Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zal dr nu eens op letten, en het ook bij 1x proberen te houden. verder heb ik er niet zo heel veel last van. |
![]() |
|
![]() |
volgens mij heb ik hier net gister iets over gezien op tv en het het "ocs" ofzoiets...iedereen heeft zoiets wel in lichte vorm:
op vrijdagavond als ik de volgende ochtend aan het werk moet en ik mijn wekker heb gezet en ik in bed lig, ga ik er toch nog uit om het even te controleren, ook al weet ik zeker dat ik hem gezet heb. no problem zulke dingen, maar als zoiets je leven gaat beheersen (je er dus constant mee bezig bent) , en je gaat ook nog denken (b.v.) als ik niet 6x de kastdeuren open en dicht doe voordat ik er werkelijk in kijk dan....gebeurt er iets ergs... is het pas iets ernstigs, en kun je beter hulp gaan zoeken... zo heb ik het tenminste begrepen...
||
Citaat:
Dat is compulsief gedrag. Maar als je telkens in de kast kijkt denk je erbij na. En dan sus je gewoon je geweten. Dat is toch lekker, de zorgen uit je kop?
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Volgens mij heeft iedereen dat wel, al dan niet in lichtere mate. Ik loop ook altijd als ik weg ga alles 100 keer na. Zijn de deuren op slot, is de hond binnen, heb ik mijn portemonnee, heb ik mijn telefoon. En dan 10 keer kijken in mn tas enzo. Op de fiets vaak nog een keer. Ach, ik vergeet bijna nooit wat
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het ook heel sterk ja. Het kan soms vervelend zijn wanneer andere mensen zich er aan gaan ergeren, maar het heeft ook zo zijn voordelen: ik zal bijvoorbeeld nooit iets vergeten mee te nemen o.i.d.
![]() Btw: ik heb deze post 4 keer gecontroleerd op spelfouten voordat ik hem verstuurde.... |
![]() |
|
Ik controleer altijd of ik dingen wel goed doe/heb gedaan,
en als ik niet zeker weet óf ik iets heb gedaan/er zeker van wil zijn dát ik iets heb gedaan, ook. Puur omdat ik dingen zo goed mogelijk wil doen, zeker van mijn zaak wil zijn. En, nouja. Zolang jij er geen last van ondervindt, het je niet belemmert in het dagelijks leven enz, zou er imho geen reden tot zorgen moeten zijn. Zo is er op álles wel iets aan te merken... Laat je niet gek maken, zou ik zeggen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maandag was het terecht, had mn fiets los laten staan in de fietsenstalling, was het toch ergens goed voor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat kan dit zijn en wat doe ik daar dan aan?! 076guy | 0 | 11-04-2015 17:24 | |
Psychologie |
M'n pa is een lul. Jessy | 35 | 29-03-2005 13:03 | |
Algemene schoolzaken |
godver, dit is oneerlijk bamiPoep | 37 | 21-09-2004 23:51 | |
Liefde & Relatie |
teener gaat met 2x zo oude man is dat normaal??? rocher | 21 | 20-02-2004 10:24 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaaltje) Puisten prulleke | 7 | 16-10-2002 17:33 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Is dit normaal? | 4 | 17-02-2001 14:54 |