Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of om het anders te stellen. kennis is macht toename van je macht is ook een toename van je geluk.
||
Dingen weten is eigenlijk overleven. Maar het is ook leuk om dingen te weten, geeft het leven eigenlijk een doel. Mensen zijn eenmaal nieuwsgierig en willen van alles weten. Tis nu eenmaal zo. Bij mij heeft het nut om zoveel mogelijk te weten , als ik iets aan het doen ben informatie over blablabla lezen verveel ik me eenmaal niet.
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nee, serieus.. het nut van dingen weten ligt nogal voor de hand. Je vergeet niet alles wat je weet. Misschien vergeet je dingen die je even moet onthouden, maar dingen die je echt hebt geleerd vergeet je niet. Mits je regelmatig gebruik maakt van je kennis.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() tenzij we het natuurlijk hebben over een wetenschapper die het geheim van humor probeert te ontraadselen, en daar zijn levenswerk van heeft gemaakt. Kennis kan altijd geluk betekenen als iemand maar beslooten heeft dat hij het graag wil weten, neem ik aan. de vraag is dan hoe en wanneer iemand besluit wat hij wil weten. Waarom zijn we erg in de maan geinterresseerd kwa kennis, en niet in humor?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overleven: humor is geen bedreiging voor je leven, het kan hooguit je leven redden in een gespannen situatie, maar dat de mens ten onder zal gaan aan een overvloed aan leuke grappen lijkt me niet. Er is trouwens wel een groep mensen geinteresseerd in humor, maar die hopen er hun brood mee te verdienen(cabaretiers). De maan is groot, hangt bij de aarde in de buurt en er zou van alles gaande kunnen zijn daar. Om zeker te weten dat het geen bedreiging is moeten we het goed onderzoeken. Het lijkt dreigender dan een grapje. Daarnaast kunnen we er misschien ook ooit gaan wonen. Kwaliteit: humor ontcijferen haalt vaak de kern uit de grap, wanneer je na gaat denken over waarom een mop grappig is, is de mop gelijk al niet meer om te lachen. Wanneer je dit met elke vorm van humor gaat doen, verliest elke vorm van humor het onbegrepen plezier dat het je geeft. Dat verhoogt de kwaliteit van je leven totaal niet, integendeel zelfs. De maan is wetenschappelijk interessant om te zien wat wij ervan kunnen leren. Ik weet zo even geen voorbeeld te noemen, maar er zal vast wel iets zijn wat die maanreizen ons hebben opgeleverd. Ik denk dat het bij de maan vooral om het overleven gaat dat we er dingen over willen weten, en dat het bij humor vooral om de kwaliteitverlaging van het leven gaat dat we er juist weinig over willen weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ooit een volslagen idioot een boek zien lezen? ![]() ..hm, ik lees je post opnieuw door en ik heb nu door dat ik het compleet verkeerd begrepen heb. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wie kennis zoekt is dus per definitie onwetend, maar wie dat niet doet is niet per definitie wetend. In zoverre is zoeken naar kennis inderdaad geen goede maatstaaf voor onwetendheid, daar heb je gelijk in.
|
![]() |
|
|