Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 12:41
D-sire
D-sire is offline
Hoi,

Ik ga volgende week op vakantie en wil graag wat boeken meenemen voor in de bus (moet me 18 uur lang gaan vermaken). Ik zoek niet te moeilijke, zware boeken maar gewoon leuke, gezellige ontspannen verhalen. Iemand ideetjes?
Oud 04-07-2004, 12:43
Verwijderd
Mijn waardeloze verhaal, 60 pagina's kort

en verder, Kinderen van Moeder Aarde trigologie van Thea Beckman?

Grim
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:52
D-sire
D-sire is offline
Meer ideeen?
Oud 04-07-2004, 17:57
Verwijderd
De Darren Shan reeks, als je van fictieve zooi houdt (en van vampiers)

Grim
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:07
Verwijderd
Harry Potter?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 04-07-2004 @ 19:07 :
Harry Potter?
Dat wilde ik net voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Adam Armstrong - De golvendanser

Ben er net in begonnen, vind het nu al een heerlijk boek.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:20
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Elf minuten van Paulo Coelho, prachtig echt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:12
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
4 vriendinnen, 1 spijkerbroek

de tweede zomer van de spijkerbroek
Oud 04-07-2004, 19:38
the tourist
the tourist is offline
Thea Beckman - Kruistocht in spijkerbroek. Geweldig boek (), leest snel en makkelijk.

Veel jeugdboeken zijn dan misschien wel leuk, boeken van de Octopusserie bijvoorbeeld. De Tijgerboomgaard, Vrije val, enz. Schrijvers weet ik niet en op meer titels kan ik even niet komen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:07
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Hmm er zijn zoveel boeken die mooi zijn en goed te lezen, maar weet niet waar je van houd.

O.a die me bijgebleven is, is van John Marsden - Morgen toen de oorlog begon:

Ellen gaat samen met 6 vrienden en vriendinnen een paar dagen kamperen in de wildernis. Wanneer ze terug naar huis gaan, blijkt dat alles veranderd is : het land is in oorlog. Hun families worden gevangen gehouden en een aantal huizen zijn verwoest.
Samen proberen ze uit de handen van de vijand te blijven en houden zich schuil in hun geheime vallei waar ze de voorbije dagen hebben gekampeerd.

Dit spannend maar tegelijkertijd prachtig verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Ellen, die als taak had gekregen om het verhaal van hun groepje van 7 neer te schrijven. Als lezer volgen we deze vrienden tijdens hun vakantie in de vallei. We leren de verschillende vrienden wat beter kennen en krijgen er een heel realistisch beeld van. Hun gedachten en gevoelens, hun relaties onderling, de ontluikende liefdesrelaties, alles krijgt een andere dimensie van zodra ze beseffen dat hun land in oorlog is en dat ze moeten proberen te overleven. Ze leren elkaar op een andere manier kennen en stellen vast dat er karaktertrekken en eigenschappen naar boven komen net dankzij die extreme situatie waarin ze verzeild zijn geraakt.
Het verhaal blijft ten allen tijde heel realistisch. Het open einde is een perfecte afsluiter van dit boek. Achterin het boek vinden we de nodige informatie over het land waarin het verhaal zich afspeelt en krijgen we ook een verduidelijking van een aantal begrippen en woorden die in de tekst aan bod komen.
Naast de vakkundig uitgekiende spanningsboog bevat het boek ook nog een portie humor waardoor je als lezer nog meer plezier aan dit boek beleeft.
Kortom, een echte aanrader.

Ik vond het echt een waanzinnig mooi boek. Er zijn meerdere delen van, maar je kan ze los lezen (tenminste stond op het boek)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten