Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 21:58
Romie
Romie is offline
vanavond heb ik een vogel gevonden, vrij jong nog maar niet erg jong...

k kon m zo oppakken en zag toen dat zijn vleugeltje stuk was, aangezien een kennis van ons op de dierenambulance rijd besloot ik daar maar even heen te lopen. (hij woont vlak bij) en toen opeens liepen er ranzige beestjes op die vogel "door zn veren heen" en 2 daarvan liepen op mij, k heb ze weg gemept.
nu hoort dit misschien overdreven, maar wtf waren dat voor beestjes? want k vond het echt smerig

en ten 2e, ik ben al eerder met de dierenambulance in aanraking geweest, maar WAT een gedoe! je moet eerst contact met de politie opnemen want eerder kunnen zij niet iets doen.
bélachelijk gewoon. is dit bij elke gemeente zo?

de vogel heb ik overigens op aanraden gewoon in het veld gezet, misschien dat zijn ouders m komen halen ofzo, normaal had ik er wel moeite voor gedaan maar ik moest werken dus ik MOEST gewoon weg, egt klote!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 23:29
Eend
Eend is offline
het kunnen verenluizen zijn geweest
Dat zijn luizen die alleen tussen de veren kunnen overleven
Oud 08-07-2004, 09:41
tiram
tiram is offline
Ja ik weet niet wat de toestand van dat vogeltje was, maar als hij een kapotte vleugel had en je zet hem op een open veldje, dan zijn katten natuurlijk wel een groot gevaar voor hem. Maar ik heb er verder niet zo veel verstand van. Die beestjes waren idd gewoon luisjes...
Oud 08-07-2004, 20:39
Romie
Romie is offline
Citaat:
tiram schreef op 08-07-2004 @ 10:41 :
Ja ik weet niet wat de toestand van dat vogeltje was, maar als hij een kapotte vleugel had en je zet hem op een open veldje, dan zijn katten natuurlijk wel een groot gevaar voor hem. Maar ik heb er verder niet zo veel verstand van. Die beestjes waren idd gewoon luisjes...
ja tuurlijk zijn katten een gevaar, maar zoals ik zei, k had geen keus...en luisen? ze waren wel best groot hoor...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:25
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Romie schreef op 07-07-2004 @ 21:58 :
en ten 2e, ik ben al eerder met de dierenambulance in aanraking geweest, maar WAT een gedoe! je moet eerst contact met de politie opnemen want eerder kunnen zij niet iets doen.

Nee, bij ons (regio kennemerland in noord-holland) kan je ze gewoon bellen. Vorige week nog gedaan, er was een zwerfkat aangereden hier in de straat. En dat beestje had zo'n pijn en was helemaal gestresst ( wel logisch natuurlijk). Toen hebben we ze gebeld en ze zijn hem binnen een kwartiertje op komen halen.
Oud 16-07-2004, 08:57
finkelstien
finkelstien is offline
vogelluis inderdaad.. Geen zorgen...t'is geen mens-zittende soort..

Zijn beestjes die tussen de veren zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Nee, hier (regio eindhoven) hoef je niks met de politie te regelen. Het is wel zo, dat als je de dierenambulance belt, het vaak nog een paar uur duurt voordat ze komen. We hebben hier thuis regelmatig vogels, muizen, ratten en konijnen die half dood zijn (we hebben 3 katten), en het duurt altijd erg lang voordat de dierenambulance er is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten