Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik herken het ook wel. Klasgenoot van me, kon altijd ontzettend met hem lachen, en hij was altijd vrolijk.
totdat hij ineens zelfmoord pleegt, en niemand ziet het aankomen. Later bleek dat hij al heel lang ongelukkig was, gek genoeg heeft het me wel geholpen met verwerken, het was iig geen impulsieve actie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb het niet zo heel vaak, omdat ik toch vaak wel goed in de gaten heb hoe iemand echt is
![]() ![]() Een jongen die ik wel vaag kende van m'n sportclub en die ik ook wel leuk vond, had een tijdje geleden een mailtje gestuurd of ik een keer met hem af wilde spreken. Ik vond het altijd een hele aardige en leuke jongen, dus ik had teruggestuurd dat ik dat wel wilde. Daarna hebben we nog wel een paar keer gepraat en een datum afgesproken. Maar hij mailde me de dag voor we zouden gaan dat hij weer een meisje gezien en gesproken had die hij nog wel van eerder kende, en dat hij onze 'date' ging afzeggen, omdat ie wat met haar had afgesproken... Had het echt nooit van hem verwacht, maar was niet de enige: een goeie vriend van 'm ook niet, en die is heel boos op 'm geworden ![]() ![]() |
![]() |
|
Ja, wel vergist in mensen, meestal er te laat achter komen dat het een teringhoer/eikel was.
ehm positief...ff denken.. ahja met 2 vrienden...had ik eerst altijd ruzie mee ghehe. Niks echt boeiends of speciaals dus. bij het negatieve gewoon ruzie gekregen. Bij het positieve gewoon omdat we geen ruzie meer hadden, meer met elkaar moesten opschieten (school) en langzaam aan merken dat die ander 'zo evil nog niet is'. |
![]() |
|
Ja, ik heb me ok weleens vergist in mensen.
Ik heb een vriendin waarvan ik altijd dacht dat alles goed ging, ook zoals jij schrijft, zo'n onbezrogd leventje. Later kwam ik er steeds meer achter dat dat niet waar was. Maar ze heeft alles goed verwerkt en het een plekje gegeven. Later heeft ze het wel zelf verteld aan me. Ook had ik nooit verwacht dat zij mij zou kunnen begrijpen en zou willen helpen en/of steunen. Dat deed ze dus wel (en doet) en dat vindt ik echt super! Ik had me hier dus ook mooi vergist.. maar daar ben ik maar blij om ook ![]() |
![]() |
|
ja, is mij ook meer dan eens gebeurt...
Ik had in de brugklas een vriendin ( ik noem dr K), waarvan ik dacht dat ze een prachtig leven had, en super gelukkig was. Nu ben ik erachter gekomen dat K. gewoon een kutleven had/heeft, ze is nu inmiddels ook in een pleeggezin geplaatst. Een andere vriendin ( dat is S. ![]()
|
![]() |
Ik vergis me vrij vaak in mensen. Hoewel ik mensen wel door heb of ze te vertrouwen zijn of niet, daar vergis ik me niet in. Eerder dat ik te wantrouwend ben maar nu weer ontopic.
Ik noem een vriendin ff L. Toen ik in de tweede bij L. in de klas kwam dacht ik wat een meelopertje en wat een stom kind. Toen ik haar beter leerde kennen bleek dat de rest haar achterna liep en dat zij een eigen mening heeft en dat het een hartstikke toff meid is en sindsdien is het een super goede vriendin van me. een andere vriendin E. vond ik ook een stom kind, en ik dacht dat zij een vet onbezorgd leventje had. Tot we een keer aan de praat kwamen. Het ging over problemen met leraren en alles en toen vertelde zij dat ze heel veel problemen had met haar mentrix en dat het thuis ook vet slecht ging. En later kreeg ik van haar een heel mooi gedicht waar ik nog steeds veel aan heb. En dat is nu ook en vriendin. zo zie je maar, niets is wat het lijkt |
![]() |
||
Citaat:
inderdaad ja... dat merk ik de laatste tijd steeds vaker. niet alleen met A, maar ook met heel veel andere mensen, zowel in positieve als in negatieve zin.... maar door die vergissingen ga je wel meer opletten, maak je die fout niet zo snel meer ed, dus het heeft ook wel weer iets goeds... ![]()
|
![]() |
In het vergissen in mensen daar ben ik vrij goed
![]() ![]() Ik vertrouw te snel mensen.... In de loop van jaren, (terwijl ik nog nie eens zoow oud ben..) heb ik geleerd wie mijn ECHTE vrienden en vriendinnen zijn.. NEGATIEF: Bij mij gebeurd het vergissen in mensen vaak met jongens die ik leuk vind.. Als je bepaalde personen nog niet zoow goed kent, maar op het moment altijd heel leuk is, dan ga je er een beetje van uit dat die persoon zoo is.. Je maakt als het ware je eigen beeld van hoe je denkt dat die jongen is.. en dan ga ik vaker met zoown jongen om en dan kom ik erachter dat hij totaal niet is zoals hij zich voordoet.. ![]() ![]() POSITIEF: Ik kreeg op een gegeven moment een nieuw meisje in de klas.. Het was altijd een erg arrogant meisje tegen alles en iedereen.. Ik dacht dan ook dat zij mij niet nodig had en dat ze me niet zoow mocht, waarom weet ik niet.. ze gedroeg zich erg bitchie tegen mij en altid rare opmerkingen die mij op een of andere manier een beetje kwetsten.. Op een dag kwam ik haar per toeval tegen op de fiets en kwam ze naast me fietsen.. En vertelde dat ze dat ze het jammer vond hoe het gelopen was en dat ze het jammer vond dat wij elkaar zoow weinig spraken.., en dat ze juist graag contact wou omdat ze me wel aardig vond.. ![]() ![]() ![]() Ik hoop dat je er wat aan hebt... Liefs, Rio
|
absoluut!
voor iedereen denk ik wel, want wie is er nu perfect?! laatst zat ik te praten met een meisje van school, k, we praatten wat over school met ook een ander meisje m, erbij, t ging over een werkstuk over tragedie. ik kwam erachter dat ze meer was dan wat i al 3 jaar dacht! ze vertelde over de ontdekking van de hemel ( mullish) en een bepaalde tentoonsteling in de kunsthal, stomnd ik wel raar van te kijken een minder leuke was ( cliché ) mn vriend, we waren een paar maanden heel gek op elkaar en waren echt zeer serieus over onze relatie, hoj heeft me duz vorige week over de sms gedumpt, ik hebt t beantwoord maar daarna heeft er nog steeds geen reactie gevolgd..... ik was zeer telleurgesteld ( duh, ik houw/hield van die gozer ) maar dat hij zo voor me zou weglopen had ik nooit kunne denken, onze relatie had wel een vriendschappelijk beginsel, duz het liefde maakt blind syndroom ist ook weer niet, de reden van zijn kant die tot deze beslissing hebbeb geleid kan ik zeer goed begreipen en ik zag ze ook wel toen we og samenn waren maar dat ze ooit zo ziouden opwegen tegen al die keren dat ie "zo ontzettend veel van me hield"heb ik nooit kunnen zien aankomen wat is een forum toch een heerlijke uitvinding!!!!!!!!!! ...........afreageren!!!!!!!!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht bij het lezen van deze topictitel : je vergissen in mensen in s menselijk mgoed ![]() Ik heb dit wel vaker gehad en aan de ene kant vond ik het best wel raar maar aan de andere kant was het ook wel weer prettig ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vergis me wel eens in mensen. Niet vaak, maar het komt voor.
Van een meisje in m'n klas op m'n laatste school dacht ik eerst dat ze behoorlijk dom was. Een domme doos, een slet. Dat dacht ik vanwege haar kleding en gedrag. Maar, toen ik verder keek dan m'n vooroordelen, bleek dat ze eigenlijk behoorlijk intelligent was en zeker niet de slet en blonde doos die ik eerst zag. Het is me ook wel eens overkomen met een forummer, ik dacht eerst dat ze een domme slet was, dat bleek dus absoluut niet waar te zijn. Mensen schatten mij ook vaak fout in. Soms positief, soms negatief. Meestal schat ik mensen wel goed in. Maarja, foutjes zijn menselijk. |
![]() |
|
Tuurlijk vergis ik me ook in mensen. Sommigen blijken veel aardiger of slimmer te zijn dan je in eerste instantie denkt van een persoon.
Ook vaak genoeg negatief, hoewel ik niet erg snel mijn gevoelens uit bij vrienden dus ook minder snel teleurgesteld wordt als blijkt dat iemand toch niet zo is als je dacht. Ik ben naar vrienden toe een beetje het type dat jij beschrijft: kom probleemloos over, maar heb ook zat aan m'n hoofd. Neem mensen alleen niet zo snel daarover in vertrouwen. Als ik dat dus wél doe en iemand stelt me teleur, dan is het meteen ook een enorme tegenslag. Dat heb ik anderhalve week terug nog mogen ervaren ![]()
|
Bij mensen die je al een hele tijd kent merk ik het meestal eerder, dan bij een nieuw iemand. Als het een ''vriendin'' is trek ik meer naar haar toe en maak je dr ook van andere kanten mee dan alleen op school. Zo zit er een meisje bij mij in de klas die altijd heel snauwerig reageert. Eerst dacht ik altijd dat het aan mij lag, maar het blijkt dus dat ze het thuis best wel moeilijk heeft (gehad).
|
![]() |
|
Ik ken dat gevoel ook ja, in positieve zin. Ik ging ook om met wat mensen en voelde me minder dan zei. Later kon ik een van hun beter en kon ik bij haar kwijt als er iets was. Dat heb ik nu nog steeds, maar volgens mij verteld zei mij niet meer altijd als er wat is.
Tip voor mensen: als je goede vrienden met iemand bent en je weet zeker dat je elkaar kunt vertrouwen, blijf dan open tegenover die ander. Als je namelijk eerst veel vertrouwen toont en van de een op andere dag dan opeens neits meer zeggen, valt dat voor de ander alleen maar op en zal hij of zij denken dat je hem of haar neit meer vertrouwd. Op die manier kan je mensen kwijtraken. Ik hoop dat mijn vriendin iig weer meer vertrouwen gaat tonen, omdat ik het best moeilijk vind om een vriendschap te hebben waarin je neit eerlijk tegen elkaar bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ik geleerd heb het afgelopen jaar is dat op het oog oppervlakkig lijkende mensen, in mijn geval een groepje van vier meisjes die altijd bezig waren met make up, kleding, uitgaan, jongens en soms ook eigenlijk best vals kunnen zijn tegen de 'minder populairen', erg leuk zijn om mee te praten en dat, toen ze zichzelf durfden te zijn tegenover mij, ze niet eens zo dom zijn als ze zich voordeden.
:edit: oh shit, krijg ik nu ook een standje van Leonoor?
Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 18:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Volgens mij leg ik alleen iets uit. |
![]() |
|
ik heb me niet echt vergist in mensen zeg maar dat ze compleet anders waren dan ik dacht, maar ik kwam er laatst achter dat een goede vriendin van me (die altijd maar dan ook altijd) vrolijk en druk is. als een van ons dan een keer een dag stil was of chagerijnig of zoiets dan begreep ze dat niet, want waarom zou je niet vrolijk zijn.
kwam ik en een andere vriendin er laatst achter dat ze (ook al is ze verdrietig of chagerijnig of stil) ze gewoon vrolijk doet. ze gedraagt zich dus niet zoals ze zich voelt. en dat had ik niet van haar verwacht.
|
Ik heb me nog nooit vergist in mensen, en zal dat ook niet doen. Door deze redenen:
1) Ik zorg dat ik zo min mogelijk vooroordelen heb. 2) Ik vertrouw niemand, totdat diegene mijn vertrouwen gewonnen heeft. en 3) De mensen die je het meest nodig hebt, die het meeste impact op je leven zullen hebben en die je het meest zullen steunen komen áltijd op onverwachte momenten. Dus dan hoef je ook nergens meer voor op te kijken,.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5 Hawahaai | 500 | 28-11-2011 21:41 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied # 85 Verwijderd | 498 | 21-05-2008 20:46 | |
Psychologie |
Vrienden Meinita | 37 | 16-01-2007 16:00 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #51 Ming-Xia | 500 | 22-12-2006 20:00 | |
Verhalen & Gedichten |
[stukje/column] "Mag ik uw mening?" Flshman | 9 | 15-09-2003 14:42 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |