Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 11:32
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Haha...een hele stomme vraag;

Een paar weken geleden klapte mijn kleine teen dubbel doordat ik een poot van een fitnessbankje niet zag. Het werd heel snel dik, en deed behoorlijk pijn. Maar dat doet zoiets altijd, en vaak duurt het maar kort. De volgende dag was het niet dik meer, en viel de pijn ook weer mee. Toch merk ik nu bij het buigen, dat het 'anders' voelt dan bij mijn andere voet.

Nou vroeg ik me af; wat moet je hiermee? Ik kan wel naar de dokter, maar een kleine teen kan je toch niet ingipsen áls het gebroken/gescheurd is toch? Wat zou ze dan adviseren?

Iemand ervaring?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:38
Lente
Lente is offline
ga gewoon even naar de dokter als je denkt dat het niet goed is. Hoe kan iemand op een forum je nou vertellen wat je hebt?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:41
Verwijderd
'k zou het idd ff aan de dokter zelf vragen. (Tapen en rust kan altijd, maar wat een je dokter zal adviseren kan niemand hier weten, lijkt me logisch. )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:42
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja dat snap ik wel...maar ik heb nooit zoveel zin om naar de dokter te gaan Dus ik dacht.....nouja, mss heeft iemand er hier ervaring mee gehad, en nouja, dat dusz...

*schaam*

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:48
madwoman
madwoman is offline
Zou best kunnen dat ie gebroken is. Weet niet wat en of een dokter er iets aan kan doen. Mijn kleine teen is ook ooit gebroken geweest. Ook hard tegen iets gestoten. Ben toen nooit naar de dokter geweest, kreeg pas veel later last en toen zijn er foto's gemaakt. Bleek dat ie ooit gebroken is geweest. Nu heb ik een rare kromme dikke kleine teen
Je kunt dus maar beter ff naar de huisarts gaan, misschien kan die je teentje nog redden
Oud 28-06-2004, 12:43
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Volgens mij kunnen ze daar niets aan doen, omdat het onmogelijk is om dat in te gipsen. Mijn neef had zijn teen gebroken en dat zeiden ze tegen hem. Rust houden en misschien intapen, volgens mij kan je niets meer doen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:01
Dzjes
Dzjes is offline
Mja, ik zou er toch eens mee naar de dokter gaan ,zodat ie je desnoods kan doorverwijzen naar een kliniek om er platen van te laten nemen, ben je ineens gerust.
Kan ook best zijn dat je hem gewoon wat gekneusd hebt, ofzo.. maar dokter kan zoiets beter bepalen dan wij
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je kan je teen niet buigen als het gebroken is... Maar naar de dokter gaan kan op zich geen kwaad. Misschien dat t iets anders is, een scheurtje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:13
kimberley
kimberley is offline
Toen ik m'n 2e teen had gebroken en naar de dokter ging zei -ie alleen maar dat ik het met rust moet laten. Een teen gipsen ze gewoon niet in, en rechtzetten doen ze ook zelden. (tenzij je teen verbrijzeld is, maar dat doet nog veel meer zeer).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:20
Martine1986
Martine1986 is offline
ik heb ook eens mijn kleine teen gebroken (heel hard tegen een kast gestoten) als je ermee naar de dokter gaat, of ehbo, doen ze er niets aan, behalve constateren dat het gebroken is.
Bij mij werd het dik en heel paars en kon er bijna niet op lopen en dat duurde ook meerdere dagen. Aangezien het bij jou de volgende dag al niet meer dik was en de pijn ook mee valt, zou ik zeggen dat et niet gebroken is. (maar ik ben natuurlijk geen dokter )
als je je echt heel erg zorgen maakt zou je naar de dokter kunnen gaan, maar volgensmij kan die er toch niets aan doen. Vooral niet als het je kleine teen is. lijkt me
Oud 29-06-2004, 12:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben al een hele poos geleden van de trap gevallen en toen heb ik vermoedelijk ook drie tenen gebroken. Ik dacht toen echter dat het gekneusd was dus ik ben er niet mee naar de huisarts geweest en ik heb het verder gelaten voor wat het was. Nu kan ik echter die drie tenen niet meer buigen en ik sta er ook niet op als ik sta of loop. Als je vermoed dat het gebroken is lijkt het me toch handig om langs je huisarts te gaan want anders heb je misschien zoiets als ik. Een gebroken teen kan je weliswaar niet gipsen maar vaak wel tapen ofzo.
Oud 29-06-2004, 13:50
AlopiA
AlopiA is offline
In frankrijk was een meisje dat haar kleine teen had gebroken, die hadden ze haar hele onderbeen ingegipst
Oud 29-06-2004, 15:13
Hagel
Hagel is offline
de dokter kan er weinig aan doen denk ik, ik heb het zelf weleens eghad en egwoon met tape die teen aan de andere vastgetaped, hij is wel wat krom gegroeit.
Oud 29-06-2004, 15:17
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Bedankt voor de reacties! Dit wilde ik dus even weten, of ze er iets aan zouden doen. Ik ben nooit zo van het kleinzerige, en ga ook niet zo snel naar de dokter. Zeker als ikw eet dat ze toch niets kan doen. Rust houden is mss wel goed, anderzijds, sport ik heel veel en kan ik nooit zo makkelijk mijn grens bepalen. Haha, wat zeur ik dan he?!

Nee maar goed, dan weet ik iig dat ze het toch niet ingipsen , dus dat een bezoek aan de dokter in die zin weinig uit maakt.
Ik denk ook neit dattie echt gebroken is,w ant ik kan m buigen. Maar ik heb wel eens een scheurtje in mijn bot gehad, en daar lijkt het meer op. Gekneusd wassie iig niet, want dan deed het tien keer meer pijn!

Maar goed, dank voor de reacties! Als ik over een jaar nog last heb, plaats ik wel weer een topic

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:10
Envy
Envy is offline
Heb ik ook gehad, en ik ben na 2 maanden toch maar even naar het ziekenhuis gegaan. Bleek 'ie gebroken geweest te zijn, maar inmiddels al weer bijna geheeld. Ik heb al die tijd gewoon vol door gesport, en hij is blijkbaar toch goed geheeld .
Als ik jou was zou ik nietnaar de dokter gaan, op zich schiet je er namelijk niks mee op.
Oud 30-06-2004, 11:57
Verwijderd
Toevallig heb ik gisteren mijn teen gebroken .. Ik stootte tegen de tafel en hoorde heel hard krak, en zeer dat het deed! Ik ben uren misselijk geweest en lopen ging absoluut niet! Vanochtend zag ik dat het van onder tot boven blauw was en besloot toch maar even foto's te laten maken.. En nu zit ik lekker gehandicapt thuis
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:12
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
CL schreef op 30-06-2004 @ 12:57 :
Toevallig heb ik gisteren mijn teen gebroken .. Ik stootte tegen de tafel en hoorde heel hard krak, en zeer dat het deed! Ik ben uren misselijk geweest en lopen ging absoluut niet! Vanochtend zag ik dat het van onder tot boven blauw was en besloot toch maar even foto's te laten maken.. En nu zit ik lekker gehandicapt thuis
wat hebben ze er aan gedaan dan?? gespalkt?
Oud 30-06-2004, 16:35
Donationlover
Donationlover is offline
Ik heb al mijn tenen al een keer gebroken ( op de grote tenen na dan) en ze doen er in Nederland niets aan... Ben ook bij vrschillende doktoren en in het ziekenhuis geweest.. Maar tenen worden niet gegipst of wat dan ook..
Zit nu wel met een gipspootje omdat me middenvoetsbeentjes gebroken zijn
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:35
Donationlover
Donationlover is offline
Ik heb al mijn tenen al een keer gebroken ( op de grote tenen na dan) en ze doen er in Nederland niets aan... Ben ook bij vrschillende doktoren en in het ziekenhuis geweest.. Maar tenen worden niet gegipst of wat dan ook..
Zit nu wel met een gipspootje omdat me middenvoetsbeentjes gebroken zijn
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:01
ironflower
ironflower is offline
Ik heb mn laatste 3 tenen wel eens gebroken doordat ik er een leest (om schoenen mee te maken) op had laten vallen.
Er werd ook iid niets aan gedaan, gewoon een tijdje rust houden.
Oud 02-07-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
madwoman schreef op 30-06-2004 @ 13:12 :
wat hebben ze er aan gedaan dan?? gespalkt?
Mij werd verteld dat het alleen gegipst wordt als je 'voorvoet' gebroken is, maar dat is dus ook puur voor de voorvoet, hier n.v.t. .. Bij mij is er een soort sponsje tussen m'n kleine gebroken teen gedaan en de tweede teen, om evt. vocht op te nemen zodat het niet gaat schimmelen, en met tape is de kleine teen heel strak tegen de tweede teen aangetaped, en dat rond m'n voet. Paar weken laten zitten en het is over: teenbreuken schijnen erg makkelijk te helen..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten