Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het afzweren van marktwerking is onverstandig, beter is om te stellen dat je het toestaat, mits voldaan wordt aan bepaalde randvoorwaarden.
||
![]() |
Citaat:
Hoezo is de PvdA niet links?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Goed dat ook jij je irriteert aan het idealistische toontje van Marijnissen. Als ik een keer een anti-SP opmerking maak, is dat vaak vanwege ergernis die Marijnissen opwekt. Andere SP'ers, bijvoorbeeld Kant en Vergeer, vind ik best wel goed. Hoezo is de PvdA sociaal-liberaal? Het is toch geen D66? Ik heb ten tijde van de EP-verkiezingen SP's EP-lijsttrekker gehoord over Europa en hij ziet het toch voornamelijk als een onwenselijk gebeuren van vrij marktdenkers als Bolkestein. Daar haal ik toch uit dat de SP behoorlijk tegen marktwerking is. Ik vind Marijnissen niet geschikt als premier. Waar Marijnissen vaak alleen de bekende 'we zijn tegen'-retoriek gebruikt, komen PvdA en GL ook met goede alternatieven. Maar goed, ik doe eens gul. Van mij mag Marijnissen wel minister van Sociale Zaken worden.
||
![]() |
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En 'Europa' is op dit moment een paradijs voor vrije-markdenkers. Logisch dat de SP zich daar tegen verzet. Het idee van de vrije-markt is op Europees niveau doorgeslagen richting nachtwakersstaat. Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Europa wordt nu inderdaad nog voornamelijk gedomineerd door de vrije marktdenkers. Je kunt dan anti-Europa zijn zoals Meijer, maar je kan ook in Europa je best doen het zo sociaal mogelijk te maken. De tweede optie heeft mijn voorkeur. En ik weet dat ik goed ben, maar te goed? ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat betreft Europa, ik denk dat de SP er toch goed aan zou doen om een wat positiever beeld van Europa te creëren. Er kan best wel heel veel goeds gedaan worden in Brussel. Als je je daar als een 'waakhond' opstelt, vraag ik me toch af in hoeverre je daar serieus mee wilt werken.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Wie er voor de PvdA en GroenLinks minister zouden moeten worden weet ik niet zo een-twee-drie, maar voor de SP: naast Jan Marijnissen op Sociale Zaken lijken Harry van Bommel op Buitenlandse Zaken, Agnes Kant op Volksgezondheid en Fenna Vergeer op Onderwijs me wel goede opties.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En kom niet met het argument dat het nu 'anders' is, het is precies hetzelfde. Je moet het niet verwarren met politieke spelletjes. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Marijnissen op SoZaW heb ik toegezegd, dus die krijgt dat departement. Maar een SP'er op BuZa lijkt me geen goede keuze. Ik heb liever Bert Koenders (PvdA). Kant op VWS lijkt me geen gek idee. Op onderwijs zou ik Mariëtte Hamer (PvdA) graag willen zien. En natuurlijk Wouter Bos (PvdA) als premier. Hoe vullen we ons kabinet verder op? GL moet ook nog een paar posten hebben. Marijke Vos (GL) lijkt me wel geschikt voor Justitie. Wat voor departement krijgt bijvoorbeeld Femke Halsema?
||
![]() |
Citaat:
Inmiddels probeert de VVD daarom na het afserveren van de socio-liberalen als Dijkstal, De Grave, e.d. weer de harde lijn van Bolkenstein op te zoeken. Electoraal gewin geeft ze dat nog niet echt. De PvdA is onder leiding van Bos weer terug op zoek naar een herprofilering als échte sociaal-democratische partij en ik heb er vertrouwen in dat dit wel goed komt. Als je de peilingen ziet, ben ik niet de enige die dit vertrouwen heeft.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zei Marijnissen in het interview dat wat hem betreft ook de ChristenUnie mee mocht doen in het schaduwkabinet. Dan zou ik gaan voor een 8-4-3-1 verdeling, waarbij de SP 4 posten krijgt en GroenLinks 3. Gezien de peilingen is het best redelijk dat de SP een post meer zou krijgen dan GroenLinks.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik vind 10-3-3 redelijk. In ons kabinet is de PvdA dan slechts drie keer zo groot als SP en GL, in het parlement is dat zelfs vijf keer. Op de PvdA-ministeries mogen wel wat invloedrijke SP en GL staatssecretarissen komen.
||
![]() |
Citaat:
Zullen we Cohen dan uit Amsterdam halen? Marijnissen wil ik absoluut niet. Hij is misschien het meest herkenbaar in de oppositie doordat hij altijd door de interruptiemicrofoon staat te schreeuwen dat hij het overal niet mee eens is, maar voor redelijke alternatieven moeten we niet bij hem zijn. Laat hem maar als minister van SoZaWe met de vakbonden gaan ruzieën, daar vind ik hem wel geschikt voor.
||
![]() |
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Tjeenk Willink schijnt ook wel een goede te zijn. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 12:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kant in plaats van Vergeer is prima. Mag Vergeer wel staatssecretaris op OC&W worden. Wat vind je van de rest?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
vraag over gs NLd en gezagsdragers charmedgirl | 16 | 22-05-2004 18:25 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 |