Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 05:31
Touché
Touché is offline
Ja jongens, alle diabetes patientjes op een hoop gegooid.
al heb ik het gevoel dat er hier weinig zijn.

Ik wil graag weten of jullie
a) goed ingesteld zijn
b) pomp gebruiken of spuiten
c) het er moeilijk mee hebben en zoja hoe.

Ik zeg het maar eerlijk, ik ben reteslecht ingesteld,
spuit onregelmatig en heb het er dus (ja) moeilijk mee.
Ik lieg er ook over. Probeer mezelf op de rails te krijgen maar het lukt niet.

Ervaring?
Oud 18-07-2004, 13:05
Cookie
Cookie is offline
nee, maar ik wens je heel veel sterkte
misschien een oppeppertje, er zijn ergere dingen, ergere ziektes zoals ik zeg het maar gewoon kanker, of alzheimer ik noem maar wat en dan ben je blij met diabetes..niet dat je je aantstelt tuurlijk niet maar misschien dat het helpt. sterkte!!!! maar dat had ik al gezegd
Oud 18-07-2004, 14:33
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
me moeder heeft suikerziekte, is dat ook goed?
Oud 18-07-2004, 15:41
Auntie M
Auntie M is offline
Het broertje van mijn schoonzusje heeft suiker.

Ik heb er verder niet zo heel veel verstand van maar ik weet wel dat hij een paar keer in het ziekenhuis is beland omdat hij ook zat te knoeien met die dingen net als jij.
Ik kan me voorstellen dat je het allemaal moeilijk vind en er van baalt, maar het is echt beter voor jezelf om jezelf op de rails te krijgen. Die ziekte kan zulke nare dingen teweeg brengen (je zult zelf wel alles van hypo's en hypers afweten) terwijl het niet eens hoeft als je doet wat er gevraagd wordt.

Veel sterkte.
Oud 18-07-2004, 17:59
Redhead
Redhead is offline
M'n zusje van 15 heeft nu sinds een jaar suikerziekte. Ze spuit 4x per dag. In het begin hield m'n moeder alles heel goed bij zodat het allemaal heel goed ging. Na een tijdje dachten we dat ze het iets meer zelf kom regelen maar we merken steeds vaker dat ze erg laks is met spuiten. Een waarde van 20 komt nog wel eens voor na een reep chocolade ofzo. Wij proberen haar aan te moedigen om het beter te controleren en af en toe wijst mijn moeder op de gevolgen van veel hoge waarden. Voor de rest denk ik dat het toch iets is wat je zelf moet doen.

Sterkte ermee!
Oud 18-07-2004, 22:31
Verwijderd
Ik heb het verder niet, maar vrij veel jongeren met suikerziekte hebben moeite met op tijd insulinespuiten en zich aan het dieet houden, volgens mijn leerboek. Dus ik denk dat je er beter eerlijk over zou kunnen zijn tegen je arts; die is vast wel wat gewend, en kan er op deze manier beter rekening mee houden .
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:46
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ja ik ben goed ingesteld, en spuit 4 keer per dag. Gaat een stuk beter sinds ik op 4 keer zit, vroeger wilde er nog wel es chaos ontstaan in de waarden na het eten. (Ik noem een waarde van bijna 30 na een stuk baklava ) Maar goed van zulke dingen heb ik tegenwoordig geen last meer.
Oud 18-07-2004, 23:35
shadorea
shadorea is offline
Ik ben nietzo redelijk ingesteld, maar dat ben ik nooit geweest, mijn dokters noemen mij ookal vanaf ik 5 ben ontregelbaar.
Ik heb 2 jaar terug anderhalf jaar ongeveer de pomp gehad maar dat vind ik echt niks.
Verder heb ik het er niet echt moeilijk mee maar dat komt vast omdat ik het heb gekregen toen ik net 5 was dus eigenlijk weet ik niet anders...
Ehm als je meer wilt weten of wil praten erover mag je me best toevoegen op msn maar moet je ff pm e!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 11:38
Quiana
Quiana is offline
Een vriendin van mij heeft diabetes, sinds ze vier is oid.

Ze heeft een goede instelling wb spuiten & opletten met wat ze
eet ed, maar het gaat erg moeizaam; haar suikerspiegel is heel
onregelmatig, met alle gevolgen vandien.

Ze heeft het er de laatste jaren steeds moeilijker mee gekregen,
oa omdat het haar behoorlijk belemmerd met haar (dans)opleiding, en ook in haar ontwikkeling om zelfstandig(er) te worden ed. Haar ouders zijn vrij bezorgd/beschermend, en dat wordt alleen maar meer, doordat het zo onregelmatig is ed.

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar toch; sterkte ermee iig!
Oud 20-07-2004, 18:46
Symphony
Symphony is offline
een vriendin van mij heeft suikerziekte, vorig jaar april kwamen ze erachter, maar waarschijnlijk had ze het al veel langer. ze zag er uit als een half lijk, woog nog maar 40 kilo, was altijd doodmoe en at hele voorraden, maar het hielp geen steek. was echt zeer beangstigend. maar goed, ze kwamen er net op tijd achter, ze heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en ze leeft nog. ze vond het wel lastig om overal te moeten spuiten, maar ze heeft er nu geloof ik niet zoveel moeite meer mee.

(zal je ook wel niet veel aan hebben, vrees ik...)
Oud 20-07-2004, 20:11
Verwijderd
Ik heb zelf suikerziekte, en ben wel redelijk ingesteld. Ik spuit 3 keer per dag. Iets wat heel belangrijk is, is dat je regelmaat hebt, dus dat je altijd rond dezelfde tijdstippen spuit, en ook rond de dezelfde tijdstippen eet. Het voordeel hiervan is dat je daardoor kunt plannen en je een beetje weet hoe je op zaken reageerd. Ik heb het nu 10 jaar, en ga er wel redelijk goed mee om en doe geen onverstandige dingen als niet spuiten of flink veel zuipen etc.
Of ik het er moeilijk mee heb, ja, en ook gehad. Je zou kunnen zeggen dat het me op veel vlakken wel beperkt heeft en nog steeds beperkt. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:18
angel-nieke
angel-nieke is offline
mijn vriend heeft t... maar hij is dr wel goed op ingesteld... hij spuit regelmatig, ook met eten enzow let ie op...
hij vind t zelf weleens lastig, vooral ook als ie ergens naartoe gaat maar das dan ook vooral voor andere mensen... maar verder is ie er ondertussen wel goed aan gewend... (hij heeft t nu iets meer dan 2 jaar...)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten