Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 11:40
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Ik heb dus commerciële economie opgegeven als 2e studie, maar nu zit ik nog te twijfelen waar ik het moet gaan volgen.
Als ik kort in de trein wil zitten, zou ik voor zwolle gaan, omdat ik in Meppel woon.
Maar welke school is op dit gebied van de opleiding beter?
Dus waar goed "les" gegeven wordt.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 11:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 11:44
NN
NN is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 03-07-2004 @ 12:40 :
Ik heb dus commerciële economie opgegeven als 2e studie, maar nu zit ik nog te twijfelen waar ik het moet gaan volgen.
Als ik kort in de trein wil zitten, zou ik voor zwolle gaan, omdat ik in Meppel woon.
Maar welke school is op dit gebied beter?
Ik neem aan dat je de HBO-opleiding bedoelt en moet kiezen tussen de Hanze Hogeschool en Windesheim?

De Hanze-opleiding is voor zover mij bekend erg populair, getuige de grote hoeveelheid laptop-scholiertjes in de bussen op en neer naar het Zernike hier in Groningen.

Hoe het in Zwolle is weet ik niet.
Oud 03-07-2004, 11:46
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
ja, hbo niveau ja!
Oud 03-07-2004, 18:13
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Kick
Oud 05-07-2004, 23:23
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
in Breda zit de beste / zwaarste; 65% haalt het propedeuse jaar niet en moet gelijk van school af. Wie de opleiding haalt, heeft wel baangarantie.
Maar ik denk dat dat te ver weg is voor jou..
Oud 05-07-2004, 23:35
Verwijderd
Ik zou altijd voor Groningen gaan - Zwolle is geen studentenstad. Groningen is ouder, leuker, gezelliger, et cetera. En het wil er bij mij niet in dat er echt veel verschil zit tussen de HBO-opleidingen CE onderling - het is allemaal huilen met de pet op, maar dat hangt samen met de aard van de opleiding.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 08:30
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef op 06-07-2004 @ 00:23 :
in Breda zit de beste / zwaarste; 65% haalt het propedeuse jaar niet en moet gelijk van school af. Wie de opleiding haalt, heeft wel baangarantie.
haha serieus?!
wist ik niet
zullen een paar mensen die ik ken heeeeel blij mee zijn *not*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 06-07-2004 @ 00:23 :
Laat me raden, dat is weer zo'n particulier HBO'tje dat gewoon een akkoordje gesloten heeft met een paar ondernemingen, die dan jaarlijks de resterende 35% van de leerlingen moeten 'afnemen'?

Binnen één jaar je P niet dwingt je meteen tot vertrekken? Baangarantie met nota bene Commerciële economie, naast HBO Rechten de meest loze HBO die er bestaat? Dat lijkt me héel erg stug.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:54
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 11:52 :
Laat me raden, dat is weer zo'n particulier HBO'tje
Dat is de Avans Hogeschool (voorheen Hogeschool Brabant)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 06-07-2004 @ 11:54 :
Dat is de Avans Hogeschool (voorheen Hogeschool Brabant)
In dat geval is het helemaal dubieus. Zoals ik al zei: commerciële economie is namelijk absoluut geen opleiding waar je makkelijk een baan mee krijgt. Ja, medewerker op een callcenter of verkoper bij de Mediamarkt, dat kun je ermee worden. Maar baangarantie bij deze economische situatie is gewoon onmogelijk, tenzij die school het inderdaad op een akkoordje heeft gegooid met wat bedrijfjes die dan die leerlingen aan een baantje helpen, waar ze onderaan kunnen beginnen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:44
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
de meest loze HBO die er bestaat?
argumenten..?
Oud 07-07-2004, 09:53
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Binnen één jaar je P niet dwingt je meteen tot vertrekken? Baangarantie met nota bene Commerciële economie, naast HBO Rechten de meest loze HBO die er bestaat? Dat lijkt me héel erg stug.
ja, binnen 1 jaar moet je je P halen. Het is een soort selectieronde; 60 studiepunten vallen er te behalen, haal je er 59, dan mag je vertrekken.
En reken maar dat het bedrijfsleven eerder mensen aantrekt van HEAO (CE, P&O, SM) dan mensen afkomstig van economische opleidingen aan de universiteit. Is het niet nu, dan wel over een jaar of drie/vier
Oud 07-07-2004, 12:58
Verwijderd
Ik zou ook CE gaan doen in Groningen, maar ik heb toch besloten om International Economics & Business aan de RUG te gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:54
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
ik kan bijna niks anders kiezen, want ik heb C&m met biologie erbij gekozen. ( heb er nu spijt van.)
En ik wil graag de gezondheids kant (of sportkant) in, maar verpleegkunde lijkt me nou ook weer niet echt wat.

Maar goed, ik wil zoieso nog langer doorstuderen, want ik wil niet op mijn 21e al klaar zijn, en dan tot me 65e doorblijven werken.
Maar kan je met CE, ook bijvoorbeeld op de universiteit er nog iets mee gaan doen?
Oud 08-07-2004, 12:26
NN
NN is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 07-07-2004 @ 15:54 :
ik kan bijna niks anders kiezen, want ik heb C&m met biologie erbij gekozen. ( heb er nu spijt van.)
En ik wil graag de gezondheids kant (of sportkant) in, maar verpleegkunde lijkt me nou ook weer niet echt wat.

Maar goed, ik wil zoieso nog langer doorstuderen, want ik wil niet op mijn 21e al klaar zijn, en dan tot me 65e doorblijven werken.
Maar kan je met CE, ook bijvoorbeeld op de universiteit er nog iets mee gaan doen?
Met C&M kun je toch wel iets beters kiezen dan Comerciële Economie?

Als je verder wil, ga dan gewoon eerst VWO doen.
Oud 08-07-2004, 13:39
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
NN schreef op 08-07-2004 @ 13:26 :
Met C&M kun je toch wel iets beters kiezen dan Comerciële Economie?

Als je verder wil, ga dan gewoon eerst VWO doen.
CE is een 2e keuze voor mij..

En ik wil nu wel is af van me school. daarom heb ik dus geen zin om vwo te gaan doen.
En daar ben ik nu ook veel te laat mee..
Oud 11-07-2004, 13:52
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Deze kan gesloten worden, ik ben ingeloot voor me 1e keuze
Oud 11-07-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 07-07-2004 @ 10:53 :
(...)

En reken maar dat het bedrijfsleven eerder mensen aantrekt van HEAO (CE, P&O, SM) dan mensen afkomstig van economische opleidingen aan de universiteit. Is het niet nu, dan wel over een jaar of drie/vier

Hehehehehehe

Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 09:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2004 @ 17:25 :
Hehehehehehe

Nee.
Er zijn soms wel van die bedrijfjes die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan een HBO'er met een grote mond in dienst nemen omdat een academische econoom te duur is.
Oud 12-07-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 12-07-2004 @ 10:33 :
Er zijn soms wel van die bedrijfjes die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan een HBO'er met een grote mond in dienst nemen omdat een academische econoom te duur is.
Het is wel een feit dat mensen met een academische economische opleiding moeilijker aan het werk komen dan vroeger. Een vriend van mij heeft nota bene twee masters in een bedrijfskundige studie (marketing en strategic management), is nog maar 23 en krijgt ook met de beste wil van de wereld geen baan, gewoon omdat er niet meer zoveel behoefte is aan hoogopgeleid managementpersoneel. De hausse waarin een bedrijf meer 'bestuurders' dan 'werknemers' moest hebben is wel voorbij nu.

Overigens is commerciële economie natuurlijk niet te vergelijken met wetenschappelijke opleidingen op het economische vlak, of zelfs maar met degelijke HBO's op het gebied van management. Sommige opleidingen aan de HES Amsterdam zijn kwalitatief echt goed en als je per se 'ondernemer' wilt worden ga je natuurlijk small business en retail management studeren. CE is gewoon een manusje-van-alles-opleiding. Je kunt er hoofdverkoper mee worden, chef van een callcenter of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:03
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2004 @ 15:21 :
Het is wel een feit dat mensen met een academische economische opleiding moeilijker aan het werk komen dan vroeger. Een vriend van mij heeft nota bene twee masters in een bedrijfskundige studie (marketing en strategic management), is nog maar 23 en krijgt ook met de beste wil van de wereld geen baan, gewoon omdat er niet meer zoveel behoefte is aan hoogopgeleid managementpersoneel. De hausse waarin een bedrijf meer 'bestuurders' dan 'werknemers' moest hebben is wel voorbij nu.

Overigens is commerciële economie natuurlijk niet te vergelijken met wetenschappelijke opleidingen op het economische vlak, of zelfs maar met degelijke HBO's op het gebied van management. Sommige opleidingen aan de HES Amsterdam zijn kwalitatief echt goed en als je per se 'ondernemer' wilt worden ga je natuurlijk small business en retail management studeren. CE is gewoon een manusje-van-alles-opleiding. Je kunt er hoofdverkoper mee worden, chef van een callcenter of iets dergelijks.
Inderdaad, er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen een goede HBO-opleiding en zo'n vergaarbak van beetjes vaardigheden als CE, MER, HBO-Recht, etc.
Reageren

Regels voor berichten