Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 10:20
Verwijderd
hey,

ik heb smorgens vroeg altijd superdunne kuiten, en dat is ideaal want dan kom ik goed in mijn paardrijlaarzen. maar zodra ik gefietst heb, of een hele dag gewerkt (ik moet staan op mijn werk) zijn ze echt dik. ong. 2 cm dikker.

en nu is mijn linkerkuit altijd al 1,5 cm dikker geweest van mijn rechter. maar als ik dus 's avonds ga paardrijden kom ik met mijn linkerbeen niet in mijn paardrijlaarzen..

nou wat ik dus wil weten

is er een middeltje dat je niet zo veel vocht vast blijft houden in je benen ?

oh en het komt niet omdat ik ongesteld moet worden of door de pil ofzo, want ik heb hier altijd last van gehad
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 10:34
Verwijderd
Ik heb het ook altijd. 's Ochtends zijn m'n onderbenen een stuk dunner dan 's avonds en het verschil is het grootst als ik een actieve dag heb gehad, dus veel gelopen en gestaan heb.
Ik denk niet dat er een middel tegen is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 10:37
kimberley
kimberley is offline
Ja ik heb dat smorgens dus in mn onderbuik, dan issie nog strak enzo, en later op de dag krijg ik daar een buikje.
Ik denk niet dat er veel aan te doen is.
Er bestaan wel vochtafdrijvende zalfjes, body cocoon is er ook zo eentje, ik weet alleen niet of het op korte termijn helpt hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:29
Verwijderd
ok, ik zal eens gaan kijken in de apotheek en vragen of ze me daar raad kunnen geven.

want ik heb vanavond wedstrijd en ben bang dat ik niet in mijn mooie rijlaarzen kom
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat je ertegen doet om het te voorkomen weet ik niet maar als je met je benen een poosje omhoog gaat zitten dan trekt het meestal wel weg.
Oud 30-06-2004, 14:03
squat
squat is offline
Citaat:
kimberley schreef op 30-06-2004 @ 11:37 :
Ja ik heb dat smorgens dus in mn onderbuik, dan issie nog strak enzo, en later op de dag krijg ik daar een buikje.
Ik denk niet dat er veel aan te doen is.
Er bestaan wel vochtafdrijvende zalfjes, body cocoon is er ook zo eentje, ik weet alleen niet of het op korte termijn helpt hoor.
Dat is totaal anders. Door zwaartekracht zakt meer bloed naar je kuiten toe. Bij jou word je buik simpelweg dikker omdat je eet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 30-06-2004 @ 15:03 :
Dat is totaal anders. Door zwaartekracht zakt meer bloed naar je kuiten toe. Bij jou word je buik simpelweg dikker omdat je eet.
Nou op zich is dat niet zo.. want je hart pompt je bloed als het goed is gewoon rond. Als daar iets mis is krijg je dikke enkels doordat je vocht vasthoudt. Maar als alles goed is dan hou je volgens mij toch wel gelijkmatig vocht vast. Ik heb bijv. aan het eind vd dag ook wel dikkere onderbenen, dus het klopt wel een beetje. Maar het geldt bij mij niet alleen voor m'n onderbenen maar ook wel voor de rest van m'n lichaam.
Als het puur door de zwaartekracht zou komen zou je toch zeker hele dikke enkels krijgen en niet zozeer onderbenen.

Maar ik ben het met je eens dat een dikkere buik met eten te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:44
the_conquer
the_conquer is offline
Ik denk dat het zo i zo hardlopen en meer water drinken een hoop helpt.
Oud 30-06-2004, 15:01
Qamra
Qamra is offline
Wat ik weet wat tegen vocht helpt: veel drinken (en dus ook veel piesen). En lekker verkoelende creme smeren. En met je voeten omhoog zitten, maar dat werkt niet zo snel.
Oud 30-06-2004, 21:55
Verwijderd
ik ben bij de rode pilaren geweest, en daar heb ik het gevraagd. ze zei dat ik in ieder geval heel veel moet drinken, en ook 2 keer per dag kruidenthee.. of capsules tegen vocht vasthouden. ik heb maar voor de capsules gekozen want dat is wat makkelijker, en volgens mij werkt het goed

'k moe het eens een paar dagen aanzien
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:20
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bejaarde mensen krijgen van die zwachtels om als ze veel vocht vasthouden in hun benen, hoe dat precies zit weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:24
netram
netram is offline
ja, bejaarde mensen krijgen dan vaak steunkousen. maar omdat jij jong bet is het beste idee denk ik om een tijdje met je benen omhoog te gaan zitten. dat zou moeten werken
.
Oud 01-07-2004, 15:29
Verwijderd
nee dat werkt dus niet, dat werkt als ik een nacht lang lig..
maar de capsules werken goed! kan al 2 dagen lang goed in mijn rijlaarzen komen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:23
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 01-07-2004 @ 16:29 :
nee dat werkt dus niet, dat werkt als ik een nacht lang lig..
maar de capsules werken goed! kan al 2 dagen lang goed in mijn rijlaarzen komen
Ik heb als het warmer weer altijd last van vochthoping in mijn enkels. Ik gebruik nu solidago complex druppels van dr. Vogel. Op zich helpt het wel maar ik vind het altijd zo lastig dat ik dat hele flesje moet meesjouwen.
Capsules zijn wat dat betreft makkelijk, dus mijn vraag is wat voor capsules gebruik jij?

Regels voor berichten