Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 19:06
Verwijderd
Hou je van bellen? Voer je urenlange gesprekken? Bel je net zo makkelijk vreemde mensen als vrienden? Heb je een hekel aan bellen?

En als je iemand wil bedanken ergens voor, bel je diegene dan op, of stuur je net zo makkelijk een mailtje? En als je bedankt gaat worden, liever persoonlijk of bellen, of vind je het ook prima als je een bedank-mailtje krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 19:09
jet
jet is offline
ik kan vreemden niet bellen, dat vind ik dood eng. ik vind bellen eigenlijk sowieso eng, tenzij ik iemand heel goed ken..
Oud 17-06-2004, 19:14
synclinorium
synclinorium is offline
Ik bel graag, en ook veel. Heb keer 3,5 uur met een vriend aan de telefoon gezeten. Ik bel makkelijker met vrienden dan met bekenden. Maar als ik ergens info nodig hebt of iets anders en ben ik zo.

Voor het bedanken... Soms mail ik ff andere keer bel ik ff. Ligt er aan wie het is. Als mij iemand wil bedanken... maakt niet uit. Als ik een mailtje krijg dan mail ik altijd wel weer terug.
Oud 17-06-2004, 19:17
Verwijderd
De maximale duur van mijn gesprekken via de telefoon is drie minuten
Ik praat nooit makkelijk via de telefoon en klets liever gewoon met mensen, of smsen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:17
Nasischijf
Nasischijf is offline
ik sms meer dan dat ik bel. bij elkaar ongeveer per maand tussen de 40 en 80 euro.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:18
Envy
Envy is offline
Ik bel wel vrij veel, ja. En ook wel lang. Ik vind het ook niet moeilijk om met vreemde mensen te praten, maar dat vind ik irl ook niet dus dan is het wel logisch. En of ik iemand bel om te bedanken hangt af wie het is en wat me op dat moment het beste uitkomt.
Oud 17-06-2004, 19:20
Quincy
Quincy is offline
Als iemand mij wil bedanken moet diegene dat absoluut over de telefoon of persoonlijk doen, een mailtje vind ik te makkelijk en kan je niet aan zien of diegene het ook echt meent. Maar mijn zus in het buitenland mag natuurlijk wel mailen.
Met citaat reageren
Yvat
Yvat is offline
Ik bel veel en lang. Of ik moet bellen met vreemden of bekenden maakt me niet uit.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 17-06-2004 @ 20:09 :
ik kan vreemden niet bellen, dat vind ik dood eng. ik vind bellen eigenlijk sowieso eng, tenzij ik iemand heel goed ken..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het verschilt, sommigen bel ik vaak zomaar op om een tijdje te kletsen, en bij anderen vind ik het nog steeds eng om te bellen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:22
Verwijderd
Mijn gespreksduur ligt gemiddeld op een halve minuut.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:23
YPrue
YPrue is offline
Ik bel eerlijk gezegd niet zo graag, ik mail liever.
Oud 17-06-2004, 19:31
Silver rain
Silver rain is offline
Ik bel niet graag, en al helemaal niet met vreemden. Gesprekken duren dan ook niet lang. Mail liever
Oud 17-06-2004, 19:31
Outlaw
Outlaw is offline
Ik bel redelijk vaak, ook weleens gewoon om te horen hoe het met iemand gaat. Met vrienden kan ik heel lang aan de telefoon hangen, maar met vreemden bellen gaat me meestal niet zo makkelijk af.
Oud 17-06-2004, 19:43
little nemo
little nemo is offline
op zich vind k t wel lame...maar 'k zit soms wel uren te wachten of er mensen bellen...
Oud 17-06-2004, 19:44
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ben doodsbang om iemand te bellen. Zelfs mensen die ik heel goed ken bel ik niet...
Oud 17-06-2004, 20:06
cyntha
cyntha is offline
Ik bel redelijk vaak en de gesprekken zijn meestal best lang. Met vrienden vind ik het leuk om te bellen, maar als ik vreemden of minder goede vrienden moet bellen vind ik dat toch wel een beetje eng.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:21
zwoesj
zwoesj is offline
Nee. Bellen is stom.

Duistere groetjes,

zwoesj
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:22
Verwijderd
De laatste tijd bel ik niet meer zo vaak. Meestal bel ik alleen nog maar om iets te regelen. Maar als ik met iemand bel die ver weg woont en met wie ik dus nauwelijks spreek, bel ik vrij lang. Over het algemeen duren mijn gesprekken nooit langer dan tien minuten.

Duistere groetjes,

perseus
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:28
El Kim
El Kim is offline
Absoluut bellen. En ja, ik ben een echte kletskous, dus hang ik al snel een kwartier aan de telefoon... (en bij sommige mensen nog langer...)
Oud 17-06-2004, 20:32
Verwijderd
bellen is me hobbie. Ik bel bel vreemd enet zo makelijkk als bekende. Of oik persoonlijk bedankt wil worden of een ander bedank o[ wat voor manier hangt af van waar het over gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:33
Remqo
Remqo is offline
nee, ik hou het bellen graag zo kort mogelijk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:49
hasseltboy
hasseltboy is offline
Marit belt uren met haar vriendin en zegt dan niks...
Oud 17-06-2004, 21:27
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 17-06-2004 @ 21:49 :
Marit belt uren met haar vriendin en zegt dan niks...
Je verklapt hier al mijn duistere geheimen!

Edit: bovendien leveren we soms heus wel commentaar op hetgeen zich op de tv afspeelt!
Oud 17-06-2004, 21:47
Verwijderd
Ik hou niet van bellen. Tegenwoordig niet althans. msn is goedkoper en telefoongesprekken zijn zo formeel altijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 21:47
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 17-06-2004 @ 22:27 :
Je verklapt hier al mijn duistere geheimen!

Sorry...
Oud 17-06-2004, 22:22
Verwijderd
Ik hou niet van bellen en probeer het ook zo kort mogelijk te houden. Vreemde mensen bellen doe ik helemaal niet graag. Vrienden zijn toch anders, maar toch mail ik ze liever. Ze weten dat van mij en ze vinden een mailtje meestal ook wel goed. Persoonlijk bedanken mogen ze best per mail doen, ik lig er iig niet wakker van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:27
Verwijderd
Ik ben niet zo goed met bellen. Ik kan het wel, maar hou er niet zo van. Met mijn moeder of zus gaat het wel, dan hoef ik alleen maar te luisteren en af en toe 'ja' of 'nee' te mompelen... Maar mensen die stil zijn... dan ga ik altijd druk praten, omdat ik niet stil wil zijn - heel gek, in het 'echt' doe ik dat nooit, dan blijf ik wel stil - en dat loopt altijd gek.
Mensen zeggen ook altijd dat ik aan de telefoon héél anders ben dan 'in het echt'...

Ik ben liever ook niet met vreemden, als het via internet geregeld kan worden, dan doe ik dat zo. Maar als ik met een vreemde moet bellen, ben ik ook wel duidelijk, dus dan is het geen probleem.
Als iemand mij wil bedanken, mag dat best via e-mail, geen probleem. Bellen is ook goed, natuurlijk.

Overigens ben ik nogal laks met opnemen; ik heb nummermelder en wanneer er iemand belt waar ik niet zo'n behoefte aan heb of even geen tijd voor heb, dan neem ik gewoon niet op. Vriendlief begrijpt dat voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:30
Iduna
Iduna is offline
Bij vreemde mensen (instanties e.d.), ga ik altijd proberen een gesprek te construeren, maar als ik dan bel, zeg ik toch altijd dingen anders dan ik in gedachten had. Het moment dat de telefoon overgaat, is wel even raar maar daarna gaat het gewoon goed hoor.
Met vrienden bel ik eigenlijk niet meer, nou ja niet lang iig. Ik vind het veel leuker om ze te zien, dus gesprekjes van hooguit 10 min om even af te spreken. Alleen met mijn vriend hang ik wel veel langer aan de telefoon. Heerlijk, die onzinnige en toch semi-serieuze gesprekken.
Iemand bedanken, dat durf ik niet goed via de telefoon, in het echt ook niet zo eigenlijk. Daarom stuur ik dan liever een kaartje of een mailtje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:30
PV
PV is offline
Ik hou niet van bellen, maar als ik eenmaal aan het bellen ben gaat 't wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-06-2004 @ 23:27 :
Overigens ben ik nogal laks met opnemen; ik heb nummermelder en wanneer er iemand belt waar ik niet zo'n behoefte aan heb of even geen tijd voor heb, dan neem ik gewoon niet op. Vriendlief begrijpt dat voor geen meter
Dat doe ik ook wel eens

Of als ik gewoon geen zin heb om de telefoon op te nemen, dan laat ik hem soms ook overgaan, ook als ik niet weet wie het is.

Ik hou ook niet zo van bellen. Met vrienden gaat het wel, maar er vallen vaak van die stiltes en dat haat ik zo.
Maar bellen naar mensen die ik niet ken vind ik echt verschrikkelijk om te doen. Als ik iets wil weten, ga ik veel liever even langs om te vragen, want met gewoon aan vreemde mensen wat vragen heb ik geen probleem. Als ik iets bestel uit een catalogus ofzo, doe ik het ook altijd via de bestelcomputer en dan maar al die codes intypen in plaats van even snel met de telefoniste..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:40
Verwijderd
Het is vele maanden geleden dat ik gebeld hebt naar iemand.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:56
Zaina
Zaina is offline
Ik vind bellen echt geweldig. Ook met vreemden. Mijn laatste gesprekken zijn allemaal zo rond de twee uur lang. Soms bel ik gewoon wel eens een vreemde op. Just for fun.
Oud 17-06-2004, 22:57
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-06-2004 @ 20:06 :
Hou je van bellen? Voer je urenlange gesprekken? Bel je net zo makkelijk vreemde mensen als vrienden? Heb je een hekel aan bellen?

En als je iemand wil bedanken ergens voor, bel je diegene dan op, of stuur je net zo makkelijk een mailtje? En als je bedankt gaat worden, liever persoonlijk of bellen, of vind je het ook prima als je een bedank-mailtje krijgt?
Ik hou over het algemeen niet zo van bellen. Ik weet vaak niet goed wat ik moet zeggen en kom niet uit mijn woorden. Over het algemeen zijn mijn gesprekken dan ook heel zakelijk en duren ze maar een minuut ofzo.
Ik heb er een hekel aan om te telefoneren met vreemden en dat doe ik dan ook zo min en zo kort mogelijk.
Met sommige mensen zou ik in principe echter wel uren aan de telefoon kunnen zitten, alleen dat kunnen zij dan vaak niet...

Wat dat bedanken betreft: dat hangt af van de persoon en van wat hij/zij voor mij gedaan heeft. Ik kan momenteel even niets bedenken waarover ik iemand zou moeten bellen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:58
Balance
Balance is offline
Met vreemden bellen heb ik geen problemen. Als het iets officieels is bereid ik me wel gewoon netjes voor in wat ik ga zeggen. Is het dat niet, dan verzin ik het wel ter plekke.
Verder bel ik behoorlijk veel, maar voor namelijk met vriendinnen. Gesprekken die feitelijk nergens over gaan.
Oud 17-06-2004, 23:15
Boogie
Boogie is offline
Ik bel het liefst zo kort mogelijk en zo ongestoord mogelijk.
Oud 18-06-2004, 00:50
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik bel niet graag, ik hou het ook meestal kort. Met vreemden bellen, of met instanties, was ik slecht in maar ben ik wel beter in geworden.
Oud 18-06-2004, 01:35
Shitonya
Shitonya is offline
Ik haat bellen. Meestal heb ik toch niets te zeggen of ik moet iets dringend weten of afspreken dat niet via msn kan, dan bel ik in noodzaak.
Als anderen me willen spreken, bellen ze mij wel en/of msn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 04:19
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind bellen alleen leuk met mensen die ik goed ken en die ik vaker bel. Ik heb een hekel aan mensen bellen die ik niet ken.
Oud 18-06-2004, 06:10
Verwijderd
Ik bel en sms met heel hart en ziel, jaja, ik ben volslagen mobiel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 06:46
Verwijderd
ligt aan mijn bui, en wie t is, als t vrienden of familie is kan ik er heel lang mee bellen, en ik vind t dan ook niet erg dat ze bellen.

Maar over t algemeen ben ik de telefoon beu, helemaal als t voor de tigste keer in de uur gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:16
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
jet schreef op 17-06-2004 @ 20:09 :
Oud 18-06-2004, 07:26
Verwijderd
De enige met wie ik bellen 'leuk' vind, is m'n vriend en ook dat zijn vaak gesprekken van max. 10 minuten (we wonen samen, dus ja). En ook hem spreek ik liever gewoon normaal dan door de telefoon. Maar verder heb ik een hekel aan bellen.

Mensen bedanken hoef ik niet zo vaak, met verjaardagen, maar dan zijn ze er en ouders (mijn en zijn) wel eens, meestal doe ik dat als ik ze zie en anders bel ik soms wel. Omdat ik weet dat zij dat op prijs stellen en ook omdat de ouders van m'n vriend geen inet hebben. Anderen stuur ik net zo makkelijk een mailtje of een smsje of 'ouderwets': een kaartje of briefje (en als anderen mij mailen of smsen op te bedanken: prima, heb ik liever dan dat ze bellen ).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:37
meisje
meisje is offline
ik vind bellen relaxter dan smsen, ik haat dat geduw op dat ding.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:41
Qamra
Qamra is offline
Ik haat bellen.

Boeie
Oud 18-06-2004, 08:40
Verwijderd
sms vind ik een beetje kinderlijk, en doe ik alleen in hoge nood.
Bellen doe ik vrij veel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:32
Verwijderd
overdag heb ik een hekel aan bellen

's nachts daarentegen kan ik uuuren bellen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:04
miro
miro is offline
Ik bel echt harstikke veel, voor elk wissewasje eigenlijk, totaal geen problemen mee, ook niet als t om vreemde gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:11
loveflower
loveflower is offline
nee bellen sucks.
Ik praat het liefst gewoon tegen iemand.
Oud 18-06-2004, 11:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-06-2004 @ 19:22 :
Mijn gespreksduur ligt gemiddeld op een halve minuut.
precies, zeggen wat je wou zeggen en dan gauw ophangen
Reageren

Regels voor berichten