Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 13:32
wilco984
wilco984 is offline
Wat is beter als et om p2p gaat.. P.s. als je alleen kazaa kent of alleen soulseek dan niet reageren!!
Oud 21-05-2003, 13:38
zazzie
zazzie is offline
ik gebruik op het moment alleen slsk (dr is geen kazaa versie voor linux) maar ik moet zeggen dat het aanbod van mp3's op slsk veel groter is, sneller niet altijd omdat je maar van 1 source tegelijk kan downloaden.

daar komt nog bij dat er veel fakes op kazaa staan etc.

voordeel van kazaa is wel dat er meer niet mp3's te vinden te zijn (apps etc)
Oud 21-05-2003, 14:01
niemand
niemand is offline
ik gebruik altijd dc, werkt ideaal, je vind er alles en nooit fakes
Oud 21-05-2003, 14:05
JUH
JUH is offline
beide hebben wat...
kazaa biedt veel video en software naast MP3
Soulseek biedt meer keuze uit mp3...
kazaa werk met meerdere users (snellere d/l)
soulseek heeft een wishlist... (mss kazaa ook dunno)
soulseek multiple seek, chat, als je betaald voorrang
kazaa heeft kazaa lite... levels ongedaan maken, speed up e.d.

ik gebruik ze allebei...
opzich eerst kazaa (is toch vaak sneller) en kan ook veel andere troep d/l

soulseek gebruik ik alleen voor zeldzamere mp3z en albums (zoeken op zip of album)
Oud 21-05-2003, 15:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
eMule is mijn fav. Kost was meer moeite om het te leren en te configgen, maar mits geconfigged heb je dan ook een zeer makkelijk prog waar je geen of weinig omkijken naar hebt. Files download je door edonkeylinks van indexsites af te halen, welke direkt door releasegroups worden aangeboden. Zo weet je zeker dat het werkt en het goede kwaliteit is.

eMule 24/7 laten draaien, elke ochtend is er weer paar GB klaar. Werkt erg fijn.
Oud 21-05-2003, 22:30
p-chez
p-chez is offline
Ligt eraan wat je muziekale voorkeur is. Als je voornamelijk pop-muziek luistert, dus de top40 en weet ik wat allemaal, zal Kazaa goed genoeg voor je zijn.

Wil je echter wat meer dan dat, dus de wat meer onbekendere groepen, denk ik dat je met Soulseek wat verder komt.

Dit geldt voor mij iig. Op Kazaa vind ik zowat niks wat ik wil, op Soulseek daarintegen vind ik het meestal wel.
Oud 22-05-2003, 10:20
NERD
NERD is offline
Niet zo moeilijk:

Kazaa: films, software en (vnl. losse) mp3's van top40 acts

Slsk: complete albums van wat meer "underground" artiesten, uitermate geschikt voor bijv. "vinyl-only-releases" en ander moeilijk te verkrijgen materiaal, belangrijk en nog niet genoemd punt is dat mp3's op soulseek meestal een hogere bitrate hebben dan bij Kazaa.
Oud 22-05-2003, 19:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Films en software moet je dus *NIET* met KaZaA downloaden. Bovendien kende hij KaZaA en Soulseek al, dus voeg je daarmee weinig toe.
Oud 22-05-2003, 23:25
p-chez
p-chez is offline
Tja, maar de rest is niet veel soeps in p2p-world op het moment.
Dus blijft er weinig over dan kazaa en soulseek.
Oud 23-05-2003, 19:57
dystopia
dystopia is offline
Soulseek voor muziek. Daar vindt je nog eens minder 'common' muziek. Pop/top40 kun je wel van elk P2P netwerk zuigen. En USEnet (Newszilla) voor films. Heb je full bandwidth (: Dat gebruik ik, en ik heb alles wat ik wil en/of kan daar alles krijgen wat ik wil. FTD is ook een handig progje voor USEnet...
Oud 24-05-2003, 15:09
Verwijderd
Ik gebruik meestal Kazaa Lite omdat het downloaden een stuk sneller gaat.
Als ik iets op Kazaa Lite niet kan vinden gebruik ik Soulseek.
Het voordeel van Soulseek is wel weer dat je een lijst kan maken waar je gebruikers toe kunt voegen, zo kun je bijvoorbeeld mensen waarvan je weet dat ze een snelle connectie hebben in je lijst zetten.
Oud 26-05-2003, 09:18
Verwijderd
voor muziek is soulseek inderdaad veel beter dan kazaa, hoewel ik het niet kan gebruiken omdat het programma op 1 of andere manier telkens spontaan mn pc reboot

direct connect is ook wel aardig, hoewel het me even koste om het te snappen en omdat er zoveel servers zijn is het soms moeilijk om alles te vinden
Oud 26-05-2003, 09:21
Verwijderd
Soulseek...zoals gezegd meer onbekendere muziek. Verder neemt Kazaa relatief veel CPU-load en geheugen, heeft het een brakke engine en hebben de meeste users alleen kutmuziek.

Overigens gebruik ik geen van beide programma's veel, ik haal m'n spul binnen van nieuwsgroepen die ik gewoon elke dag update. Sneller, handiger en veel actueler dan P2P programma's.
Oud 27-05-2003, 07:01
Maradinus
Maradinus is offline
Ik zal sksl(ofzo) ook ff downen heb nu kazaa lite gaat opzich soms wel snel
Oud 27-05-2003, 09:16
Purgatori
Purgatori is offline
Soulseek is bad vind ik dan.. Kazaa lite en Kazaa + is et beste..
Oud 27-05-2003, 20:27
Slurmass
Slurmass is offline
Is soulseek alleen muziek of ook films?
Oud 27-05-2003, 20:59
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Nieuwsgroepen

Slsk te traag...

Kazaa heel zelden als ik een key o.i.d. nodig heb...
Oud 28-05-2003, 03:15
dystopia
dystopia is offline
Soulseek is hoofdzakelijk mp3 maar je kunt er ook films vinden.

Traag? Wat is traag? KaZaA is wel snel? 10 kB/sec is genoeg voor een mp3 cd. Als je 24/7 bent is er np. Als je pc uit moet of je broertje moet gamen kan het wel hinderlijk zijn. Dan draai je het 's nachts ofzo. Bij een film downloaden is zo'n lage snelheid wel ergerlijk. En nou voor eens en voor altijd: bij een dergelijke snelheid van een verbinding tussen 2 hosts ben je afhankelijk van de ander alsmede van jezelf (van je ISP).. (en afhankelijk van het netwerk ertussen ofourse). dus dat 'USEnet traag is' kan liggen aan jou of de USEnet server. Dat zijn 2 vaste hosts. Bij P2P (KaZaA, SoulSeek) hangt het van jou af en van diegene van wie je download. Tenzij jij een grootschalig onderzoek hebt gedaan bij de upstream van users op KaZaA en Soulseek, praat je poep. Meestal zit de bottlenek 'm in de upstream. Moet je een ander zoeken of volhouden...

Bij KaZaA kun je meerdere threads laten lopen dat kan bij Soulseek niet. Echter bij Soulseek kun je je upstream beter instellen (prettig voor je verbinding) en meerdere threads op dezelfde IP is bovendien unfriendly (DoSish).

Bij USEnet moet je bij onpopulaire muziek eerst aanvragen of flink zoeken in groepen. Bij SoulSeek is het sneller gevonden.

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 03:17.
Oud 28-05-2003, 05:55
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Als je newsservers gewend bent is alles traag ...
Oud 28-05-2003, 17:50
Verwijderd
Momenteel maak ik gebruik van KaZaA lite, die is erg fijn moek zeggen, speciaal omdat je Participation Level standaard op 1000 staat. Dat betekent veel voorrang!

Goes15
Oud 29-05-2003, 18:54
Verwijderd
Kazaa is vooral voor het bekendere werk....
Op Soulseek zal je meer zeldzamere bestanden vinden,vanwege de onderverdeling in rooms.
Ik vind het trouwens met Soulseek lekkerder downloaden....Niet constant 'more source'.
Oud 29-05-2003, 19:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 28-05-2003 @ 18:50:
Momenteel maak ik gebruik van KaZaA lite, die is erg fijn moek zeggen, speciaal omdat je Participation Level standaard op 1000 staat. Dat betekent veel voorrang!
Die truc is binnenkort ontdekt door alle gebruikers. Weg voordeel.
Oud 06-07-2004, 10:33
Just-Rian
Just-Rian is offline
kazaa slaat mn computer altijd van op hol...
ik heb nu winmx een simpele uitvoering van het kazaa-idee.
maar dan zonder reclame enzo. Alleen bij mij werkt het wat irritant omdat hij een download bijna nooit voltooid of gaat loaden.. nougoed, ik ga soulseek maar 'ns proberen. maar volgens mij is dat wat ingewikkeld
Oud 06-07-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Just-Rian schreef op 06-07-2004 @ 11:33 :
kazaa slaat mn computer altijd van op hol...
ik heb nu winmx een simpele uitvoering van het kazaa-idee.
maar dan zonder reclame enzo. Alleen bij mij werkt het wat irritant omdat hij een download bijna nooit voltooid of gaat loaden.. nougoed, ik ga soulseek maar 'ns proberen. maar volgens mij is dat wat ingewikkeld
En hiervoor up je een topic..
Terwijl een centraal topic is?

Oud 06-07-2004, 11:14
Just-Rian
Just-Rian is offline
oke, dan maak ik het nu goed met een algemene vraag..
Is het ook goed mogelijk om met soulseek films te downloaden?
Oud 06-07-2004, 16:58
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
ok ik heb niet alles gelezen, maar ik heb sgijt.... Gebreuk BitTorrent dat is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, www.suprnova.org voor verdere informatie
Oud 06-07-2004, 17:30
freyk
freyk is offline
Ben helemaal met je eens, **********.

Offtopic: Zelf ga ik voor een multi-p2p client, mldonkey!
Want deze kan meerdere populaire netwerken aan

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 17:34.
Oud 06-07-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ibrahimovoc schreef op 06-07-2004 @ 17:58 :
ok ik heb niet alles gelezen, maar ik heb sgijt.... Gebreuk BitTorrent dat is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, www.suprnova.org voor verdere informatie
Doe niet zo kansloos.
Oud 06-07-2004, 20:49
geen punt.
geen punt. is offline
Als je op KaZaA een nieuw album wilt downloaden krijg je echt heel veel zooi: allemaal verschillende lengtes, groottes, bitrates... vaak zijn het dan dummy's: het refrein 14 keer herhaald of een trein (klereherrie)...

Ik gebruik KaZaA alleen voor b-sides enzo, die hebben meestal geen verschillende lengtes omdat er maar één van is. Ook voor pop-troep gebruik ik KaZaA.

Voor de rest alléén maar Soulseek, sluit aan op mijn smaak qua muziek, maar wel veel queues en slechte zoekfunctie.
Oud 06-07-2004, 20:57
freyk
freyk is offline
Offtopic: Waarom zou je met kazaa de losse mp3's binnenhalen terwijl je met emule meteen de hele cd kan binnenhalen?

Oud 06-07-2004, 21:32
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
freyk schreef op 06-07-2004 @ 21:57 :
Offtopic: Waarom zou je met kazaa de losse mp3's binnenhalen terwijl je met emule meteen de hele cd kan binnenhalen?
u bent niet helemaal bekend met 't principe B-sides?
Oud 08-07-2004, 23:09
clubje
clubje is offline
Bij soulseek willen mijn downloads bijna nooit beginnen.
Kazaa vind ik toch iets beter, veel sneller en als het niet SUPERvreemd is, vind je het meestal wel.
Oud 09-07-2004, 00:27
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-07-2004 @ 00:09 :
Bij soulseek willen mijn downloads bijna nooit beginnen.
Kazaa vind ik toch iets beter, veel sneller en als het niet SUPERvreemd is, vind je het meestal wel.
Je moet ook niet iets uitzoeken waar je tot 200 moet w8 of zo

ik gebruik zelf alleen soulseek, vind kazaa maar niks.
En ik vind Browse user files wel leuk, kijken van welke muziek ie houdt.

Tja, soms doet soulseek beetje gaar, zoeken doet het niet of zo..
Maar jah voor de rest ben ik zeer tevreden over slsk
Oud 09-07-2004, 09:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
eMule succesvoller dan KaZaa
eMule is een nieuw peer-to-peer uitwisselingsprogramma, dat ongemerkt een flinke hap uit de stoelpoten van KaZaA heeft gezaagd. Met tussen de vier en vijf miljoen gebruikers heeft eMule al een immense virtuele database van muziek en films.

Het grote verschil met illustere voorgangers als KaZaA en Napster is het feit dat ook delen van bestanden kunnen worden aangeboden. De zoekmachine zoekt de stukjes bij elkaar. Hiermee omzeilt het grote nadeel van andere file-sharing programma`s, die alleen complete bestanden laten uitwisselen.

Dergelijke complete bestanden zijn zo groot dat het soms uren duurt voordat ze opgehaald zijn. Een rimpeling in de verbinding levert een incompleet en onbruikbaar bestand en de downloader moet opnieuw beginnen. eMule zoekt voor de downloader het ene na het andere aansluitende fragment van de te downloaden film of track bij elkaar. De mogelijkheid zeer grote bestanden te downloaden maakt eMule voor mediabedrijven als Disney en MGM een regelrechte nachtmerrie

Bron: MKBnet
(Met eMule bedoelen ze ook andere de programma's die het ed2k-"netwerk" gebruiken, zoals Edonkey/Overnet)
Ook heb ik ooit eens op dit forum een grote lijst gepost met allemaal nadelen van kazaa en voordelen van gebruik van emule/edonkey/overnet (gebruik hiervoor de zoekfunctie)

Soulseek gebruikt dezelfde download techniek als die van KaZaa.

Maar goed, ik verwijs graag iedereen naar [Centraal] Filesharing topic
En ik raad Wilco aan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 11:12.
Oud 09-07-2004, 11:08
M@TRIX
M@TRIX is offline
soulseek,

kazaa heeft teveel spyware naar mijn zin, en dat er daarbij veel incomplete zooi op staat in verhouding tot soulseek
Oud 09-07-2004, 11:11
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
M@TRIX schreef op 09-07-2004 @ 12:08 :
kazaa heeft teveel spyware naar mijn zin, en dat er daarbij veel incomplete zooi op staat in verhouding tot soulseek
Dan gebruik je in de plaats daarvoor k-lite?

Citaat:
freyk schreef op 09-07-2004 @ 10:56 :
Maar goed, ik verwijs graag iedereen naar [Centraal] Filesharing topic
slotje!
Oud 09-07-2004, 12:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Goed, hier hebben we dus het Centrale Filesharing topic voor.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=829682

Regels voor berichten