Advertentie | |
|
![]() |
|
Hier is nog een klein vervolgje:
Maandagnamiddag, 19 februari. Belle zuchtte. Ze liep over straat en telde de stoeptegels, zo probeerde ze haar gedachten te ordenen. Één. Ze dacht terug aan 31 augustus. Die datum stond in haar geheugen gegrift. Pijnlijke herinneringen schoten door haar hoofd. Marijke, die met veel tranen afscheid moest nemen. Eindelijk was het haar gelukt, eindelijk kwam alle pijn eruit. Ze had Belle vastgeklampt, gezegd dat ze snel terug zou komen, geschreeuwd, gegild, maar niks kon helpen. Ze zou haar droom verwezenlijken, ze zou in het leger gaan, met of zonder Belle. Met tranen in haar ogen bleef ze even staan en zette toen nog een stapje vooruit. Twee. Ze staarde de stoeptegel aan. Hij was zoals alle andere tegels. Grijs en vuil, met hier en daar een stukje kauwgom. 3 september. School. Het was vreselijk. Geen vriendinnen meer, alleen vage kennissen. Mensen die ze graag om zich heen had, maar waar ze niet van hield. Geen Marijke meer. Niemand. Leraren die zeurden over slechte punten. Ze kon het niet helpen. Belle huilde nu echt. Het nadenken deed haar pijn, haar benen bewogen automatisch. Drie. Deze tegel was anders dan de rest. Lichter. De vreemde eend in de bijt, zoals ik, dacht ze verbitterd. 25 december. Kerstmis. Telefoon. De telefoon waarmee ze al zoveel naar Marijke gebeld had. Waar ze al zoveel keer Marijkes stem door gehoord had. Net die telefoon ging rinkelen. Ze had erheen gesprint, had hallo gezegd, en had Marijkes stem gehoord. Na al die maanden, die wel eeuwen leken te duren. Maar in plaats van blijdschap had verdriet haar lichaam gevuld. Verdriet om alleen maar een stem. Geen lichaam. Geen Marijke. Drie uur hadden ze gebeld. Drie uur tranen, gemis en verdriet. Belle sloot haar ogen, droogde haar tranen en keek naar de ondergaande zon aan het einde van de straat. Naast haar huis stond een gestalte, die ze daarvoor nog niet opgemerkt had. De gestalte keek ook naar haar. Belle tuurde tegen het zonlicht in om te kunnen zien wie er voor haar huis zou kunnen staan. Het was misschien wel de buurvrouw, of haar buurmeisje dat weer eens wilde komen spelen. Ze zag er tegenop, hoewel ze geen huiswerk had. Maar de gestalte was te klein om de buurvrouw te zijn, en te groot voor het buurmeisje. Belle legde er zich bij neer dat het een onbekende was die daar maar een beetje rondhing. Tot de gestalte in beweging kwam. Ze begon te rennen, naar Belle toe. In een flits zag Belle wie het was. ‘Marijke!’ gilde ze. ‘Marijke!’ Ze renden als gek naar elkaar toe, de straat door. Ze liepen tegen elkaar aan, grepen elkaar vast, kusten elkaar,… De vlinders die opgesloten waren in hun gouden kooitje kwamen opeens weer vrij. Belle voelde ze door heel haar lichaam razen, dolblij om weer vrij te zijn. Daar stonden ze dan, aan elkaar verslingerd in het midden van de straat. Belle kon niet ophouden met kussen. Ze kuste elk plekje op Marijkes gezicht dat ze maar kon vinden. De vlinders fladderden wild door. Ze huilden, maar deze keer niet van verdriet. De blijdschap had nu de bovenhand. Ze knepen elkaar bijna tot moes, alle frustraties van de vorige maanden moesten eruit. ‘Oh Belle,’ huilde Marijke, ‘ik heb je zo gemist!’ Belle knikte en met een snik liet ze zich weer in Marijkes armen vallen. De warmte die ze al die maanden verloren had stond nu recht voor haar. Ze verloren zich weer in een innnige kus. Opeens schoot Belle iets te binnen. 'Oh eh, Marijke?' 'Ja?' antwoordde ze. 'Gelukkige verjaardag!' Ze verloren zich weer in een innnige kus.
Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 16:16. |
![]() |
|
Ik keek op van je leeftijd. Het is goed geschreven. Het sleept je mee en het leest goed. Er waren een paar dingen die in mijn ogen stylistisch beter kunnen, maar dat is enkel een gevoel van mij. Ga zo door!
|||
Citaat:
Citaat:
tnx ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
belminuten TheWhiteOwl | 14 | 17-08-2013 15:43 | |
Lifestyle |
Kekke kiekjes van jou en je eventuele kameraden. Broeder | 500 | 28-10-2006 19:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Ode aan la belle france Chamoed | 14 | 07-04-2006 14:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Belle - Roos Nijn* | 10 | 23-04-2005 12:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Belle en het beest dat liefde heette Ieke | 0 | 16-04-2005 21:56 |