd
Bizar en indrukwekkend. Moet nog steeds eens zijn Korperwelten bezoeken...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:29
Ieke
Ieke is offline
Ik ben een 2 of 3 jaar geleden (wanneer weet ik niet precies meer) naar de tentoonstelling Korperwelten geweest. Ik vond het ercht facinerend en geweldig dat je op deze manier een kijkje in het menselijk lichaam kan nemen. Er was wel iets dat me tegenstond en dat was die hoog zwangere vrouw. Erg mooi om te zien hoe die baby in haar buik zat, alleen haar hhouding vond ik minder. Gewoon door het idee waarscheinlijk.
Maar verder erg mooi.
Oud 14-06-2004, 23:45
Verwijderd
Ik ken het wel maar mooi vind ik het niet, het is overigens wel heel interessant en ook een beetje morbide.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2004 @ 00:29 :
Ik ben een 2 of 3 jaar geleden (wanneer weet ik niet precies meer) naar de tentoonstelling Korperwelten geweest. Ik vond het ercht facinerend en geweldig dat je op deze manier een kijkje in het menselijk lichaam kan nemen. Er was wel iets dat me tegenstond en dat was die hoog zwangere vrouw. Erg mooi om te zien hoe die baby in haar buik zat, alleen haar hhouding vond ik minder. Gewoon door het idee waarscheinlijk.
Maar verder erg mooi.
die korperwelten voorstelling heb ik ook gezien en Kule. Heel vet, heel indrukwekkend. Ik heb nog een boek in de kast liggen met heel veel informatie en plaatjes, lijkt me handig voor je profielwerkstuk, denk dat je m wel ergens kan bestellen op internet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 03:43
Verwijderd
Ik vind zijn werk in een woord: wal-ge-lijk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:47
snarl
snarl is offline
ik vind het geweldig.
Oud 15-06-2004, 12:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 15-06-2004 @ 04:43 :
Ik vind zijn werk in een woord: wal-ge-lijk.
Ik wil graag weten waarom. Wat is er zo walgelijk aan? Dat het echte mensen geweest zijn? Ik vind het juist zo mooi dat je echt in een lichaam kan kijken op een manier die heel mooi is en wat je anders nooit zo zou zien.
Oud 15-06-2004, 17:51
Verwijderd
dat staat nog asteeds op mijn lijstje van tentoonstellingen en musea's die ik nog moet zien....als ik n keer de kans heb doe ik dat zeker. anatomie is zo interessant
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:11
gwathiel
gwathiel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2004 @ 13:46 :
Ik wil graag weten waarom. Wat is er zo walgelijk aan? Dat het echte mensen geweest zijn? Ik vind het juist zo mooi dat je echt in een lichaam kan kijken op een manier die heel mooi is en wat je anders nooit zo zou zien.
ik snap wel dat je het walgelijk kan vinden... bij ons onderzoek naar hoe gunther aan al die lichamen komt kwamen we der achter dat hij ook lichamen van geëxcuteerde gebruikt die mensen hebben er dan niet zelf voor gekozen en ook de familie niet... ik zou er niet aan moeten denken

gwathiel
Oud 15-06-2004, 18:13
gwathiel
gwathiel is offline
Citaat:
Roxane schreef op 15-06-2004 @ 01:12 :
die korperwelten voorstelling heb ik ook gezien en Kule. Heel vet, heel indrukwekkend. Ik heb nog een boek in de kast liggen met heel veel informatie en plaatjes, lijkt me handig voor je profielwerkstuk, denk dat je m wel ergens kan bestellen op internet.
als dat boek korperwelten de fasinatie ofzowiets heeft dan hebben de dat idd al gevonden en gebruikt... het gaat nu vooral om de mening van de mensen en zijn dus aan het checken
Oud 15-06-2004, 20:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
gwathiel schreef op 15-06-2004 @ 19:11 :
ik snap wel dat je het walgelijk kan vinden... bij ons onderzoek naar hoe gunther aan al die lichamen komt kwamen we der achter dat hij ook lichamen van geëxcuteerde gebruikt die mensen hebben er dan niet zelf voor gekozen en ook de familie niet... ik zou er niet aan moeten denken

gwathiel
Ik snap niet dat je het echt walgelijk kan vinden. Wat is er walgelijk aan het lichaam van een mens? Ik bedoel, je hebt er zelf ook een. Zo ziet het van jou er van binnen ook uit. Daarbij zijn ze niet verrot en het stinkt niet eens.

Daar waar jij het over hebt vind ik anders. Dat vind ik wel belachelijk en zou ook niet mogen gebeuren. Dat opzichzelf is natuurlijk wel walgelijk, het hoort niet zo. Maar goed, dat heeft niet zoveel met de lichamen en de tentoonstelling op zichzelf te maken. Waarom de tentoonstelling walgelijk zou zijn als er niet van dat soort lichamen bij zitten.
Oud 16-06-2004, 16:50
gwathiel
gwathiel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2004 @ 21:55 :
Ik snap niet dat je het echt walgelijk kan vinden. Wat is er walgelijk aan het lichaam van een mens? Ik bedoel, je hebt er zelf ook een. Zo ziet het van jou er van binnen ook uit. Daarbij zijn ze niet verrot en het stinkt niet eens.

Daar waar jij het over hebt vind ik anders. Dat vind ik wel belachelijk en zou ook niet mogen gebeuren. Dat opzichzelf is natuurlijk wel walgelijk, het hoort niet zo. Maar goed, dat heeft niet zoveel met de lichamen en de tentoonstelling op zichzelf te maken. Waarom de tentoonstelling walgelijk zou zijn als er niet van dat soort lichamen bij zitten.
ieder mens heeft andere normen en waarden... dit hebben wij ook al in ons profielwerkstuk staan.. wat voor de één walgelijk is is voor de ander heel normaal...
toen ik op de tentoonstelling rondliep vond ik het in één woord ge-wel-dig maar toen ik buiten stond en na ging denken over bijv. de embryos vond ik dat toch wel walgelijk....
maar het gaat ons vooral over de mening van iedereen dus ben heel blij dat er ook mensen zijn die het walgelijk vinden...

gwathiel
Reageren

Regels voor berichten