Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 19:09
Zazoo
Zazoo is offline
ik wil graag mijn boeken voor de studie psychologie tweedehands kopen, maar de boeken die ik vindt zijn vaak van een andere druk. weten jullie misschien of dat veel uitmaakt? ik heb Psychology van Gray gekocht, de 2e druk, en ik blijk de 4e nodig te hebben. zal ik de 4e ook maar kopen of maakt dat weinig uit? hoe zit dat over het algemeen met studieboeken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2004, 19:20
Verwijderd
Ik zou eens in de bieb gaan vergelijken, meestal gaat het maar om een paar kleine verschillen; die zou je in principe kunnen kopieëren. Ik zou niet zomaar een nieuw boek gaan kopen.
Zo af en toe komt er een nieuwe druk uit, lang niet altijd met aanpassingen. Heel zelden passen ze een boek enorm aan... (vaak staat zoiets nog aangegeven in de betreffende druk; er staat dan bv 'herzien' bij de info over het boek (een van eerste pagina's)).
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 19:27
Zazoo
Zazoo is offline
ik denk niet dat ik die boeken in de bieb kan vinden... en als ik wil vergelijken zal ik dei andere druk toch ook moeten hebben... maar bedankt voor je reactie want ik wist echt niet of t erg zou verschillen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 19:32
Hagel
Hagel is offline
meestal verschillen er een paar pagina's ofzo, die zou je dan kunnen kopieren van studiegenoten
Oud 23-07-2004, 19:44
Verwijderd
mja dar zit ik ook een beejte mee. mn moeder heeft nog boeken die ik nu kan gebruiken, maar moet ik dan 28e druk hebben en heeft zij 10e druk ofzo
naja ik neem deze van mn ma gewoon, en zie als er niks van blijkt te kloppen. maar ik denk dat er niet veel verandert zal zijn, in die boeken. want de theorie blijft opzich hetzelfde, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:04
Verwijderd
tussen tweede en vierde druk zal niet veel verschil zitten.. hoogstens wat toevoegingen of dingen die zijn weg gelaten, maar vast niet zoveel dat je er niet meer uitkomt als je de tweede druk hebt. Gewoon kopiëren wat je mist

Enige nadeel is wel dat als bepaalde pagina's zijn opgegeven die je moet lezen, daarbij is uitgegaan van de vierde druk. Dus dan moet je zelf nazoeken wat het precies in jouw boek is..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 23-07-2004 @ 20:44 :
mja dar zit ik ook een beejte mee. mn moeder heeft nog boeken die ik nu kan gebruiken, maar moet ik dan 28e druk hebben en heeft zij 10e druk ofzo
naja ik neem deze van mn ma gewoon, en zie als er niks van blijkt te kloppen. maar ik denk dat er niet veel verandert zal zijn, in die boeken. want de theorie blijft opzich hetzelfde, toch?
ik weet niet wat voor studie je gaat doen, maar 10de en 28ste druk vind ik toch wel veel verschil. Als er elk jaar een nieuwe druk zou uitkomen, zijn de boeken van je moeder al van 18 jaar geleden. Theoriën worden steeds vernieuwd, verworpen of er komen nieuwe, en in 18 jaar kan er heel veel veranderen..

maar je kan ook gewoon afwachten, en als je niks met die boeken kunt alsnog nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 23-07-2004 @ 21:06 :
ik weet niet wat voor studie je gaat doen, maar 10de en 28ste druk vind ik toch wel veel verschil. Als er elk jaar een nieuwe druk zou uitkomen, zijn de boeken van je moeder al van 18 jaar geleden. Theoriën worden steeds vernieuwd, verworpen of er komen nieuwe, en in 18 jaar kan er heel veel veranderen..

maar je kan ook gewoon afwachten, en als je niks met die boeken kunt alsnog nieuwe kopen
het gaat om het boek 'de magische wereld van het kind' voor mijn opleiding creatieve therapie. het boek komt uit 1979. ik vondh et ook een beetje oud. ma mn ma zei dat het waarschijnlijk niet uit maakte, met dat boek. maar ik wacht het even af, anders koop ik het alsnog opnieuw
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:38
Verwijderd
Daar is in algemene zin niets over te zeggen. Er zijn boeken waarin de inzichten structureel zijn veranderd en er zijn boeken waarbij de opvolgende drukken alleen verbeteringen in de tekst en hoofdstukindeling e.d. bevatten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 14:46
Zazoo
Zazoo is offline
bedankt allemaal. ik probeer dan maar tweedehands boeken van een andere druk.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 14:57
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-07-2004 @ 15:46 :
bedankt allemaal. ik probeer dan maar tweedehands boeken van een andere druk.
Ik denk niet dat het bij het boek van Gray heel veel verschil maakt hoor. Je moet toch dat hele boek uit je hoofd leren en het gaat dus niet om bepaalde blz. Als je echt in de knoop komt, laat je het maar horen, dan mag je gerust mijn boek lenen (wel veel in gestreept en aantekeningen gemaakt). Ik wil wel graag mijn boek houden, maar lenen/kopieren kan altijd Ik doe pedagogische wetenschappen aan de UU, en heb dat boek dus ook moeten leren. Heb zelfs nog wel ergens een samenvatting.

Met statistiek boeken moet je trouwens wel uitkijken, want ze gebruiken steeds een andere methode.
Oud 24-07-2004, 15:13
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 23-07-2004 @ 20:27 :
ik denk niet dat ik die boeken in de bieb kan vinden...
Je moet ook in de bibliotheek kijken van de universiteit/ HBO school waar je naar toe gaat. Leerboeken vindt je meestal niet in gewone bibliotheken, maar wel in die van onderwijs instellingen.
Oud 24-07-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 24-07-2004 @ 16:13 :
Je moet ook in de bibliotheek kijken van de universiteit/ HBO school waar je naar toe gaat. Leerboeken vindt je meestal niet in gewone bibliotheken, maar wel in die van onderwijs instellingen.
Idd, op de bibliotheek van de uni / hogeschool hebben ze alle leerboeken die ze gebruiken liggen, altijd handig. En vaak staat er ook wel een kopieëer machine in de beurt van die boeken; kan je meteen verschillen kopieëren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten