Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 18:32
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik zou graag iemand een kaartje of brief willen schrijven in Spanje. Nu vind ik op internet allemaal verschillende adressen en ik weet niet wat het juiste is. Wordt een adres in Spanje precies zo opgesteld als in Nederland of niet? Ik heb bijvoorbeeld:

afueras s/n (geen idee wat dit betekend..iets met buitenwijk?)
Sant Miquel de Balansat
Sant Joan de Labritja 07815
Spain

Urbanizacion Na Xamena
San Miquel 07815 s/n
Spain

of simpelweg:

Hotel Hacienda Na Xamena
Na Xamena
San Miquel, E-07185
Ibiza, Spain

Wat denken jullie? En waar zet ik de naam van degene voor wie de brief bestemd is?
Oud 11-07-2004, 22:08
ILUsion
ILUsion is offline
Volgens mij is het:
naam bestemmeling
(bedrijf)
wijk
straat + nummer
stad/gemeente + postcode (liefst met E-... omdat dit internationaal vaak toegepast wordt en beter herkenbaar is dan 'Spain' of 'España')
España / Spain

Morgen zal ik het eens navragen (mijn grootouders wonen in Spanje, dus eens een envelop zoeken of vragen aan mijn vader)
Oud 12-07-2004, 20:07
ILUsion
ILUsion is offline
Hehe, ik was bijna juist. Wij schrijven het adres steeds zo (hopelijk op de juiste manier, maar brieven/kaartjes komen steeds toe)

Naam
Wijk + Wijknummer*
Straat + Straatnummer*
Postcode (liefst met die E ervoor) + Gemeente/Dorp + (provincie)
España

Opmerkingen:
die wijknummers waren de vroegere huisnummer, dacht ik, waarbij men niet naar de volgorde in de straat/wijk keek maar naar het moment van aangifte van bouwaanvraag of iets dergelijks. Die werden dus vervangen omdat je zo huizen met nummer 12 en 253 naast elkaar kon hebben en postbodes dus moeilijk het juiste huis kon vinden aan de hand van die nummertjes. (Ik denk overigens dat het wel zal toekomen als je deze zou vergeten hoor)
Straatnummer, oké, een rare term, maar dat is gewoon om het verschil duidelijk te maken.
Of je provincie moet toevoegen, ben ik niet zeker, maar hier stond het in ieder geval bij het adres dus neem ik dat maar mooi over.

Wat die s/n betekent, lijkt mij ofwel 'sin nombre' of 'sin numero' (dus 'naamloos' of 'nummerloos' zou ik gokken)
Oud 12-07-2004, 21:25
Suziewafel
Suziewafel is offline
Dank je wel. Ik ga het proberen en nu maar hopen dat het aankomt!
Reageren

Regels voor berichten