Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 18:49
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben te dun. Veel mensen zijn jaloers om mijn figuurtje, maar ik heb liever wat meer vet op mijn heupen.

Heeft iemand nog een soort dieet om aan te komen of in ieder geval een tip?

Dank u

Oud 29-06-2004, 18:54
Roos
Roos is offline
Je bent pas 14. Ik raad je aan om je hier nu niet druk om te maken. Als jij 18 bent, heb je een prachtig figuur. Terwijl al die meiden met "wat vet op hun heupen", zichzelf dan te dik vinden

Echt serieus, dat vet komt er vanzelf. Het is in ieder geval onverstandig om veel vet te eten etc, omdat dat ontzettend slecht voor de rest van je lichaam is.
Oud 29-06-2004, 21:57
Quiana
Quiana is offline
Verantwoord aankomen kan je doen mbv een diëtiste; stap
eens naar de huisarts toe, zou ik zeggen.

En misschien heb je hier iets aan;
Citaat:
Aankomschema Jelgersma Kliniek

Ochtend:
3 bruine boterhammen met boter,
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
plak ontbijtkoek met boter
glas melk

tussendoor

Middag:
4 bruine boterhammen met boter
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
1 vrij
1 a 2 glazen melk

tussendoor

avond:
2 soeplepels soep
3 opscheplepel aardappel/rijst/enz
3 opscheplepel groente
1 stuk vlees/vis/vleesvervanger
2 lepels jus
1 toetje

tussendoor

schaaltje yoghurt met basterdsuiker en 3 lepels muesli

als tussendoor: sneetje brood met boter en beleg, roggebrood, beschuit met boter en beleg, ontbijtkoek met boter (2 plakken), evergreen, sultana, 2 biscuitjes of ander soort koekje, grote koeken etc.

fruit is geen tussendoortje!

bij eenpansmaaltijden 4 opscheplepels

1 maal in de week een ei
http://www.eetstoornis.net/5-medisch...p#Aankomschema
Oud 30-06-2004, 07:24
marrel
marrel is offline
ik ben ook nogal dun en ik eet vrijwel alles, fruit heb ik nog nooit van gehoord (jah heel slecht maja). Neem elke dag wel iets van chocola of koek als tussendoortje, eet assosiaal veel brood (9 sneeen met paste ) en ik kom niet aan. Je bent gewoon nog in de groei en zodra dat ophoud kom je waarscheinlijk vanzelf aan.
Oud 30-06-2004, 09:52
Verwijderd
Als je gewoon aan de dunne kant bent, dan kom je idd vanzelf nog wel aan als je 'uit de groei' bent. Als je echt serieus ondergewicht hebt, dan is de enige oplossing gewoon veel eten, zo veel als je op kunt en dan nog een beetje, en niet te zuinig zijn met vetten en suikers.

Toen ik aan moest komen (van de schoolarts, ik woog 38 kilo) at ik
als ontbijt twee borden brinta met elk 50 g brintapoeder en 2,5 dl volle melk, en een eetlepel suiker en wat kaneel, en een glas sap
tussendoor 2 st fruit en 2 boterhammen met meestal chocopasta, en een flesje ranja
als lunch 6 boterhammen met vleeswaar en roomboter en een pakje sap
tussendoor twee boterhammen met gebakken ei en 1 a 2 boterhammen met chocopasta, en een koek, en een beker volle melk
bij het avondeten 4 opscheplepels groente, 4 a 5 opscheplepels aardappels/rijst/pasta, gewoon een stukje vlees of vleesvervanger, en water
na het eten een toetje, later nog een koek en een boterham, en wat glazen sap of ranja

Ik heb geen idee of dit de meest efficiënte manier is, want ik heb geen diëtiste bezocht en kreeg van de schoolarts alleen het advies om 'zo veel mogelijk' te eten; ik kwam hiermee in minder dan een jaar 12 kilo aan.
Ik was toen 14/15 trouwens, en in het begin 1.58, aan het eind 1.62
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als ik dat van Quiana lees...
Dat eet ik ook gemiddeld per dag. Maar kom nog steeds bijna geen grammetje aan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je gewoon moet afwachten omdat je pas 14 jaar oud bent. Je hebt mensen die in de puberteit eerst in de lengte groeien en daarna pas in gewicht toenemen en die zijn dus een poosje best wel heel mager maar je hebt ook mensen die eerst in gewicht toenemen en daarna pas in de lengte groeien en die zijn dan een beetje mollig. Vermoedelijk behoor jij bij die eerste groep en trekt het nog wel weg. Blijf in de tussentijd gewoon goed eten en ga niet overdreven vet eten of veel snoepen.
Oud 30-06-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 29-06-2004 @ 22:57 :
Verantwoord aankomen kan je doen mbv een diëtiste; stap
eens naar de huisarts toe, zou ik zeggen.

En misschien heb je hier iets aan;

http://www.eetstoornis.net/5-medisch...p#Aankomschema
Pfff, zo'n grote eetlust heb ik in de ochtend niet hoor. Maar misschien dat ik dit eens ga proberen .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:32
Boozle
Boozle is offline
Net of je zoveel eten op kan eten per dag. Ik vind het wel veel. Waarom eten jullie zoveel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:50
marrel
marrel is offline
Citaat:
Boozle schreef op 30-06-2004 @ 12:32 :
Net of je zoveel eten op kan eten per dag. Ik vind het wel veel. Waarom eten jullie zoveel
ik persoonlijk heb eeuwig honger lijkt het wel
Oud 30-06-2004, 15:18
MightyDuck
MightyDuck is offline
Overloaden, structureel meer eten dan je op kan.

Eet naar believen 6 maaltijden per dag, brood, rijst, pasta, aardappels, eet genoeg vlees, zorg voor genoeg vet, 100 gram per dag lijkt me wel aardig om aan te komen, verder lijkt me niet dat je matig hoeft te zijn met snacks e.d.

Natuurlijk niet teveel bewegen/sporten/anderzijds inspannen want dat moet je er dan ook weer bij eten

Als je echt zo'n iel figuurtje hebt lijkt me een schatting rond de 400gram koolhydraten 100 gram eiwit en 100 gram vet genoeg om wat dikker te worden. Elke dag natuurlijk welteverstaan

Maar als je dat schemaatje dat daarnet gepost werd al veel vind,
leg je er dan maar bij neer dat je een snel metabolisme hebt, want dat is nog maar bar weinig.
Oud 30-06-2004, 15:32
Saycheese
Saycheese is offline
Je moet je ook bedenken dat je pas veertien bent, sommige meiden komen later in de puberteit dan anderen. Ben je bijvoorbeeld al ongesteld, en zo ja, al lang? Als je nog niet zo lang ongesteld ben of nog helemaal niet, dan is er een grote kans dat dat vet nog komt. Dat is namelijk typisch iets dat in de puberteit ontstaat. Dus denk goed na voordat je jezelf dik gaat eten, zometeen heb je over twee jaar last van overgewicht.
Oud 30-06-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 30-06-2004 @ 15:50 :
ik persoonlijk heb eeuwig honger lijkt het wel
Ik ook, maar dat is voornamelijk trek in chocolade en andere ongezonde dingen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:06
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Thnx voor jullie tips, maar ff wat opheldering. Ik ben geen gratenpakhuis hoor. Ik weeg op dit moment 47 kilo en ben 1,60 meter. Dat is niet overdreven weinig en ik heb zeker geen eetstoornis! Ik zou niet weten hoe ik dat allemaal op zou moeten krijgen.
Het is btw ook wel een beetje mijn bouw hoor, mijn vader en opa hadden precies hetzelfde en ik heb een snelle stofwisseling.

Maar toch bedankt ik ga ff wat meer eten denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja idd ook wat er al meer zeggen, kweenie hoever je al in je pubertijd zit maar een flinke dosis oestrogeen straks houd wel wat vet vast
Oud 30-06-2004, 17:51
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
i hope so Maar ik ben nu al zo'n 2,5 jaar ongesteld - misschien belangrijk voor de mensen die nog weetjes hebben over hormonen e.d.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij is net als jij ook heel dun en heeft van de huisarts als tip gekregen om voor het slapen gaan een sneetje bruinbrood oid te eten. Of 2 plakken ontbijtkoek. Zoiets. In ieder geval iets dat veel vezels bevat.

Zij is trouwens door door de jaren heel veel brood te eten ed wel wat breder geworden (niet dik, maar gewoon breder). Alleen ze valt echt met een heel rap tempo weer af dus ze moet het echt heel goed bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:44
netram
netram is offline
Citaat:
Simoen schreef op 30-06-2004 @ 18:51 :
Maar ik ben nu al zo'n 2,5 jaar ongesteld
damn, dat duurdt toch maar een dag of 5?
Oud 01-07-2004, 16:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
beterXcore schreef op 01-07-2004 @ 16:44 :
damn, dat duurdt toch maar een dag of 5?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:30
proof of life
proof of life is offline
Citaat:
Simoen schreef op 30-06-2004 @ 18:06 :
... Ik weeg op dit moment 47 kilo en ben 1,60 meter. Dat is niet overdreven weinig ...
niet overdreven weinig... maar wel te weinig... volgens BMI index is dit ondergewicht.
ik zou als ik jou was zo'n eetschema proberen te volgen...
maar pas wel op dat het eten geen obsessie voor je wor...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:24
Vice
Vice is offline
Ze is pas 14 jaar en nog lang niet volgroeit. Ik weet niet hoe de ts eruit ziet, maar ik vind haar echt niet licht voor een 14-jarige die 1.60 meter is. Gewoon zorgen dat je gezond eet en veel beweegt.
Oud 08-07-2004, 12:34
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
proof of life schreef op 08-07-2004 @ 12:30 :
niet overdreven weinig... maar wel te weinig... volgens BMI index is dit ondergewicht.
ik zou als ik jou was zo'n eetschema proberen te volgen...
maar pas wel op dat het eten geen obsessie voor je wor...
En BMI geldt pas vanaf 18, dus logisch dat die aangeeft dat dit ondergewicht is.

Ik ben 16, en wees 41 kilo. Wil ook aankomen. Zie er trouwens echt niet overdreven dun uit, het past wel bij mij. Alles is in proportie, ben gewoon fijngebebouwd. (net als mijn moeder, zus, tante enz.) En ik ga echt niet de hele dag vanalles naarbinnen werken om aan te komen, hoor Lekker gezond
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
StarGirl schreef op 08-07-2004 @ 13:34 :
En BMI geldt pas vanaf 18, dus logisch dat die aangeeft dat dit ondergewicht is.

Ik ben 16, en wees 41 kilo. Wil ook aankomen. Zie er trouwens echt niet overdreven dun uit, het past wel bij mij. Alles is in proportie, ben gewoon fijngebebouwd. (net als mijn moeder, zus, tante enz.) En ik ga echt niet de hele dag vanalles naarbinnen werken om aan te komen, hoor Lekker gezond
Er is niets ongezond aan veel eten als je te dun bent, tenzij je daardoor de verkeerde dingen gaat eten
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 19:17
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-07-2004 @ 15:48 :
Er is niets ongezond aan veel eten als je te dun bent, tenzij je daardoor de verkeerde dingen gaat eten
Ja, natuurlijk. Ik eet gewoon wat ik nodig heb. Ik bedoel dat ik geen zakken chips naar binnen ga werken om dikker te worden. Dat is gewoon niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:12
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben nu heel goed bezig met eten, dus zo ongeveer 5 boterhammen op een dag, 1 goed bord warm (laat ik mijn moeder opscheppen, zodat zij bepaald hoeveel ik eet), min. 1 pakje sultana, meestal een appel of banaan en als het zo uitkomt een taartpunt/muesli of weet ik veel en chocola of koek sowieso elke dag!

Het is niet veel, maar ook niet gek weinig. Ik eet sowieso al het dubbele van wat ik voor de vakantie at en mijn streven is om na de vakantie 50 kilo te wegen.

Dus wens me succes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten