Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik je post erg mooi vind, je brengt je probleem heel rustig en zelfbewust, duidelijk en prettig.
Ten tweede denk ik dat er soms een soort vicieuze cirkel kan ontstaan van gevoel. We lijden niet als we niet weten dat we lijden. Alleen door ons denken ontstaat lijden uit onze daden die in principe geen bepaalde waarde dragen. Dingen zijn pas een probleem als jij ze als probleem aanvoelt.
Ik ben ervan overtuigd dat het niet vrijlaten van je vriend ontstaat uit een bepaalde situatie waarin je je bevindt, geestelijk gezien. Deze situatie kun je oplossen door vrede in jezelf te vinden.
Als je vrede in jezelf zoekt, en streeft naar het vinden ervan, ben je niet in de eerste plaats met het probleem zelf bezig. Toch los je aan de ene kant je lijden op in de vrede, zodat je eigen daden, zoals het niet vrijlaten van je vriend, minder een probleem zullen zijn. Tegelijkertijd zal de rust je misschien stimuleren je vriend meer vrij te laten, en zo lost het probleem zichzelf op.
Hoe je vrede kunt bereiken is niet makkelijk uit te leggen, maar het is belangrijk om te weten dat er vrede ís, en dat alles wat niet vrede lijkt in werkelijkheid verstoring van vrede is. Ga dus terug naar de stilte in jezelf, mediteer, geef toe aan je gevoel, doe wat in je opkomt!