Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 11:21
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Nintendo komt met nieuwe gameconsole

Uitgegeven: 16 juni 2004 15:55
Laatst gewijzigd: 16 juni 2004 17:22

AMSTERDAM - Nintendo heeft aangekondigd tijdens een persconferentie in Tokyo met een nieuwe gameconsole op de markt te komen. Het nieuwe apparaat heeft als codenaam 'Revolution' gekregen. Het gameconcern wil hiermee de strijd aangaan met concurrent Sony.

Satoru Iwata, CEO van Nintendo, wilde geen details prijsgeven over het nieuwe systeem. De CEO is bang dat de concurrentie het idee zal gaan stelen. Wel beloofde hij dat het prototype begin 2005 zal worden getoond.
bron: Nu.nl

Wat denken jullie dat dit zal zijn?
Gewoon een sterkere gamecube, of kunnen we een revolutionair nieuw idee verwachten?

Ik denk zelf een sterkere NGC met misschien een speciale functie (2 TVs als scherm? )

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 15:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 13:42
perfectme
perfectme is offline
nieuws man
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 17-06-2004 @ 14:42 :
nieuws man
Stfu. Hij zegt toch ook niet dat het nieuws is?

Ontopic: ik denk dat het gewoon een sterkere gamecube zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:53
freyk
freyk is offline
Veel sterkere gamecube:
Citaat:
Rumors abound indicated that Nintendo could separately be working on two systems and that ultimately one would be chosen for retail. System 1 allegedly featured a 2.7GHz PowerPC G5 processor, 512MBs of RAM, and a 600MHz graphics chip. System 2 allegedly featured dual 1.8GHz PowerPC G5 processors. 256MBS of DDR Main Memory RAM, 128MBS of GDDR3 Video RAM and a 500MHz graphics chip. Both systems allegedly featured a built in 15GB hard drive. As of this time, these rumors cannot be validated.
=====
During the course of the last two years, several major hardware companies have been linked to Revolution including IBM, ATI, and NEC.
In December 2002 Bloomberg reported that Nintendo had agreed to collaborate with NEC on a system LSI that would serve as the core for the new console.
Just a few months later GameCube graphics chip maker ATI announced a vague "technology development agreement" for use in future "Nintendo products." Unconfirmed reports from insiders alleged that ATI had been in development with the graphics chip for Revolution well before that announcement.
And several unsubstantiated rumors have suggested that IBM will deliver a modified version of its PowerPC G5 processor for Revolution.
Bron: IGN

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:54
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
leuk voor al die mensen die pas een game cube hebben
Oud 17-06-2004, 15:50
AJMouse
AJMouse is offline
Mja kzal em toch moeten kopen als er een zelda op uit komt
Oud 17-06-2004, 16:27
loveflower
loveflower is offline
cool
Oud 17-06-2004, 16:27
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 17-06-2004 @ 16:50 :
Mja kzal em toch moeten kopen als er een zelda op uit komt
jaja zelda dat is het he
Oud 17-06-2004, 17:21
AJMouse
AJMouse is offline
Oud 17-06-2004, 18:10
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 17-06-2004 @ 14:54 :
Nou als de GC titels ook op de nieuwe console te spelen zijn (alla psx op PS2) dan is 't enkel zonde van die 90 euro voor die GC... maar prototype begin 2005... dus minimaal eind 2005 uit... als 't niet later is...
Oud 17-06-2004, 20:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja leuk, maar de cubebezitters hoeven echt nog niet te vrezen voor de support. De "revolution" zal echt niet voor het derde kwartal van 2006 verschijnen in japan en dus op zijn vroegst een half jaar later in Europa. Tenminste dat is mijn inschatting, als ik de lijn van de Snes en N64 doortrek.

En hoe denken mensen nu al te weten dat het gewoon een sterkere GC gaat worden in plaats van een revolutionair nieuw iets?
Oud 17-06-2004, 21:06
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-06-2004 @ 21:25 :
En hoe denken mensen nu al te weten dat het gewoon een sterkere GC gaat worden in plaats van een revolutionair nieuw iets?
Omdat als mensen konden verzinnen wat voor revolutionairs nieuws et zou worden zij zelf wel een console zouden gaan produceren.

Iets revolutionairs nieuws kun je niet tot amper voorspellen, specs waarvan je de nummertjes opkrikt, das makkelijker

Daarom
Oud 17-06-2004, 23:03
ABrules
ABrules is offline
nou ik hoop toch op iets "revolutionairs" hoor

mja, het is ook nie zo dat Nintendo bang is om origineel te gaan doen... met die DS nemen ze best wel een gok... en eigenlijk kan ik dit als gamer alleen maar waarderen... ontdekken van nieuwe dingen...

man... wij zitten nog in het "Stenen Games Tijdperk" ofzo er zullen genoeg ideeën zijn en hogere specs voegen niet altijd toe aan gameplay... dat doen de goede ideeën vind ik

dus ja... doe maar echt iets revolutionairs
Oud 17-06-2004, 23:06
CrazY G
CrazY G is offline
een nieuwe nintendo console?
yoepie dan kunnen we binnenkort mario en pokedrol met nog betere graphics spelen.
Oud 17-06-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 17-06-2004 @ 14:54 :
als ze van dit nieuws balen is het dan flink stom van ze. Als je een klein beetje de gameindustrie volgt weet je dat rond 2005/06 de nieuwe consoles komen. En de cube is nu toch goedkoop, dat scheelt ook weer.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 00:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 17-06-2004 @ 22:06 :
Omdat als mensen konden verzinnen wat voor revolutionairs nieuws et zou worden zij zelf wel een console zouden gaan produceren.

Iets revolutionairs nieuws kun je niet tot amper voorspellen, specs waarvan je de nummertjes opkrikt, das makkelijker

Daarom
Maar je "weet" het niet.

Nee serieus, ik denk dat een revolutie er inderdaad niet meer in zit, maar er is wel degelijk voldoende ruimte over voor innovatie en vernieuwing. Het wordt steeds moeilijker natuurlijk, maar het is zeker nog mogelijk. In ieder geval in zovere dat je van de NGC opvolger meer kunt maken dan slechts een upgrade.
Oud 18-06-2004, 01:59
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-06-2004 @ 01:29 :
Maar je "weet" het niet.

Nee serieus, ik denk dat een revolutie er inderdaad niet meer in zit, maar er is wel degelijk voldoende ruimte over voor innovatie en vernieuwing. Het wordt steeds moeilijker natuurlijk, maar het is zeker nog mogelijk. In ieder geval in zovere dat je van de NGC opvolger meer kunt maken dan slechts een upgrade.

Jep zeker weten, maar je kunt nummers zo gigantisch omhoog gooien dat je et innovatie kunt noemen.

Het is toch zo dat je het een beetje met mij eens bent? Ik bedoel:

Nummertjes opkrikken is makkelijker dan iets compleets nieuws te verzinnen..

ja?
Oud 18-06-2004, 08:10
Verwijderd
Rara waar komt de nieuwe zelda op uit. Wist wel dat de NGC het niet zou trekken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
AJMouse schreef op [pl=11842706]18-06-2004 @ 02:59
Jep zeker weten, maar je kunt nummers zo gigantisch omhoog gooien dat je et innovatie kunt noemen .
Nee, dat kan niet. En dat is ook nog nooit gedaan bij een console die uitsluitend dat te bieden had. Tenzij je natuurlijk allerlei nieuwe audio/visuele technieken bedoeld, en dus niet zomaar een boost van de oude specs. maar dan nog is het maar de vraag of je daar het labeltje innovatie op kunt plakken. De N64 werd "innovatief" genoemd omdat het de eerste console was met een mogelijkheid voor 4 spelers, het had een bijzonder aardige expansion-mogelijkheid, vanwege het geflopte voice-recognision systeem(is toch innovatie) en het tevens ook doordat het het eerste systeem was met analoge besturing in de vorm van de 3d stick. En ja, de controller reken ik als onderdeel van de console.

Citaat:
Het is toch zo dat je het een beetje met mij eens bent? Ik bedoel:

Nummertjes opkrikken is makkelijker dan iets compleets nieuws te verzinnen
..
Dat is zeker makkelijker.....

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 02:36.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:33
Boozle
Boozle is offline
En daar komt nog bij dat als je iets compleet nieuws maakt dat de consument het dan ook nog moet gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 18-06-2004 @ 00:06 :
een nieuwe nintendo console?
yoepie dan kunnen we binnenkort mario en pokedrol met nog betere graphics spelen.
Oud 21-06-2004, 09:52
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 18-06-2004 @ 09:10 :
Rara waar komt de nieuwe zelda op uit. Wist wel dat de NGC het niet zou trekken
Ik ben er heel erg zeker van dat dat voor de cube zal worden, de NGC kan aardig veel hoor .
Oud 21-06-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 21-06-2004 @ 10:52 :
Ik ben er heel erg zeker van dat dat voor de cube zal worden, de NGC kan aardig veel hoor .
It's your destiny to disagree with me

^^
Toen ik de nieuwe resident evil zag en erbij werd gezegd dat ze alles uit de cube trokken kreeg ik weer het idee dat de nieuwe zelda het er niet op zou halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten