Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 14:45
mario
mario is offline
Wat vinden jullie van Turkije als vakantieland? Mij bevalt het er al 5 jaar achter elkaar erg goed. Uitgaan is er wel wat minder als in Spanje maar wel stukken goedkoper. Aardige mensen voor de rest alleen de mensen van winkeltjes zijn nog wel is opdringerig maar voor de rest valt het reuze mee. En het all inclusive principe spreekt mij erg aan.
Oud 05-02-2004, 14:48
Verwijderd
Ik zelf ben nog nooit in Turkije geweest, en zou er ook niet heen gaan denk ik. Het is gewoon geen land dat mij trekt.
Oud 05-02-2004, 14:53
mario
mario is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 05-02-2004 @ 15:48:
Ik zelf ben nog nooit in Turkije geweest, en zou er ook niet heen gaan denk ik. Het is gewoon geen land dat mij trekt.
dat dacht ik ook voor het eerst dat ik er heen ging maar het is mij toch heel erg bevallen daar
Oud 05-02-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
mario schreef op 05-02-2004 @ 15:53:
dat dacht ik ook voor het eerst dat ik er heen ging maar het is mij toch heel erg bevallen daar
tja.. wie weet ga ik er ooooit nog een keer heen maar je hoort er gewoon zulke rare dingen over, vooral dat ze zo opdringerig zijn naar blonde meisjes (like me ) en dat vond ik in spanje al vreselijk!!
De omgeving zal wel mooi zijn
Oud 05-02-2004, 15:10
Parabola
Parabola is offline
Ik was er van de zomer geweest (Alanya) en het was me zeer goed bevallen! Het uitgaan vond ik ook erg leuk, vooral omdat we een cafe hadden gevonden met leuke muziek, dus dat zat wel goed. Tja, en die mannetjes die zo opdringerig zijn, af en toe werd ik er gek van en ik ben nog geen eens blond Maar ja tis vaak ook hun werk he, dat ze zo slijmen bij je. Ze werken op commissie basis (ofzo, heb ik me laten vertellen), dus ze moeten wel "mensen lokken" voor hun centen. Verder zijn het erg aardige mensen en zou ik er best nog een keer heen willen gaan.
Oud 05-02-2004, 15:57
Yvat
Yvat is offline
Ik ga er deze zomer voor het eerst heen.
Oud 05-02-2004, 16:01
frizzle
frizzle is offline
Ik ben vorig jaar met pasen 2 weken geweest, was helemaal goed en ik ga waarschijnlijk de komende herstvakantie weer
Oud 05-02-2004, 16:04
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Yvat schreef op 05-02-2004 @ 16:57:
Ik ga er deze zomer voor het eerst heen.
ik ook inclusief vriendje
Oud 05-02-2004, 16:14
merijn
merijn is offline
Ik zou heel graag naar Turkije willen, maar dan niet naar de toeristische kant. Dat trekt mij helemaal niet. Ik zou heel graag naar het oosten willen. De bergen in.
Oud 05-02-2004, 18:14
Yolcu
Yolcu is offline
Ik ben vorig jaar voor t eerst naar Turkije geweest, naar Marmaris. Mijn mening is daardoor heel erg veranderd, zo'n positieve indruk heeft dat land op me gemaakt. Ik ben helemaal gek geworden op de bergen, de zee, het eten, de cultuur en de taal! Ik ben zelfs na thuiskomst Turks gaan leren. Dit jaar ga ik eind maart/begin april met school naar Alanya en half juli naar Marmaris met een vriendin.

De toeristische gebieden zijn erg druk en daar is helaas weinig authentiek Turks te vinden, maar als je wat meer moeite doet om het achterland te leren kennen, dan is het het zeker waard. Vorig jaar heeft een Turkse jongen me de provincie Mugla (maar dan met een accent op de g - waar Bodrum en Marmaris liggen) laten zien, dat is echt heel wat anders dan de grote toeristische steden vol met appartementen en hotels.
Oud 05-02-2004, 18:26
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 05-02-2004 @ 17:04:
ik ook inclusief vriendje
Word vast een all-inclusive vakantie
Oud 05-02-2004, 18:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
2 jaar geleden ben ik naar Bodrum en Alanya geweest. Heel mooi daar en de opdringerigheid bij blonde meisjes valt best mee hoor, je moet gewoon niks van die Turken aantrekken. Hoe minder jij op hun laten, hoe minder zij op jou
Oud 05-02-2004, 18:54
Tiño
Tiño is offline
je hoort van iedereen dat het wel is ,maar zelf zou ik er niet zo snel heen gaan...
Oud 05-02-2004, 20:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
K ga dit jaar in de herfstvakantie voor het eerst naar Turkije
Oud 05-02-2004, 20:42
Verwijderd
Ik ga dit jaar voor de derde keer naar Turkije!
Oud 05-02-2004, 20:45
Veenbes
Veenbes is offline
Fantastisch land, over uitgaan kan ik niets zeggen want dat heb ik daar niet gedaan , wel rondgetrokken. De mensen zijn ontzettend aardig en gastvrij, viel me echt op.
Oud 07-02-2004, 13:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 05-02-2004 @ 15:57:
tja.. wie weet ga ik er ooooit nog een keer heen maar je hoort er gewoon zulke rare dingen over, vooral dat ze zo opdringerig zijn naar blonde meisjes (like me ) en dat vond ik in spanje al vreselijk!!
Daar heb ik geen last van gehad, in tegen stelling tot de keren dat ik in Spanje was. Maar ik ben dan ook in toeristische gedeeltes van Turkije geweest, dus daar zien ze wel genoeg blond waarschijnlijk

Ik vond Turkije erg leuk. Lijkt erg op Spanje, als je het over de toeristische delen hebt. En dat trekt me wel.
Oud 07-02-2004, 16:50
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ga dit jaar al voor de 6e keer en kep 2x alanya gezien, 2x bodrum/gumbet en nu 2e keer marmaris bevalt supergoed.. supermooi land en de mensen zijn heel vriendelijk goedkoop eten en kleding kopen
en tjah dat opdringerige went vanzelf.. t weegt niet op tegen alle voordelen die turkije heeft (scheelt sowieso bergen geld met spanje)
Oud 07-02-2004, 17:45
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Aan gezien mijn famillie van vaders kant uit turkije komt ben ik er enkele malen geweest.

[patsmode]
Mijn oma heeft nog altijd een stuk of 7 huizen verspreid over het hele land, waaronder 4 in istanbul (3 voor verhuur en 1 voor famillie) en ankara, izmir en in het midden en noord-oosten van het land ook enkelen.
[/patsmode]

We hebben dus bijna nooit gebruik hoeven te maken van hotels of wat dan ook, we konden altijd direct in een huis van mijn oma of eventueel van een ver famillie lid intrekken.
ik heb denk ik in totaal ongeveer 5 weken in istanbul doorgebracht, dat was echt geweldig! echt een geweldig mooie wereldstad! superdruk (echt leuk) overal licht en auto's die tot 3 uur snachts in de file staan.

Het uiteinde van de bospherus in het noorden, waar hij uitmond in de zwarte zee, was misschien wel het mooiste uitzicht wat ik ooit heb gezien. ik moet die fotos echt een uppen!
Ben de 1e x dat ik bewust in istanbul was (5 jaar geleden dus), heb ik natuurlijk al die toeristische trekkers gezien.
maar de 2e x heb ik me daar niet zo veel van aangetrokken, ben meer gewoon door de stad gaan wandelen enzo. is veel interesanter btje voor de zwerfkatjes zorgen enzo. veel met de buurjongens/meisjes gespeeld. (ook veel pokemon gespeeld met ze, die kaarten je weet wel, dat was daar ook een enorme hit.)

Verder was troje bv erg saai, je kon er allemaal niet zo veel van zien, en izmir is echt een gore stinkstad zover ik hem heb gezien/geroken.
In efeze is echt een ENORM GROOT openluchtmuzeum, dat was ooit een griekse stad (of romeins weet ik veel), enorme amfietheaters enzo! echt geweldig was dat.
Pamukale is (was) echt supermooi, dat is een dorp naast een kalkberg, er stroomt een rivier uit die berg met ONTIEGELIJk veel kalk sedimenten, waardoor de hele berg WIT is geworden!!
En dan word je dus wakker in een hotelletje daar, doe je je raam open en boem! witte berg. (bovenop zijn nog een hoop oude romeinse of griekse dat weet ik niet ruïnes, en je kan er zwemmen in een tropisch zwembad tussen de ruïnes zelf!! echt vet!!).

Ik ben ook in het geboorte dorp van mijn oma geweest, dat ligt in de buurt van trabzon, wat vroeger een enorme griekse kolonie was. in grote gedeelten van noord-oost turkije spreekt men in de dorpen nog een oud-grieks dialect (mijn opa en oma spreken het ook met elkaar ).
Dat dorp bestaad eigenlijk uit 4 dorpen, voor elk seizoen 1tje, hoe warmer het word, hoe hoger ze gaan wonen, in de zomer wonen ze op de top. dat was ook echt mooi. (iets van 2,5 km hoog geloof ik). Erg interesant! ook erg veel sterren snachts!

verder tjah, als je geen connecties hebt via famillie enzo kom je waarschijnlijk in het zuidwesten of istanbul terecht, dat is gewoon spanje/griekenland toeristisch gedoe.

als je wel connecties hebt kom je misschien eerder in het noorden terecht, k heb het idee dat dat toch veel mooier is. (ookal kan ik me nix herinneren van het zuiden, daar was ik te jong voor)
Oud 08-02-2004, 14:44
miro
miro is offline
Ben vorig jaar voor de eerste keer in Turkije geweest (alanya) Ik heb er de tijd van mijn leven gehad. De leukste vakantie tot nu toe, maar dat was ook omdat ik voor t eerst met mijn vriend samen op vakantie was.

Turkije is mij goed bevallen, hoewel erg warm (48 graden)Ik zal dr zeker nog een keer naartoe gaan, maar een aantal jaren achter elkaar? Nee, t is leuk om t over een aantal jaar nog ns over te doen.
Oud 09-02-2004, 07:39
checko
checko is offline
Citaat:
Guissie schreef op 05-02-2004 @ 19:26:
nope.... why??
Oud 09-02-2004, 15:02
S@nne :)
S@nne :) is offline
Turkije is wel heel gaaf...
ben er 2 keer geweest...
Wel 2x in een all-inclusive hotel! Vet mooi... het is meer een soort resort... zijn er niet vanaf geweest.... geen excursies enzo...
Liggen vaak afgelegen maar dan heb je wel wat! Is egt vet lekker weer, leuke mensjes...
Alleen jammer dat veel hotels afgelegen liggen. Vooral in Aksu... Topkapi Palace! Maar wel super mooi hotel!
In Bodrum bennik ook geweest.... daar had je wel meer te doen rond de hotels.... winkeltjes, restaurantjes!
Dit jaar naar Marmaris! Weer Turkije!
Oud 10-02-2004, 13:47
angel--1987
angel--1987 is offline
ik ben nu 2 keer naar turkije geweest (gümbet, lift 5 km bij bodrum vandaan)
en ga er dit jaar weer heen!!!
tis echt zo usper daar!!
je kan goed koop en heel leuk uitgaan!!
en de mensen zijn echt super aardig....
ik heb met heel veel mensen nog steeds contact via msn en telefoon. en eentje die is nu voor 3 jaar in nl en die komt af en toe een weekend bij ons slapen
echt helemala te gek daar!
Oud 11-02-2004, 18:00
halilo
halilo is offline
ik ga dit jaar ook naar turkije. het is daar super mooi. het is echt goedkoop, een brood bijv is 0,10 euro cent, terwijl het hier 10 keer duurder is, alles is hele erg goed. super mooie steden. ik ga de hele turkije door reizen.
Oud 15-02-2004, 16:39
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Unique schreef op 05-02-2004 @ 19:14:
Ik ben vorig jaar voor t eerst naar Turkije geweest, naar Marmaris. Mijn mening is daardoor heel erg veranderd, zo'n positieve indruk heeft dat land op me gemaakt. Ik ben helemaal gek geworden op de bergen, de zee, het eten, de cultuur en de taal! Ik ben zelfs na thuiskomst Turks gaan leren. Dit jaar ga ik eind maart/begin april met school naar Alanya en half juli naar Marmaris met een vriendin.

De toeristische gebieden zijn erg druk en daar is helaas weinig authentiek Turks te vinden, maar als je wat meer moeite doet om het achterland te leren kennen, dan is het het zeker waard. Vorig jaar heeft een Turkse jongen me de provincie Mugla (maar dan met een accent op de g - waar Bodrum en Marmaris liggen) laten zien, dat is echt heel wat anders dan de grote toeristische steden vol met appartementen en hotels.
Ik ben vorig jaar eind april met studiereis naar Turkije geweest: een week in de stad Izmir gezeten en een week in het stadje Mugla. En vanuit die steden dagtrips gemaakt naar Marmaris, Kusadasi, Efese, Gokova en nog wat dorpjes.
Ja erg mooi. Erg leerzaam. En idd de taal fascineert mij ook.
Advertentie
Oud 01-04-2004, 17:23
Shadina
Shadina is offline
Waar gaan jullie heen in Turkije,welk hotel/appartement en wanneer?
Wij gaan dit jaar ook weer naar Turkije(zoals altijd). Maar we gaan de eerste week in een hotel overnachten(in Antalya.. hotel heet Lara Falcon) en daarna 3 weken naar het dorp(familie) in Konya. We landen dus in Antalya en gaan van 10 juli tot 7 augustus.
Oud 02-04-2004, 08:25
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ga naar app nergis in marmaris ligt aan t strand en is supermooi (we hebben t vorig jaar eens goed bekeken toen we er waren, vorig jaar was ie helaas volgeboekt de periode dat wij gingen )
vorig jaar in app kaptan poyraz gezeten ook in marmaris.. was erg mooi en beviel supergoed.. wel een stukje weg van t uigaansleven maar dat namen we op de koop toe..
Oud 02-04-2004, 17:11
Verwijderd
in turkije hebben ze dus mijn portomonnee gejat, en ze praten daar helemaal geen nederlands, dus goed geintergreerd zijn ze niet. Echt verschrikkelijk gewoon
Oud 02-04-2004, 18:17
Sitia
Sitia is offline
K vind het geweldig daar, dit jaar mijn 6de keer. Ging eerst altijd naar het zuiden, nu naar het westen, Kusadasi.
Heb er echt weer zin in!
Oud 03-04-2004, 16:02
nivava
nivava is offline
ik ga er deze zomervakantie voor het eerst naar toe! Heb er heel veel zin in! Ik ga naar Marmaris!

Heb al wel veel verhalen gehoord, klinkt op zich wel leuk, maar inderdaad de verhalen van de mensen in een winkeltje heb ik ook gehoord, ze schijnen nogal irritant te zijn.
Oud 03-04-2004, 16:28
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Guissie schreef op 05-02-2004 @ 19:26 :
Wat is er mis met een all-inclusive vakantie?
Oud 04-04-2004, 16:39
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Shadina schreef op 01-04-2004 @ 18:23 :
Waar gaan jullie heen in Turkije,welk hotel/appartement en wanneer?
Wij gaan naar Marmaris van 13 juli t/m 27 juli. We verblijven in appartementencomplex T&G. Ik ga voor de derde keer naar Turkije en ik kan niet wachten!
Oud 18-04-2004, 20:22
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Unique schreef op 04-04-2004 @ 17:39 :
Wij gaan naar Marmaris van 13 juli t/m 27 juli. We verblijven in appartementencomplex T&G. Ik ga voor de derde keer naar Turkije en ik kan niet wachten!

wordt vast weer een supervakantie in Turkije

welke plaatsen ben je hiervoor geweest?
Oud 23-04-2004, 16:24
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 18-04-2004 @ 21:22 :
wordt vast weer een supervakantie in Turkije

welke plaatsen ben je hiervoor geweest?
Zie ook andere topic
Ik ben vorig jaar in Marmaris en een paar weken geleden in Alanya geweest. Ik ben verliefd geworden op Marmaris, vandaar dat ik er terug ga. Normaal gesproken ga ik niet twee keer naar dezelfde plaats op vakantie, maar Marmaris was zó fantastisch dat ik er nog eens heen ga.

[edit: vage zinsopbouw :/]

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 18:19.
Oud 23-04-2004, 17:08
Guissie
Guissie is offline
Griekenland ownt Turkije
Oud 29-04-2004, 16:53
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Guissie schreef op 23-04-2004 @ 18:08 :
Griekenland ownt Turkije
Oorspronkelijk waren al die Griekse kleine eilandjes (Paros,Lesbos,..) eigendom van Turkije.. indien u het nog niet wist..
Overal valt wel iets te beleven..
Oud 01-05-2004, 15:20
HowLovely
HowLovely is offline
<3 Turkije
Oud 02-05-2004, 18:03
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
Ik ga dit jaar voor de 6e keer naat Turkije!!
M'n ouders zijn helemaal weg van dat land, en dus ga ik er al heen sinds dat ik geboren was. Ik ben zelf ook helemaal weg van Turkije.
Ik ben al in heel wat plaatsen geweest (toeristisch en niet toeristisch) We gaan meestal naar een vaste plek, waar bijna geen buitenlandse toeristen komen. De mensen kennen ons daar nu en staan er niet echt meer van te kijken als we daar als blonde familie een paar weken blijven. Dat vinden ze alleen maar leuk, we worden altijd uitgenodigd om te komen eten en dat soort dingen.
Het uitgaan vin ik ook altijd super,...ik ga altijd met m'n ouders naar turkije dus maak daar vrienden en met die turkse vrienden ga ik dan uit, gaat altijd prima en die jongens zijn altijd vet beschermend, dus heb geen last van opdringerige typetjes. maar misschien is dat meer in die super drukke toeristen plaatsen.
Oud 05-05-2004, 20:33
Verwijderd
turkije is op zich wel leuk
je moet alleen oppassen met internetcafe's en je mail adres

op 1 of andere manier hadden ze mijn mail adres achterhaalt en hat ik allemaal van die luitjes die met me uit wilde en tel nummer hebben
aangezien ik toen 13 was was mijn nummer 007

ik heb ook 2 huwelijksaanzoeken gehad

maar je moet er gewoon doorheen kijken
die mensen moeten geld verdienen
Oud 09-05-2004, 17:09
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-05-2004 @ 21:33 :
turkije is op zich wel leuk
je moet alleen oppassen met internetcafe's en je mail adres

op 1 of andere manier hadden ze mijn mail adres achterhaalt en hat ik allemaal van die luitjes die met me uit wilde en tel nummer hebben
aangezien ik toen 13 was was mijn nummer 007

ik heb ook 2 huwelijksaanzoeken gehad

maar je moet er gewoon doorheen kijken
die mensen moeten geld verdienen
ik ben ook bijna verkocht voor 50 kamelen

als je geen zin hebt in irritante mannetjes, sjah, dan maar doen of ze lucht zijn. Maar je houdt het toch wel. Bij elk restaurant of winkel staat wel weer iemand die beweert dat je 'mooi meisje' bent en blablabla. Uiteindelijk willen ze allemaal 1 ding...

.. maar zover laten we het mooi niet komen
Oud 10-05-2004, 16:02
angel--1987
angel--1987 is offline
zjiner ook nog mensen die naar gumbet gaan?
want daar g ik namelijk heen
maar veel mensen zeggen dat je last heb van odringerige jongens in die toeristische plaatsen
maar ik heb daar ondertussen al een apar vrienden gemaakt msn oko met ze enzo en me vader bellen ze og regel matig..
en het is altijd vet gezellig daar en als ze je eenmaal kennen doen ze nix besschremrmen ze je alleen maar...
1 nadeel als een turjkse jongen daar leuk vind worden ze wel heel erg jaloers als je met een andere jongen praat
Oud 10-05-2004, 20:01
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
angela1987 schreef op 10-05-2004 @ 17:02 :
zjiner ook nog mensen die naar gumbet gaan?
want daar g ik namelijk heen
maar veel mensen zeggen dat je last heb van odringerige jongens in die toeristische plaatsen
maar ik heb daar ondertussen al een apar vrienden gemaakt msn oko met ze enzo en me vader bellen ze og regel matig..
en het is altijd vet gezellig daar en als ze je eenmaal kennen doen ze nix besschremrmen ze je alleen maar...
1 nadeel als een turjkse jongen daar leuk vind worden ze wel heel erg jaloers als je met een andere jongen praat
ja precies. Maar soms wel handig van die jongens hoor Mijn vriendin en ik hadden vorig jaar 3 adresjes waar we gratis cocktails of drankjes kregen. Als we wilden betalen werden ze juist boos. Raar volk

Maar ik zou dus eerst ook naar Gumbet gaan, maar nu vinden me ouders het leuker om een last minute te boeken, dus het word nog een verrassing. Mijn broer gaat naar Bodrum met een stel vrienden, naast Gumbet. Moet ook heel leuk zijn.
Oud 11-05-2004, 13:42
Kadaver
Kadaver is offline
Instanboel zou ik heel graag een keer willen bezoeken
Oud 11-05-2004, 15:53
angel--1987
angel--1987 is offline
haha jaa dat van ide jongens is heel handig..
was je vorig jaar ook in gumbet?
en waar ging je altjid heen dan?
naja hoor t wel
Oud 11-05-2004, 18:58
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
angela1987 schreef op 11-05-2004 @ 16:53 :
haha jaa dat van ide jongens is heel handig..
was je vorig jaar ook in gumbet?
en waar ging je altjid heen dan?
naja hoor t wel
Ben nu 3x geweest, 1e 2x in Kusadasi en afgelopen zomer Marmaris. Ik vond Kusadasi al helemaal geweldig, maar Marmaris is nog beter! Super gezellige boulevard, centrum zijn we amper geweest, boulevard was al perfect .

stiekem hoop ik dat we weer gaan
Oud 12-05-2004, 07:40
angel--1987
angel--1987 is offline
ik ben alleen nog maar in gumbet geweest.
vorig jaar zou eigenljik het laatste jaar met me ouders worden.
maar toen ik hoorde dat ze weer naar gumbet ging omdat me broertje het graag wou, ging ik toch maar wel mee.
het is zoo gewelidig daar!!!
Oud 16-05-2004, 10:06
snoopy
snoopy is offline
Ik ben twee keer in Turkije geweest. Een keer in Kusadasi en een keer in een klein plaatsje. Hm... hoe heette het ook weer? Calìs. Ik vind het een fijn land. Wel vervelend als de mensen je vanalles aan proberen te smeren, maar das ook juist wel weer leuk. Ik vind ze trouwens super gastvrij, daar!
Oud 16-05-2004, 10:18
cyntha
cyntha is offline
Ik ben nog nooit in Turkije geweest en wil er eerlijk gezegd ook niet naar toe. Het lijkt me geen mooi land, ik ga liever ergens anders naar toe.
Oud 16-05-2004, 10:28
ceylan
ceylan is offline
Turkije is een mooi land...
2 van de 7 wereldwonderen bevinden zich in Turkije
Oud 16-05-2004, 11:36
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
sensual schreef op 16-05-2004 @ 11:18 :
Ik ben nog nooit in Turkije geweest en wil er eerlijk gezegd ook niet naar toe. Het lijkt me geen mooi land, ik ga liever ergens anders naar toe.

Turkije is zeker wel een mooi land, ik ben zelf dan nog niet verder geweest dan Cyprus en Turkije en Nederland e.o., maar vond Turkije wel 't mooist (niet veel keus he ).

Ga aankomende week Italie maar is bezichtigen

Net wat Ceylan zegt, er zijn wel 2 vd 7 wereldwonderen hoor! Ben zelf naar Ephese geweest, vond het heel mooi. Maar ook gewoon de omgeving zelf, de bergen en het water etc.
Advertentie

Regels voor berichten