Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 15:00
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik zat te twijfelen of ik het topic hier of op het drugs en alcohol forum zou plaatsen.

Gister op msn verveelde ik me, ik zag een vriend van me erop en ik vroeg of we iets leuks zouden doen in de stad ik nodigde toen nog een vriend bij het gesprek uit. Uiteindelijk is er nog iemand bij het gesprek gekomen.
We spraken af op het centraal station en dan zagen we wel verder. Omdat ik wist dat ze blowen zei ik dat ik niet mee zou doen. Toen we op de plek aankwamen waar we naartoe wilden gingen ze blowen en bleven ze de hele avond doorblowen ze probeerde mij overtehalen maar ik bleef bij mijn punt. De rest van de avond hebben we er eigenlijk alleen maar overgepraat waarom ik niet met ze wilde blowen. Eigenlijk had ik dus best een k*t avond.

Mijn vraag is eigenlijk zal ik helemaal niet meer met ze omgaan?
Ik ken ze best goed. Maar sinds ik van school afga en 2 van hun zijn blijven zitten een keer. Zal ik ze waarschijnlijk alleen nog op msn zien. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen.
Belangrijk om te vermelden is waarschijnlijk dat ze wel echt aardig . Maar ik denk dat ze gewoon moeten stoppen met drugs(niet dat ze dat zullen doen).
Ik hoop dat jullie een oplossing hiervoor hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2004, 15:05
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Mijn vrienden blowden eerst ook en ik niet. IK uiteindelijk wel een keer meegedaan en vond het wle relaxt. Magoed als het echt vrienden zijn boeit het niet en zulle ze als je ze 1 keer duidelijk uitlegt er vast niet meer over zeiken.
Oud 05-08-2004, 15:11
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 05-08-2004 @ 16:05 :
Mijn vrienden blowden eerst ook en ik niet. IK uiteindelijk wel een keer meegedaan en vond het wle relaxt. Magoed als het echt vrienden zijn boeit het niet en zulle ze als je ze 1 keer duidelijk uitlegt er vast niet meer over zeiken.
Ik heb anderhalf jaar geleden 2 keer geblowd maar ik vond het maar nix. Ik denk niet dat ze stoppen met mij overtuigen te blowen want dat doen ze nu al zo een anderhalf jaar
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wees gewoon duidelijk; zeg: Ik wil niet blowen, punt uit, accepteer dat gewoon. Ik accepteer ook dat jullie blowen. En als je iets met hun afspreekt wel even duidelijk krijgen of ze niet de hele avond gaan paffen...

Respecteren ze het niet, dan zijn het absoluut geen vrienden te noemen.

zo zou ik het iig doen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:27
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-08-2004 @ 16:13 :
Wees gewoon duidelijk; zeg: Ik wil niet blowen, punt uit, accepteer dat gewoon. Ik accepteer ook dat jullie blowen. En als je iets met hun afspreekt wel even duidelijk krijgen of ze niet de hele avond gaan paffen...

Respecteren ze het niet, dan zijn het absoluut geen vrienden te noemen.

zo zou ik het iig doen.
ik denk dat ze ook anders doen door het blowen want voordat ze blowen is het nog wel leuk maar als ze eenmaal beginnen met blowen worden ze ook irritant. Als ik niet meedoen geven ze redenen zoals: het is niet schadelijk voor je gezondheid enzo.
Zelf ken ik iemand die vorig jaar bij mij in de klas zat die door het blowen niet meer kon slapen en die aan de slaappillen moest.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-08-2004 @ 16:27 :
ik denk dat ze ook anders doen door het blowen want voordat ze blowen is het nog wel leuk maar als ze eenmaal beginnen met blowen worden ze ook irritant. Als ik niet meedoen geven ze redenen zoals: het is niet schadelijk voor je gezondheid enzo.
Zelf ken ik iemand die vorig jaar bij mij in de klas zat die door het blowen niet meer kon slapen en die aan de slaappillen moest.
Ik zou gewoon zeggen "het is niet schadelijk...dus moet ik het maar doen? Nee. Ik heb er gewoon geen behoefte aan, dus stop met zeuren". Deze discussie aangaande als ze niet stoned zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:32
Nijn*
Nijn* is offline
Een paar vrienden van mij blowen ook, en ik wil daar ook niet aan mee doen.. Als het écht goede vrienden zijn, accepteren ze jou wil, en proberen ze je verder niet over te halen. Het is je eigen keuze, en als ze dat niet kunnen accepteren is dat dan verdomd jammer voor ze..
Oud 05-08-2004, 19:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 05-08-2004 @ 17:32 :
Een paar vrienden van mij blowen ook, en ik wil daar ook niet aan mee doen.. Als het écht goede vrienden zijn, accepteren ze jou wil, en proberen ze je verder niet over te halen. Het is je eigen keuze, en als ze dat niet kunnen accepteren is dat dan verdomd jammer voor ze..
Helemaal mee eens.
Oud 05-08-2004, 19:37
elledc
elledc is offline
Als ze het niet accepteren, spreek dan niet meer met hen af. Blijf vooral gewoon jezelf, en mooi dat je niet medoet met de rest
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:51
de denker
de denker is offline
Het is belangrijk dat je bij alles wat je doet, je op je gemak voelt en vasthoudt aan je eigen principes. (dus voor jou in dit geval niet blowen) je moet de bedenking maken of je vrienden genoeg voldoen op andere, positieve punten. Als je vindt dat ze op bepaalde momenten echte vrienden kunnen zijn voor jou, dan zou het zonde zijn om ze te laten vallen. Afspraken maken is iets onotbeerlijks zelfs in de beste relaties. Dus moet je op een rustige manier duidelijk maken dat je in hun samenzijn niet met die 'briel' wil geconfronteerd worden.

veel succes !!!
Oud 05-08-2004, 21:57
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Ik denk dat je op deze manier wel goed bezig bent, je moet alleen proberen wel vol te houden met voet bij stuk houden, want als je wel wordt meegetrokken, krijg je er later waarschijnlijk spijt van. Om nou meteen niet meer met die vrienden om te gaan, dat vind ik wat overdreven en aangezien je zelf zegt dat het hele goede vrienden zijn denk ik dat je dat zelf ook niet wil
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 01:07
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 05-08-2004 @ 17:32 :
Idd.
Oud 06-08-2004, 12:34
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
thx voor alle reacties.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-08-2004 @ 16:00 :
Maar ik denk dat ze gewoon moeten stoppen met drugs(niet dat ze dat zullen doen).
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:43
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 14:38 :
Waarom?
Ik vroeg laatst nog aan 1 van ze of ze ooit zouden stoppen maar alleen als ze 30 zijn willen ze stoppen zeggen ze
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:05
Verwijderd
Met alle respect maar een antwoord in de vorm van als we 30 zijn vind ik niet echt slim, maar daar gaat het niet om.

Kanp van je dat je nee bleef zeggen. Vind het alleen wel raar dat ze er dan over willen praten en dat ze het blijven vragen.

Of je ze als vriend moet houden moet je zelf weten ik kan die afweging niet maken. Maar als je ze al weinig ziet, kan je ze gewoon te vriend houden. ALtijd beter dan als een soort van "ruzie" uit elkaar gaan. Mocht je ze ooit tegen komen kan je gezellig met ze praten enz. Verder gewoon op msn blijven praten.

Succes
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 06-08-2004 @ 15:43 :
Ik vroeg laatst nog aan 1 van ze of ze ooit zouden stoppen maar alleen als ze 30 zijn willen ze stoppen zeggen ze
Dus wat is dan de reden dat ze zouden moeten stoppen?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:42
Verwijderd
Dat het
a. ongezond is.
b. Geld kost waar je leukere dingen mee kan doen.
C. het blijkbaar zo schadelijk werkt dat ze vragen waarom iemand niet wil blowen.
d. Waarom zouden ze 30 jaar zeggen dat is het zelfde als iemand die ieder jaar weer voorneemt om te stoppen maar het nooit doet, kortom een mooi lulsmoesje waar je niets voor koopt

Daarom..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:34
Shitonya
Shitonya is offline
Het is hun keus. Dus laat ze lekker hun gang gaan. Ze zijn verder gewoon aardig...dus ik zie het probleem niet zo
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:15
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 06-08-2004 @ 15:43 :
zeur niet zo en blow gewoon mee, k zie echt t probleem niet
Oud 06-08-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 06-08-2004 @ 21:42 :
Dat het
a. ongezond is.
b. Geld kost waar je leukere dingen mee kan doen.
C. het blijkbaar zo schadelijk werkt dat ze vragen waarom iemand niet wil blowen.
d. Waarom zouden ze 30 jaar zeggen dat is het zelfde als iemand die ieder jaar weer voorneemt om te stoppen maar het nooit doet, kortom een mooi lulsmoesje waar je niets voor koopt

Daarom..
Drink je wel eens alcohol?

En wat voor 'leukere' dingen kun je dan zoal met dat geld doen? Want drugs gebruiken is volgens mij nog een van de leukste dingen die je met geld kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:28
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 06-08-2004 @ 22:34 :
Het is hun keus. Dus laat ze lekker hun gang gaan. Ze zijn verder gewoon aardig...dus ik zie het probleem niet zo
ik heb er ook geen problemen mee dat ze blowen maar wel dat ze mij willen overhalen om mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:28
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 23:34 :

En wat voor 'leukere' dingen kun je dan zoal met dat geld doen? Want drugs gebruiken is volgens mij nog een van de leukste dingen die je met geld kunt doen.
iemand die ik ken kan niet meer slapen omdat ie zoveel drugs gebruikte en nu moet ie elke keer zware slaappillen nemen. Leuk zeg.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 07-08-2004 @ 15:28 :
ik heb er ook geen problemen mee dat ze blowen maar wel dat ze mij willen overhalen om mee te doen.
En daarover moet je dus een afspraak maken.
Jij zou hun moeten respecteren in hun doen, hun in die van jou.
Gebeurd dit niet (van beide kanten!) zijn jullie geen vrienden en is het dus wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:44
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 07-08-2004 @ 15:35 :
En daarover moet je dus een afspraak maken.
Jij zou hun moeten respecteren in hun doen, hun in die van jou.
Gebeurd dit niet (van beide kanten!) zijn jullie geen vrienden en is het dus wel duidelijk.
Ik heb nooit tegen hun gezegd dat ze moeten stoppen met blowen ik zeg alleen dat ik niet mee wil blowen en hun daar over blijven zeggen dat ik mee moet doen. En dan beginnen ze me licht te beledigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 07-08-2004 @ 15:28 :
iemand die ik ken kan niet meer slapen omdat ie zoveel drugs gebruikte en nu moet ie elke keer zware slaappillen nemen. Leuk zeg.
Iemand die ik ken is omgekomen bij een verkeersongeval.* Dus moeten alle vervoersmiddelen onmiddelijk afgeschaft worden.

*) Fictief voorbeeld, maar dat is niet zo relevant.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 07-08-2004 @ 15:44 :
Ik heb nooit tegen hun gezegd dat ze moeten stoppen met blowen ik zeg alleen dat ik niet mee wil blowen en hun daar over blijven zeggen dat ik mee moet doen. En dan beginnen ze me licht te beledigen.
Beledigen?
Geen vrienden dus.
Je waant dus teveel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:04
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2004 @ 15:48 :
Iemand die ik ken is omgekomen bij een verkeersongeval.* Dus moeten alle vervoersmiddelen onmiddelijk afgeschaft worden.

*) Fictief voorbeeld, maar dat is niet zo relevant.
Bij verkeer gaat het om heel andere dingen en maak je niet bewust een ongeluk, bij blowen weet je gewoon dat als je er lang mee doorgaat het uiteindelijk schadelijke gevolgen heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 21:32
blurred
blurred is offline
Of je met ze om moet blijven gaan moet niet afhangen van of ze dan wel of niet blowen, maar van hoe jij jezelf bij deze mensen voelt. Als jij goed met ze op kunt schieten en er gewoon geaccepteerd wordt dat jij niet blowt en zij wel (en andersom) dan is er niets aan de hand. Als dit wel tussen jullie in komt te staan (omdat jij je er niet prettig bij voelt als zij blowen of als zij je steeds over proberen blijven te halen) dan is de relatie niet leuk en ga je automatisch niet meer zoveel met ze om.

Als ik naar een festival ga, dan is dat altijd met dezelfde groep mensen, allemaal vrienden van vrienden enzo. De meesten daarvan blowen wel. Een vriendin van mij en ik niet. Dat gaat heel goed. Zij blowen wel, wij niet, en we hebben gewoon een hoop lol.

Het gaat erom dat je elkaars mening accepteert, en niet om het doen van precies dezelfde dingen.
Oud 09-08-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:

't Wordt alleen minder leuk als je er schizofrenie van krijgt...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 07-08-2004 @ 19:04 :
Bij verkeer gaat het om heel andere dingen en maak je niet bewust een ongeluk, bij blowen weet je gewoon dat als je er lang mee doorgaat het uiteindelijk schadelijke gevolgen heeft.
Idd
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:45
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:

je kan zo veel leukere dingen doen met geld:kleren kopen, een nieuwe game kopen , uitgaan, je inschrijven bij een sportvereniging enz.
En ik denk dat je zelf ook wel het verschil tussen alcohol en drugs begrijpt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 09-08-2004 @ 16:45 :
En ik denk dat je zelf ook wel het verschil tussen alcohol en drugs begrijpt
Nee? Leg uit.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:51
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
zeg maar in mijn vriendenkring maakt het niemand wat uit of je nou wel blowt/zuipt/slikt of wat dan ook, iedereen laat elkaar daar vrij in. Tuurlijk, we praten er wel eens over van bijv. "waarom blow je eigenlijk niet (meer)? en dan vertelt diegene dat en niemand die dan zegt dat hij/zij het ook moet doen hoor!

*hele lieve vriendengroep heeft*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:20
Verwijderd
ben begonnen met alles doorlezen, maar ben halverwege gestopt, dus kan beetje dubbel zijn.
Ik blow zelf wel, maar ben altijd wel van overtuigd geweest dat als iemand niet wil blowen diegene et ook niet moet laten doen en niet moet aandringen, nee = nee, en dat is best duidelijk..
Om nou te zeggen dat je niet meer met ze om moet gaan omdat ze blowen zou eeuwig zonde zijn. Spreek es iets af met een van die dudes alleen, dan heb je z'n aandacht, zallie of niet veel of niet blowen (hypothese). Maar zeg in ieder geval tegen ze dat je het niet gezellig vind om met hen te chillen als zij knetterstoont zijn en jij totaal niet. En dat de oplossing niet is dat je mee gaat blowen maar dat ze of rekening met je houden of op momenten met je gaan chillen dat ze niet (knetter)stoont zijn.
Maar wat je ook met je vrienden afspreek oid, ga nooit blowen omdat anderen het doen, ga het alleen doen als je het echt zélf wil..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ohja Hint...Als je niet wilt dat ze jou overhalen, ga hun dan ook niet overhalen te stoppen. Dat is zooo fout.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:07
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-08-2004 @ 17:05 :
Nee? Leg uit.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:08
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-08-2004 @ 19:25 :
Ohja Hint...Als je niet wilt dat ze jou overhalen, ga hun dan ook niet overhalen te stoppen. Dat is zooo fout.
ik probeer hun niet overtehalen mij maakt nie zoveel uit of ze blowen ik wil alleen niet blowen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:44
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 09-08-2004 @ 20:08 :
ik probeer hun niet overtehalen mij maakt nie zoveel uit of ze blowen ik wil alleen niet blowen
"If u aint Dutch, U aint much"

Even achterwege latend dat het sowieso een domme uitspraak is - waarom zet je 'm in godsnaam in het Engels neer? Je verkracht je eigen standpunt ermee.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:08
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-08-2004 @ 07:44 :
"If u aint Dutch, U aint much"

Even achterwege latend dat het sowieso een domme uitspraak is - waarom zet je 'm in godsnaam in het Engels neer? Je verkracht je eigen standpunt ermee.
ik vraag me af waarom je me dat op dit forum vraagt. Die uitspraak is in het engels omdat ie in het nederlands niet zou rijmen. En als je dit tegen een engelsman zou zeggen in het nederlands begrijpt ie het niet. Voor de rest moet je zo een signature niet te serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:18
Onbekend
Onbekend is offline
Okay. Laat ze lekker blowen.. Blijf bij je standpunt. Maak duidelijk dat jij gewoon NIET wilt en gaat blowen. Hoelang ze ook doorzeuren. Maak heeel duidelijk dat je het vervelend vind dat ze zo zeuren. en dat ze de hele avond gaan blowen terwijl jij d8 iets gezelligs te gaan doen? Respecteren ze dat niet? Geen echte vrienden!

Het is allemaal al een keer gezegd maar ik denk: Ik zeg het nog effe
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 10-08-2004 @ 12:08 :
ik vraag me af waarom je me dat op dit forum vraagt. Die uitspraak is in het engels omdat ie in het nederlands niet zou rijmen. En als je dit tegen een engelsman zou zeggen in het nederlands begrijpt ie het niet. Voor de rest moet je zo een signature niet te serieus nemen
Ik vraag het je op dit forum omdat ik het op dit forum zag. Dat je toevallig op Psychologie rondhopst ontneemt mij niet het recht te vinden dat jij een domme sig hebt.
En ik snap dat de uispraak in het Engels niet zou rijmen, maar het is compleet retarded om een uitspraak als dat in een andere taal dan Nederlands neer te zetten.
Maar goed vertel, waarom voel jij de drang om dit tegen onschuldige Engelsmannen te zeggen? Heb je een hekel aan Engelsen? Waarom zet je de uitspraak dan in het Engels neer? Baal je er van dat dat moest? Heb je hem ook vertaald in alle andere talen die de wereld kent, of gaat het je puur om die snertlui die in Engeland wonen?

Vertel het me! Dingen te serieus nemen is mijn passie en mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:59
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-08-2004 @ 17:36 :
Ik vraag het je op dit forum omdat ik het op dit forum zag. Dat je toevallig op Psychologie rondhopst ontneemt mij niet het recht te vinden dat jij een domme sig hebt.
En ik snap dat de uispraak in het Engels niet zou rijmen, maar het is compleet retarded om een uitspraak als dat in een andere taal dan Nederlands neer te zetten.
Maar goed vertel, waarom voel jij de drang om dit tegen onschuldige Engelsmannen te zeggen? Heb je een hekel aan Engelsen? Waarom zet je de uitspraak dan in het Engels neer? Baal je er van dat dat moest? Heb je hem ook vertaald in alle andere talen die de wereld kent, of gaat het je puur om die snertlui die in Engeland wonen?

Vertel het me! Dingen te serieus nemen is mijn passie en mijn leven.
Ik vond het gewoon een leuke sig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten