Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ten eerste kan de keeper veel invloed uitoefenen op de speler die een pingel neemt, bij een vrije trap is dat niet het geval. Hij zet zijn muur neer en daar is het mee gezegd, hij moet maar afwachten waar de bal komt. En voor piere maakt het niet uit waar de muur staat.... Bij een pingel kan hij praten/contact maken met de spelers die hem neemt. hij kan een hoek kiezen, iets naar voren komen, een schijnbeweging maken.... Verder is de druk bij het nemen van een vrijetrap niet te vergelijken met het nemen van een pingel tijdens een halve of een hele finale van een EK toernooi.....
||
Citaat:
![]() Eigenlijk meen ik dat nog ook stiekum. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
3-1-5-2-4 ofsow. De 3e penalty is belangrijk dat weet ik iig wel. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Basketbal moet je er niet in betrekken want daar komt een vrijeworp veel vaker voor in een wedstrijd dan bij voetbal/hockey.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij hockey kun je geen laag rollertje over de grond geven.... Verder kun je de bal niet verkeerd raken, tenminste als ik die lui dat zie doen, hebben de de bal tegen hun stick aan liggen en gaan ze dan de bal richting geven, het is dus niet zo dat ze de bal neerleggen en vervolgens de stick naar achteren zwaaien en dan de bal raken. Daarmee probeer ik te zeggen, bij hockey kun je de bal niet verkeerd raken, terwijl dat bij voetbal zeker het geval is. Bij voetbal heb je meer mogelijkheden om een bal erin te scoren, dus ook meer mogelijkheden waarop het mis kan gaan. Voor zover ik het kan beoordelen, MOET ie bij hockey hard genomen worden en MOET ie een hoek in(laag of middelhoog of hoog) 'Als' je trefzeker bent als sporter, heb je het bij voetbal makkelijker, maar als je dus 'problemen' hebt met penaltys nemen, denk ik dat je het bij hockey makkelijker hebt....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als je een trauma hebt zoals NL, dan heb je dus ook weer meer kans om te missen....
||
![]() |
Citaat:
"Als je er 1 van de 25 mist, dan stel ik je niet op." En kloar! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb ooit gehoord dat Thomas Ravelli, oud-keeper van het Zweedse nationale elftal, bij de penaltyserie altijd voor dezelfde hoek ging met gokken. Er zal toch ooit iemand in die serie die hoek namen. Oke, beetje gewaagd, maar ook geen ontzettend gekke gedachte.
|
|