Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tijd lijkt voor mij sneller te gaan in vergelijking met toen ik nog klein was.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien lijkt me zo'n test ook helemaal niet goed werken. In dat kwatier verveel je je dood, en dat heeft denk ik wel invloed op hoe je de tijd beleeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je ouder wordt heb je de meeste dingen wel gezien en heb je meer geduld waardoor de tijd sneller gaat
|
Tijd is relatief, laten we dat eerst vastellen. Tijd wordt door ieder ander beleefd, naar mijn mening. Ik kan je wel zeggen dat ik uit persoonlijke ervaring heb ondervonden dat de tijd inderdaad steeds sneller lijkt te gaan. Voorbeeld: Ik ben al 24... waar is die tijd gebleven, wat heb ik in die tijd gedaan, vraag je jezelf dan af. Terwijl je op het moment , bijvoorbeel nu heel erg besefd dat het nog best lang duurt voordat je weer gaat slapen. Dus tijd op het moment zelf beleef je anders dan de langere tijd.
Hoe ouder je wordt hoe erger je besef is van de toekomst en hoe snel de tijd kan gaan. Maar of ik het zo over 20 jaar nog ervaar is nog de vraag, de tijd zal het leren... |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens de algemene relativiteitstheorie verloopt een klok langzamer, naarmate het zich in een sterker zwaartekrachtsveld bevindt (langzamer in de zin van: vergeleken met een klok die niet in een zwaartekrachtsveld zit). Oftewel, een klok op het oppervlak van de aarde zal langzamer lopen, dan 1 op een satalliet. En ja, dit effect is te meten. Het is zelfs een effect waarvoor moet worden bijgesteld in GPS-technologie. Dus ja, in zekere zin zal voor een zwaarder iemand de tijd iets langzamer verlopen. Want die creëert voor zichzelf een sterker zwaartekrachtsveld... Het effect is natuurlijk compleet verwaarloosbaar, maar het gaat om het idee ![]()
|
Nee, een zwaarder iemand creëert een sterker zwaartekrachtsveld dan een lichter iemand, maar ondervindt er zelf geen enkele invloed van. De aarde of de zon ondervinden ook geen invloed van hun eigen zwaartekrachtsvelden, enkel van die van de ander.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Zie de post van T_ID, maar ik bedoelde dus dat de zon zelf geen effect ondervindt van de tijds-dilitatie die ontstaat door haar zwaartekrachtsveld. Alleen andere objecten die zich binnen haar zwaartekrachtsveld begeven zullen daar een effect van ondervinden. Je kunt bv. dus wel zeggen dat wanneer een dik en een dun persoon naast elkaar staan, de tijd van de dunne persoon langzamer loopt dan de tijd van de dikke, maar dit scheelt natuurlijk nog geen seconde in 100 miljard jaar.
||
![]() |
Citaat:
Dat vind ik maar een rare uitspraak. Uiteindelijk is de zon ook opgebouwd uit losse atomen e.d. Wil je beweren dat die niet het effect van tijd-dilatatie ondervinden? Wanneer hoort een object bij de zon, en wanneer niet? Ieder object dat zich in een gravitatie-put bevindt, ondervindt het effect; dus ook alle atomen waaruit de zon is opgebouwd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
tijdsbesef / tijdbesef? biologisch | 6 | 30-05-2007 21:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God beschermt je tegen het kwade? Verwijderd | 81 | 13-11-2005 08:49 | |
Drugs & Alcohol |