Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sociale fobie Mensen met een sociale fobie (sociale-angststoornis) wekken vaak de indruk extreem verlegen te zijn. Ze voelen zich vooral in (onbekend) gezelschap kritisch bekeken en hebben steeds het gevoel het 'niet goed' te doen. De angst om vreemd gevonden te worden en af te gaan beheerst hun hele doen en laten. Contacten leggen is een groot probleem. Sociale fobieën kunnen op allerlei situaties betrekking hebben, zoals de angst mensen te ontmoeten, te telefoneren, in het openbaar te spreken of in een restaurant te eten. Bijna 8 procent van de Nederlandse bevolking heeft in zijn leven een tijdlang last van een sociale fobie. Als ik dus bijv. in de klas zit wordt ik zo bang van de situatie dat ik een soort paniekaanval heb elke keer. Maar ik denk niet dat ik een paniek-stoornis heb want het beheerst niet men hele leven. Denk dat het wel met mijn jeugd te maken heeft, kinderen die haast niet met me wouden spelen en nog wel meer. Ik ben heel bang voor afwijzing en afkeuring en ben erg kritisch op mezelf en anderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Evolutionair aspect, ik vind het nog niet zo gek klinken. Iemand die nog nooit van een slang gehoord heeft rent weg als hij een slang ziet. Ik denk toch dat het wel iets met evolutie te maken heeft hoor.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() MAareh mensen blijf wel posten wat later gegroiede angsten zijn en niet wat angsten zijn die je al zo vanaf je geboorte hebt. Althans, imo heeft het een andere 'waarde'...of iig interessant om eens te zien of er echte verschillen zijn... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iedereen heeft (normaalgezien toch) doodangst in gevaarlijke situaties. Als men gelooft dat die spin misschien zou kunnen bijten of zo en dat men daaraan kan doodgaan of zo...? 't Zelfde als me hoogte. Men is niet bang van de hoogte, men is bang dat men zou kunnen vallen. Het zou dus beter valangst noemen dan hoogtevrees. 'k Heb ook een angst voor spinnen, maar mij valt het vooral op hoe onbewust die angst is. Als ik een spin zie zitten in een hoekje van een kamer zou ik daar gerust blijven ziten, zonder tieren, zonder rillingen... Als ik onvoorbereid en dus plots een spin opmerk roep ik het hele huis bij elkaar en zou ik nog een weglopen ook. Maar die spinnenangst heb ik al van kleinsaf. Ik ben eigenlijk al veel verbeterd, want ik was ook bang van vliegen, lieveheersbeestjes, zand... Enkel mijn voetenangst heb ik maar op latere leeftijd ontwikkeld. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |