Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
"Feelings cloud a man's judgement." En ik ga ook meer op verstand af dan gevoel. En dat pakt nogal eens nadelig voor me uit, helaas. Ach, ik heb het pas twee keer ondervonden dus ik kan er nog meeleven. Ik denk dat je je verstand en je gevoel apart moet houden, maar wel moet weten welke op het juiste moment te volgen. Als het om liefde gaat bijvoorbeeld, zou je eigenlijk je gevoel de weg laten leiden en er niet bij nadenken. Bij verantwoordelijkheden altijd je verstand gebruiken. Lijkt me logisch. ![]()
||
Citaat:
![]() Voorbeeldje: Leerkracht kwam vandaag aan me vragen wanneer ik mijn examen chemie kwam maken. (ik was de dag van het examen afwezig). Mijn verstand zegt:"doen! Zo steek je er mss toch nog iets van op. Zo kan je trots op jezelf zijn als je toch goeie punten haalt." Mijn gevoel is bang (heb ontzettend veel faalangst) en zegt:"Doe het niet!....Tis al zo moeilijk voor je om gewoon in school te ZIJN.....Zet je zelf ni extra onder druk daardoor want da kan je nu niet aan, daar ga je aan kapot." Dan kies ik echt voor het laatste. Dat chemie-examen is ook een verantwoordelijkheid. En tis veel leuker as je kan zeggen:"ik ben voor alle vakken geslaagd." As je het anders bekijkt, tis ook mijn verantwoordelijkheid als ik het ontloop....Want de kennis die ik uit dàt examen haal, haal ik nu niet EN ik moet me kunnen verantwoorden tov van mijn leerkrachten. Begrijp je wat ik bedoel?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
te afhankelijk van me vriend, wat eraan te doen? weegschaaltje | 43 | 09-06-2004 23:01 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |