Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2004, 16:24
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik weet niet bepaald welk software je nodig hebt om dingen te ontwerpen, zoals auto's of andere voertuigen.
Ik ben het meest geinteresseerd in software waarmee je eigen auto kunt ontwerpen.

Iemand een suggestie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2004, 17:23
freyk
freyk is offline
Gmax ?
Oud 25-06-2004, 20:12
dafelix
dafelix is offline
AutoCAD?
Oud 25-06-2004, 21:04
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
technische ontwerpen of 3d ontwerpen?

voor technische tekeningen meot je zoeken naar cad, bv AutoCAD en voor 3d moet je kijken naar maya ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:31
dystopia
dystopia is offline
CAD: Wildfire, Pro/E, Unigraphics, Catia, I-DEAS.
Oud 26-06-2004, 12:28
Verwijderd
3ds max natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 12:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Lees Dr Hendre's reactie. De rest is te slap (no offence). Je kan wel met programma-namen gaan gooien, maar zonder te weten wat hij nou ECHT wil, kan je niet zomaar met een goed programma komen.

Dus topicstarter: wat wil je? BEetje aankloten met designen, een autootje in mekaar rammen die misschien technisch nooit gemaakt kan worden? Of wil je juist dat die technisch helemaal werkend moeten kunnen zijn, met alle maten correct etc etc?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik wil gewoon een auto kunnen ontwerpen. Niet zo technisch. Lekker simpel. Je eigen concept maken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
3dsMax (of de gratis versie: G-Max, daarmee kun je geloof ik NIET renderen (er een jpg plaatje van maken en nog wat dingen meer niet, maar gewoon goed modellen).

Maya (gratis versie heet maya learning edition ofzo...ik denk dat je een watermerk door de render...maar ik geloof de hele versie)

Lightwave:... Niet genoeg ervaring mee om er echt over te oordelen, maar het is ook veel gebruikt.

Blender: Gratis (en naar mijn mening, ook te merken dat het gratis is )

Cinema4d: ook niet zoveel ervaring mee, maar een vriend van me wel en ik geloof dat het een beetje lijkt op 3dmax...niet slecht dus.

Ik heb meeste ervaring met 3dsmax, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit (mede omdat ik daarmee begonnen ben ). Ach ja, er is genoeg informatie voor 3dsmax, maya, cinema4d en lightwave. Ik zou blender links laten liggen.

Succes en post je werk in het artistiek forum he
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:40
Verwijderd
Schaf je even AutoCAD aan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2004 @ 13:32 :
Lees Dr Hendre's reactie. De rest is te slap (no offence).
Zozo, een kenner. Heb jij de applicaties die ik postte wel 'ns gebruikt?
Oud 27-06-2004, 14:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2004 @ 15:13 :
Om dan maar meteen de vraag te versterken: nee, ik heb niet alle programma's gebruikt. Wel Cad, de rest zijn plugins neem ik aan?

Vreemd dat je wondermiddel toch niet zo overweldigend naar voren komt: Hoewel Cad vaak gebruikt wordt voor technische zaken, is het voor "het showen" e.d. niet veel gebruikt in vergelijking met max/maya/lightwave/cinema.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:30
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2004 @ 15:13 :
nee maar ik vind het toch vreemd om met programma's te gooien terwijl je niet weet wat de TS wil.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 27-06-2004 @ 16:30 :
nee maar ik vind het toch vreemd om met programma's te gooien terwijl je niet weet wat de TS wil.
De topic starter wil auto's ontwerpen ? Dan is AutoCAD in ieder geval volledig nutteloos
Oud 27-06-2004, 18:28
dystopia
dystopia is offline
LOL "DEChengst".

Klopt ik had het niveau een stuk hoger ingeschat en dat had je ook kunnen opmerken uit het feit dat Pro/E, Wildfire, enz de high-end standaard waren toen Windows en AutoCAD nog niet bestonden; ook voor het designen van auto's. Alles dat na het technisch ontwerp komt is in dit proces niet bijzonder interessant imo (smaken verschillen) dus daar ga ik niet verder op in. Hetzelfde geldt voor al dat overhyped Wintel speelgoed. Renderen op zo'n kist doe je logischerwijs enkel omdat je geen geld hebt om iets (semi-)professioneels aan te schaffen; x86-32 kan gewoonweg te weinig throughput aan.
Oud 27-06-2004, 20:25
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2004 @ 19:28 :
Hetzelfde geldt voor al dat overhyped Wintel speelgoed. Renderen op zo'n kist doe je logischerwijs enkel omdat je geen geld hebt om iets (semi-)professioneels aan te schaffen.
Er is niks mis mee om de final rendering op een x86 farm te doen. Er zijn zat 3D animators die tegenwoordig zo werken. De special effects voor LotR zijn bijvoorbeeld zo gemaakt. Het animeren zelf deed men met highend SGI workstations. De final rendering werd op duizenden goedkope x86 systemen uitgevoerd. Dat is gewoon de efficientste manier van werken. Dure highend systemen gebruiken waar je ze nodig hebt en goedkope x86 systemen waar het kan.
Oud 27-06-2004, 22:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 27-06-2004 @ 21:25 :
Er zijn zat 3D animators die tegenwoordig zo werken.
animators en mensen die voor het renderen zorgen, zijn bij een beetje bedrijf, verschillende mensen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:01
Uziel
Uziel is offline
Maya!
Reageren

Regels voor berichten