Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() De omgeving zal wel mooi zijn ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik was er van de zomer geweest (Alanya) en het was me zeer goed bevallen! Het uitgaan vond ik ook erg leuk, vooral omdat we een cafe hadden gevonden met leuke muziek, dus dat zat wel goed. Tja, en die mannetjes die zo opdringerig zijn, af en toe werd ik er gek van en ik ben nog geen eens blond
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben vorig jaar voor t eerst naar Turkije geweest, naar Marmaris. Mijn mening is daardoor heel erg veranderd, zo'n positieve indruk heeft dat land op me gemaakt. Ik ben helemaal gek geworden op de bergen, de zee, het eten, de cultuur en de taal! Ik ben zelfs na thuiskomst Turks gaan leren. Dit jaar ga ik eind maart/begin april met school naar Alanya en half juli naar Marmaris met een vriendin.
De toeristische gebieden zijn erg druk en daar is helaas weinig authentiek Turks te vinden, maar als je wat meer moeite doet om het achterland te leren kennen, dan is het het zeker waard. Vorig jaar heeft een Turkse jongen me de provincie Mugla (maar dan met een accent op de g - waar Bodrum en Marmaris liggen) laten zien, dat is echt heel wat anders dan de grote toeristische steden vol met appartementen en hotels.
||
Citaat:
![]() Ik vond Turkije erg leuk. Lijkt erg op Spanje, als je het over de toeristische delen hebt. En dat trekt me wel.
|
ik ga dit jaar al voor de 6e keer en kep 2x alanya gezien, 2x bodrum/gumbet en nu 2e keer marmaris bevalt supergoed.. supermooi land en de mensen zijn heel vriendelijk goedkoop eten en kleding kopen
![]() en tjah dat opdringerige went vanzelf.. t weegt niet op tegen alle voordelen die turkije heeft (scheelt sowieso bergen geld met spanje) |
![]() |
|
![]() |
Aan gezien mijn famillie van vaders kant uit turkije komt ben ik er enkele malen geweest.
[patsmode] Mijn oma heeft nog altijd een stuk of 7 huizen verspreid over het hele land, waaronder 4 in istanbul (3 voor verhuur en 1 voor famillie) en ankara, izmir en in het midden en noord-oosten van het land ook enkelen. [/patsmode] We hebben dus bijna nooit gebruik hoeven te maken van hotels of wat dan ook, we konden altijd direct in een huis van mijn oma of eventueel van een ver famillie lid intrekken. ik heb denk ik in totaal ongeveer 5 weken in istanbul doorgebracht, dat was echt geweldig! echt een geweldig mooie wereldstad! superdruk (echt leuk) overal licht en auto's die tot 3 uur snachts in de file staan. Het uiteinde van de bospherus in het noorden, waar hij uitmond in de zwarte zee, was misschien wel het mooiste uitzicht wat ik ooit heb gezien. ik moet die fotos echt een uppen! Ben de 1e x dat ik bewust in istanbul was (5 jaar geleden dus), heb ik natuurlijk al die toeristische trekkers gezien. maar de 2e x heb ik me daar niet zo veel van aangetrokken, ben meer gewoon door de stad gaan wandelen enzo. is veel interesanter ![]() Verder was troje bv erg saai, je kon er allemaal niet zo veel van zien, en izmir is echt een gore stinkstad zover ik hem heb gezien/geroken. In efeze is echt een ENORM GROOT openluchtmuzeum, dat was ooit een griekse stad (of romeins weet ik veel), enorme amfietheaters enzo! echt geweldig was dat. Pamukale is (was) echt supermooi, dat is een dorp naast een kalkberg, er stroomt een rivier uit die berg met ONTIEGELIJk veel kalk sedimenten, waardoor de hele berg WIT is geworden!! En dan word je dus wakker in een hotelletje daar, doe je je raam open en boem! witte berg. (bovenop zijn nog een hoop oude romeinse of griekse dat weet ik niet ruïnes, en je kan er zwemmen in een tropisch zwembad tussen de ruïnes zelf!! echt vet!!). Ik ben ook in het geboorte dorp van mijn oma geweest, dat ligt in de buurt van trabzon, wat vroeger een enorme griekse kolonie was. in grote gedeelten van noord-oost turkije spreekt men in de dorpen nog een oud-grieks dialect (mijn opa en oma spreken het ook met elkaar ![]() Dat dorp bestaad eigenlijk uit 4 dorpen, voor elk seizoen 1tje, hoe warmer het word, hoe hoger ze gaan wonen, in de zomer wonen ze op de top. dat was ook echt mooi. (iets van 2,5 km hoog geloof ik). Erg interesant! ook erg veel sterren snachts! ![]() verder tjah, als je geen connecties hebt via famillie enzo kom je waarschijnlijk in het zuidwesten of istanbul terecht, dat is gewoon spanje/griekenland toeristisch gedoe. als je wel connecties hebt kom je misschien eerder in het noorden terecht, k heb het idee dat dat toch veel mooier is. (ookal kan ik me nix herinneren van het zuiden, daar was ik te jong voor) |
![]() |
|
Ben vorig jaar voor de eerste keer in Turkije geweest (alanya) Ik heb er de tijd van mijn leven gehad. De leukste vakantie tot nu toe, maar dat was ook omdat ik voor t eerst met mijn vriend samen op vakantie was.
Turkije is mij goed bevallen, hoewel erg warm (48 graden)Ik zal dr zeker nog een keer naartoe gaan, maar een aantal jaren achter elkaar? Nee, t is leuk om t over een aantal jaar nog ns over te doen. |
![]() |
|
![]() |
Turkije is wel heel gaaf...
ben er 2 keer geweest... Wel 2x in een all-inclusive hotel! Vet mooi... het is meer een soort resort... zijn er niet vanaf geweest.... geen excursies enzo... Liggen vaak afgelegen maar dan heb je wel wat! Is egt vet lekker weer, leuke mensjes... Alleen jammer dat veel hotels afgelegen liggen. Vooral in Aksu... Topkapi Palace! Maar wel super mooi hotel! In Bodrum bennik ook geweest.... daar had je wel meer te doen rond de hotels.... winkeltjes, restaurantjes! Dit jaar naar Marmaris! Weer Turkije! |
![]() |
|
![]() |
ik ben nu 2 keer naar turkije geweest (gümbet, lift 5 km bij bodrum vandaan)
en ga er dit jaar weer heen!!! tis echt zo usper daar!! je kan goed koop en heel leuk uitgaan!! en de mensen zijn echt super aardig.... ik heb met heel veel mensen nog steeds contact via msn en telefoon. en eentje die is nu voor 3 jaar in nl en die komt af en toe een weekend bij ons slapen echt helemala te gek daar! ![]()
||
Citaat:
Ja erg mooi. Erg leerzaam. En idd de taal fascineert mij ook. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Waar gaan jullie heen in Turkije,welk hotel/appartement en wanneer?
Wij gaan dit jaar ook weer naar Turkije(zoals altijd). Maar we gaan de eerste week in een hotel overnachten(in Antalya.. hotel heet Lara Falcon) en daarna 3 weken naar het dorp(familie) in Konya. We landen dus in Antalya en gaan van 10 juli tot 7 augustus. |
![]() |
|
ik ga naar app nergis in marmaris ligt aan t strand en is supermooi (we hebben t vorig jaar eens goed bekeken toen we er waren, vorig jaar was ie helaas volgeboekt de periode dat wij gingen
![]() vorig jaar in app kaptan poyraz gezeten ook in marmaris.. was erg mooi en beviel supergoed.. wel een stukje weg van t uigaansleven maar dat namen we op de koop toe.. |
![]() |
|
ik ga er deze zomervakantie voor het eerst naar toe! Heb er heel veel zin in! Ik ga naar Marmaris!
Heb al wel veel verhalen gehoord, klinkt op zich wel leuk, maar inderdaad de verhalen van de mensen in een winkeltje heb ik ook gehoord, ze schijnen nogal irritant te zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
wordt vast weer een supervakantie in Turkije ![]() welke plaatsen ben je hiervoor geweest? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben vorig jaar in Marmaris en een paar weken geleden in Alanya geweest. Ik ben verliefd geworden op Marmaris, vandaar dat ik er terug ga. Normaal gesproken ga ik niet twee keer naar dezelfde plaats op vakantie, maar Marmaris was zó fantastisch dat ik er nog eens heen ga. [edit: vage zinsopbouw :/]
Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 18:19. |
![]() |
||
Citaat:
Overal valt wel iets te beleven.. |
![]() |
|
Ik ga dit jaar voor de 6e keer naat Turkije!!
![]() M'n ouders zijn helemaal weg van dat land, en dus ga ik er al heen sinds dat ik geboren was. Ik ben zelf ook helemaal weg van Turkije. Ik ben al in heel wat plaatsen geweest (toeristisch en niet toeristisch) We gaan meestal naar een vaste plek, waar bijna geen buitenlandse toeristen komen. ![]() ![]() Het uitgaan vin ik ook altijd super,...ik ga altijd met m'n ouders naar turkije dus maak daar vrienden en met die turkse vrienden ga ik dan uit, gaat altijd prima en die jongens zijn altijd vet beschermend, dus heb geen last van opdringerige typetjes. maar misschien is dat meer in die super drukke toeristen plaatsen.
|
Verwijderd
|
turkije is op zich wel leuk
je moet alleen oppassen met internetcafe's en je mail adres op 1 of andere manier hadden ze mijn mail adres achterhaalt en hat ik allemaal van die luitjes die met me uit wilde en tel nummer hebben aangezien ik toen 13 was was mijn nummer 007 ik heb ook 2 huwelijksaanzoeken gehad maar je moet er gewoon doorheen kijken die mensen moeten geld verdienen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() als je geen zin hebt in irritante mannetjes, sjah, dan maar doen of ze lucht zijn. Maar je houdt het toch wel. Bij elk restaurant of winkel staat wel weer iemand die beweert dat je 'mooi meisje' bent en blablabla. Uiteindelijk willen ze allemaal 1 ding... .. maar zover laten we het mooi niet komen ![]() |
![]() |
|
![]() |
zjiner ook nog mensen die naar gumbet gaan?
want daar g ik namelijk heen ![]() maar veel mensen zeggen dat je last heb van odringerige jongens in die toeristische plaatsen maar ik heb daar ondertussen al een apar vrienden gemaakt msn oko met ze enzo en me vader bellen ze og regel matig.. en het is altijd vet gezellig daar en als ze je eenmaal kennen doen ze nix besschremrmen ze je alleen maar... 1 nadeel als een turjkse jongen daar leuk vind worden ze wel heel erg jaloers als je met een andere jongen praat
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar ik zou dus eerst ook naar Gumbet gaan, maar nu vinden me ouders het leuker om een last minute te boeken, dus het word nog een verrassing. Mijn broer gaat naar Bodrum met een stel vrienden, naast Gumbet. Moet ook heel leuk zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() stiekem hoop ik dat we weer gaan |
![]() |
|
Ik ben twee keer in Turkije geweest. Een keer in Kusadasi en een keer in een klein plaatsje. Hm... hoe heette het ook weer? Calìs. Ik vind het een fijn land. Wel vervelend als de mensen je vanalles aan proberen te smeren, maar das ook juist wel weer leuk. Ik vind ze trouwens super gastvrij, daar!
||
![]() |
Citaat:
Turkije is zeker wel een mooi land, ik ben zelf dan nog niet verder geweest dan Cyprus en Turkije en Nederland e.o., maar vond Turkije wel 't mooist (niet veel keus he ![]() Ga aankomende week Italie maar is bezichtigen ![]() Net wat Ceylan zegt, er zijn wel 2 vd 7 wereldwonderen hoor! Ben zelf naar Ephese geweest, vond het heel mooi. Maar ook gewoon de omgeving zelf, de bergen en het water etc. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israelische vice-premier: Turkije moet bij EU hhendrikxx | 18 | 01-04-2010 17:58 | |
Uitbraak vogelgriep in Turkije Femme-Fatale | 35 | 11-01-2006 14:36 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquete] Turkije Nyawa | 30 | 11-03-2005 14:18 | |
Turkije rijp voor onderhandelingen ^ | 129 | 26-10-2004 21:47 | |
[toetreding Turkije EU] Amnesty vreest dat Turkse voortgang stilvalt Gatara | 43 | 16-06-2004 11:43 |