Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 11:09
kate_temp
kate_temp is offline
Ik heb zo'n jeuk daar beneden op mijn schaamheuvel. Ik kan het echt helemaal kapot krabben!!! En dat is echt geen pretje!! Maar het kan toch geen schaamluis zijn? Ik ben nog nooit bij iemands anders schaamhaar in de buurt geweest, dus... Wat zou het kunnen zijn? Het irriteert echt VRESELIJK! Iemand tips wat het kan zijn? Iets waarmee ik het kan verhelpen? Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk..
Oud 14-06-2004, 11:19
Verwijderd
Heb je het (gedeeltelijk) geschoren? Aangroeiende haartjes kunnen ontzéttend jeuken. Misschien is dan een andere manier van ontharen een beter idee. En creme smeren na het scheren zodat het in elk geval niet gaat ingroeien, dat jeukt nog meer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:37
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
misschien is het wel luis of schimmel?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een schimmelinfectie lijkt me ook niet geheel onwaarschijnlijk. Misschien toch maar eens langs je huisarts als het lang duurt. Is je ondergoed de laatste tijd niet met ander wasmiddel gewassen ofzo, of andere wasverzachter? Daar kan het misschien ook van komen.
Oud 14-06-2004, 13:04
phensicske
phensicske is offline
Katoenen ondergoed dragen en niet wassen met (teveel) zeep. Misschien is het daardoor wel geïrriteerd?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:15
Elmoo
Elmoo is offline
Toch (ondanks dat het een man is) naar de dokter. Als het wel een schimmelinfectie is moet je daar zeker niet te lang mee rondlopen (wordt het alleen maar erger).
En de huisarts ziet wel vaker vagina's en kijkt hier echt niet van op. Het is logisch dat je je dan ongemakkelijk voelt maar het kan een nog veel groter ongemak oplossen
Oud 14-06-2004, 15:21
Auryon
Auryon is offline
Meestal moet je nog niet uit de kleren hoor. Vertel hem of haar gewoon het probleem en dan weet hij/zij ook wel wat er voorgeschreven moet worden .

het kan zelfs zijn dat je meteen naar de apotheker kan, want ik denk niet dat je voor zo een zalfje een voorschrift nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:27
kate_temp
kate_temp is offline
Thnks voor de reacties. Ik heb idd laatst nog geschoren. Zou het daar echt aan kun liggen? Ik denk het niet, want ik had het daarvoor ook al een beetje en juist omdat het zou jeukte heb ik het geschoren, ik dacht dat helpt misschien, maar niet dus

Ik ga wel is ff in de drogist kijken of ze iets hebben en anders toch maar....
Oud 14-06-2004, 15:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
kate schreef op 14-06-2004 @ 12:09 :
Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk..
Dat maakt toch niet uit? Heb een beetje vertrouwen in je dokter zeg... Alsof hij al niet 1000en vrouwen heeft moeten onderzoeken.
Oud 14-06-2004, 16:21
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-06-2004 @ 16:39 :
Dat maakt toch niet uit? Heb een beetje vertrouwen in je dokter zeg... Alsof hij al niet 1000en vrouwen heeft moeten onderzoeken.
en je kunt ook naar een vrouwelijke arts vragen...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 14-06-2004 @ 17:21 :
en je kunt ook naar een vrouwelijke arts vragen...
Mwah gezien het tekort aan huisartsen, is het nogal lastig om van huisarts te wisselen (vooral inde grote steden dan )
Oud 14-06-2004, 16:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-06-2004 @ 17:30 :
Mwah gezien het tekort aan huisartsen, is het nogal lastig om van huisarts te wisselen (vooral inde grote steden dan )
Maar je kan toch als je een huisartsenpraktijk hebt met meerdere huisartsen en er is ook een vrouwelijke wel vragen of je daar een keertje naar toe kan voor dit probleem. Je zal bij lang niet alle dingen perse een vrouwelijke huisarts willen hebben lijkt me.
Oud 14-06-2004, 16:49
Energie
Energie is offline
Citaat:
kate schreef op 14-06-2004 @ 16:27 :
Thnks voor de reacties. Ik heb idd laatst nog geschoren. Zou het daar echt aan kun liggen? Ik denk het niet, want ik had het daarvoor ook al een beetje en juist omdat het zou jeukte heb ik het geschoren, ik dacht dat helpt misschien, maar niet dus

Ik ga wel is ff in de drogist kijken of ze iets hebben en anders toch maar....
et kan wel zijn hoor door et scheren.. als ik me scheer (gezicht dan he ) dan heb ik ook weles jeuk.. komt denk ik doordat et misschien uitgedroogd is en/of geen aftershave erop gezet.. maja aftershave op je kut of bij je kut gebruiken lijkt me ook geen geweldige optie
Oud 15-06-2004, 08:49
druiveke
druiveke is offline
en hoe staat het ermee?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:56
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
kate schreef op 14-06-2004 @ 12:09 :
Ik heb zo'n jeuk daar beneden op mijn schaamheuvel. Ik kan het echt helemaal kapot krabben!!! En dat is echt geen pretje!! Maar het kan toch geen schaamluis zijn? Ik ben nog nooit bij iemands anders schaamhaar in de buurt geweest, dus... Wat zou het kunnen zijn? Het irriteert echt VRESELIJK! Iemand tips wat het kan zijn? Iets waarmee ik het kan verhelpen? Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk..
dat maakt toch niet uit meisje
ik mag voor hem hopen dat 't niet de 1e keer is dat ie wat van een meisje ziet

dus 't zal wel meevallen hoor.
En anders gewoon vertellen dat je 't een beetje vervelend vind,daar helpt ie je dan wel overheen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:47
mariekegirl
mariekegirl is offline
Citaat:
Eazy E schreef op 15-06-2004 @ 12:00 :
ik heb dat ook eens gehad.. en het bleek dus dat ik een schimmelinfectie had. Ik hoefde niks aan hem te laten zien.. maar in zo'n potje plassen, wat ze gingen onderzoeken.. Toen kreeg ik zo'n eenmalige pil, en was het meteen weer over..
Dus gewoon naar de dokter, je hoeft nerges bang voor te zijn
hoi,
ik heb dus ook beetje jeuk en witte stukjes in me afscheiding.
ik denk dat dit ook een schimmelinfectie is?
ik ga donderdag naar de dokter voor me moedervlek, maar ga dit dus ook zeggen. is het dan verstandig als ik meteen een potje plas meeneem?
en hoe ben jij er aan gekomen,. door sex? of door iets anders?
groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:49
Verwijderd
Potje plas mee nemen is wel handig denk ik, dan heb je het alvast, lijkt me niet fijn om dat daar te moeten gaan doen .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 15-06-2004 @ 12:49 :
Potje plas mee nemen is wel handig denk ik, dan heb je het alvast, lijkt me niet fijn om dat daar te moeten gaan doen .
Ochtendplas is toch ook beter, of niet?
Oh ja, en moet je dat nu in de koelkast bewaren? (Stel bv dat je 's middags naar de dokter gaat.)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:14
Verwijderd
Ik denk het wel, want als er bacteriën of schimmels in zitten en die hebben lekker 20 graden om zich heen en gaan zich dus vermenigvuldigen, dan geeft dat geen goed beeld van hoe ernstig het is .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:20
mariekegirl
mariekegirl is offline
ontstaat een vaginale schimmelinfectie door sex zonder condoom?
of kan het ook gewoon door je vagina te wassen met zeep?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:27
Verwijderd
Kan allebei, kan ook door je af te drogen met de handdoek van iemand die ergens een schimmelinfectie heeft, bijvoorbeeld, of door een lage weerstand waardoor elk klein schimmeltje meteen vrij spel heeft om een infectie te veroorzaken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 00:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
naar de huisarts. mannelijk of vrouwelijk, die vent ziet honderden vagina's per jaar, die van jou is vast niuet erg bijzonder voor hem. Het zou heel goed een schimmelinfectie kunnen zijn. Overigens hoef e om schaamluis te krijgen niet perse bij iemands schaamjaar in de buurt te komen. Het is zo besmettelijk dat op een besmet persoon zijn laken slapen al voldoende kan zijn voor besmetting. Als je schaamluis hebt, vergeet dan niet na behandeling al je kleren en beddengoed in de kookwas te gooien!
Oud 17-06-2004, 10:54
Spray rebel
Spray rebel is offline
Het kan ook zijn omdat je je geschoren heb of omdat je er nu alsmaar aan denkt.. Ik scheer me ook altijd de eerste dag heb ik vette jeuk, daarna 1,5 dag niet en dan heb ik weer vette jeuk door stoppels die er door kome
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 18:04
Eazy E
Eazy E is offline
Citaat:
mariekegirl schreef op 15-06-2004 @ 12:47 :
hoi,
ik heb dus ook beetje jeuk en witte stukjes in me afscheiding.
ik denk dat dit ook een schimmelinfectie is?
ik ga donderdag naar de dokter voor me moedervlek, maar ga dit dus ook zeggen. is het dan verstandig als ik meteen een potje plas meeneem?
en hoe ben jij er aan gekomen,. door sex? of door iets anders?
groetjes
Hey, ik weet niet of je een schimmelinfectie hebt, maar het zou best eens kunnen.. Je kan het natuurlijk meteen vragen bij de dokter ja..
Ik kreeg gewoon bij de dokter iets waar ik in moest plassen, en moest het onder een deurtje schuiven, en dat gingen ze dan meteen onderzoeken..
Maar ik kreeg het toen ik een van de eerste keren sex had gehad (volgens mij kan je het ook niet op een andere manier krijgen).. Ik geloof dat als je het 1 keer heb gehad, het ook niet meer krijgt daarna...
naja suc6 ermee.. het is al donderdag geweest maarja
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten