Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 15:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Hoe open je een .mpc file?
Advertentie
Oud 09-07-2004, 16:26
freyk
freyk is offline
* kijkt hier ff rond *

-edit-
Citaat:
MPC is a lossy audio format similar to MP3 and Vorbis
En met Zoom player kan je hem afspelen.
en anders winamp ook wel! (met/of zonder plugin)

Moeilijk hoor, dat zoeken met google.nl
Offtopic: op hoeveel "waarschuwingen" zit ik nu, krummeltje?
Ik blijf het gewoon steeds zeggen!

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 16:34.
Oud 09-07-2004, 16:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-07-2004 @ 17:26 :
* kijkt hier ff rond *

-edit-

En met Zoom player kan je hem afspelen.
en anders winamp ook wel!

Moeilijk hoor, dat zoeken met google.nl
Offtopic: op hoeveel "waarschuwingen" zit ik nu, krummeltje?
Ik blijf het gewoon steeds zeggen!
Wat ben jij een zeiknerd zeg. Op dit subforum is het toch mogelijk om vragen te stellen.
Oud 09-07-2004, 16:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 17:35 :
Op dit subforum is het toch mogelijk om vragen te stellen.
Ja maar mensen zoals jij zoeken gewoon niet en vragen gewoon hier dom op het forum.
Volgends de regels MOET je eerst gaan zoeken via de zoekfucntie of via google.
Kom je er nog steeds niet uit, dan post je het hier.

-edit-
Citaat:
Een topic openen
Je wilt wat weten, je hebt een probleem of je denkt dat je iets toe te voegen hebt wat niemand mag missen; je opent een topic.
Voordat je een topic opent, dien je de volgende stappen te ondernemen:

Stap 1: Zoeken!
Jouw vraag is wellicht al eens aan bod gekomen. Gebruik de zoekfunctie om naar eerdere topics te zoeken op dit forum, ook dien je een zoekpoging te wagen met een zoekmachine, zoals Google.

Ik zocht gewoon ff voor je, en kwam meteen met een oplossing.
Dit kan je beter doen, dan eerst een lange tijd wachten voordat je een antwoord krijgt op dit subforum.

Waarom is zoeken dan zóóó moeilijk?

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 16:50.
Oud 09-07-2004, 16:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-07-2004 @ 17:44 :
Ja maar mensen zoals jij zoeken gewoon niet en vragen gewoon hier dom op het forum.
Volgends de regels MOET je eerst gaan zoeken via de zoekfucntie of via google.
Kom je er nog steeds niet uit, dan post je het hier.

Ik zocht gewoon ff voor je, en kwam meteen met een oplossing.
Dit kan je beter doen, dan eerst een lange tijd wachten voordat je een antwoord krijgt op dit subforum.

Waarom is zoeken dan zóóó moeilijk?
Ik ging er vanuit dat ik een nerd zoals jou hier zou aantreffen die me eventueel verder zou kunnen helpen. Ik dacht dat nerds hiervan opgewonden raakten
Oud 09-07-2004, 16:58
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 17:49 :
Ik ging er vanuit dat ik een nerd zoals jou hier zou aantreffen die me eventueel verder zou kunnen helpen. Ik dacht dat nerds hiervan opgewonden raakten
Een nerd hoeft dit niet op te lossen, dat kan ook n00b ook wel
Oud 09-07-2004, 17:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-07-2004 @ 17:58 :
Een nerd hoeft dit niet op te lossen, dat kan ook n00b ook wel
Maar nerd zou het plesant vinden, nam ik aan.
Oud 09-07-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 17:49 :
wuhahha
Oud 09-07-2004, 17:24
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
het is algemeen bekend dat sommige hier behoorlijk zeiken. Ik probeer het gewoon te negeren. Laat die zeikerds lekker zeiken, blijkbaar voelen ze zich daar goed bij
Oud 09-07-2004, 18:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Freyk, die shit die je me hebt aangesmeerd, werkt niet eens. Ik zoek wel op google voordat je weer explodeert.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 18:20.
Oud 09-07-2004, 18:15
M@rco
M@rco is offline
Voor Winamp kun je hier een plugin downloaden:

http://www.musepack.net/
Oud 09-07-2004, 18:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zo meneer Mujahideen is snel aangebrand zeg.

Zitten hier Nerds dan? Doe eens een beetje lief tegen mensen die meer van computers weten dan jij.
Dus niet tegen mij, ik ben een computer-n00b.

Offtopic: Kan me niet voorstellen dat mensen opgewonden hiervan raken...
Oud 09-07-2004, 18:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 19:20 :
Zo meneer Mujahideen is snel aangebrand zeg.

Zitten hier Nerds dan? Doe eens een beetje lief tegen mensen die meer van computers weten dan jij.
Dus niet tegen mij, ik ben een computer-n00b.

Offtopic: Kan me niet voorstellen dat mensen opgewonden hiervan raken...
Yo, die gozer wilde exploderen alleen omdat ik een nieuwe topic heb geopend.
Oud 09-07-2004, 18:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 19:22 :
Yo, die gozer wilde exploderen alleen omdat ik een nieuwe topic heb geopend.
Nee, die "gozer" explodeerde niet.
Oud 09-07-2004, 18:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 19:28 :
Nee, die "gozer" explodeerde niet.
Jawel, ik zag het. Hij werd helemaal rood.

Ps: is het een gevoelig onderwerp?
Oud 09-07-2004, 18:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 19:29 :
Jawel, ik zag het. Hij werd helemaal rood.

Ps: is het een gevoelig onderwerp?
Wat is een gevoelig onderwerp?
Oud 09-07-2004, 18:33
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 09-07-2004 @ 18:24 :
het is algemeen bekend dat sommige hier behoorlijk zeiken. Ik probeer het gewoon te negeren. Laat die zeikerds lekker zeiken, blijkbaar voelen ze zich daar goed bij
Hoe zou je zelf zijn, als je iedere dag geconfronteerd wordt met mensen die om iedere scheet iets posten: leer eens zelfstandig te werken, maar ja: het is altijd plezanter om een 'nerd' daarmee op te zadelen omdat je zo er zelf niet me zit en omdat je daar zelf gewoon opgewonden van raakt Dat wij 'zeiken', ligt niet aan ons, maar gewoon aan de moeite die de n00b wilt doen: er zijn mensen die willen leren van hun computer (leuke, toffe, zelfstandige mensen) en daarnaast zijn er veel te veel mensen die gewoon willen dat alles werkt en als het niet werkt, moet je maar zien dat je het maakt (gratis uiteraard, want als je geld zou vragen dan vragen ze plots geen hulp meer, wat raar toch). Misschien dat je het nog niet snapt nu, maar dan toch maar een vergelijking met de 'gewone' wereld: stel je weet echt veel af van auto's en iedereen in je buurt weet dat. Elke dag komen ze vragen: zeg, dit schroefje zit los, wil je dat aandraaien. Zeg, kun jij even een klein onderhoud doen aan mijn bakje? Als ik dat hendeltje draai (wijst naar hendeltje voor de richtingsaanwijzers), dan begint hij als een gek te tikken, kan je daar iets aan doen. Of aan de telefoon: mijn auto start niet meer, wat is er mis? Heel leuk allemaal, en ik wil echt wel mensen helpen (ik ben actief op enkele computerfora en lever echt een grote bijdrage daar) maar je moet tenminste zelf al een beetje moeite willen doen en weten waar je mee bezig bent...

Er zijn mensen die je op weg moet helpen, dat is waar. Maar veel mensen willen gewoon niet meer zelf zoeken, enkel bij mensen die me al te veel gevraagd hebben, zal ik als antwoord www.google.com geven (zie ook sig). Nerds willen mensen echt wel op weg helpen, maar ook niet meer dan dat: ze gaan echt je handje niet vasthouden want dan doen ze het liever zelf allemaal [n00bs zijn ook vaak een beetje eigenwijs, dus in plaats van te luisteren doen ze vaak toch hun eigen zin].
Offtopic: Hieronder kort een voorbeeldje van een n00b en een nerd (mijzelf dus): Nerd en n00b komen goed overeen, praten samen over vanalles en als de n00b problemen heeft, gaat nerd eventjes pc gaan fixen, wat muziek overpompen en wat programma's installeren bij de n00b waaronder dus ook Photoshop Elements 2. Na een paar maanden vraagt die n00b mij om de volledige Photoshop omdat ik meer kan met Photoshop (gewoon een ander lettertype) en hij verwacht gewoon dat ik die honderden megabytes ga doorsturen via internet. Ik doe dat dus niet, omdat ik weet dat ik anders elke dag de vraag zou krijgen hoe alles werkt en dat zijn Engels niet goed is enz. Ik geef hem dus braafjes wat lettertypen. Ook elke week mag ik mij verwachten aan 'zeg, heb je liedje x van artiest y?' van dezelfde n00b. Ook elke week hetzelfde antwoord: heb ik wel, stuur ik niet door. Vorige week nog, vroeg die n00b mij om ondertitels voor een of ander DivX'je dat hij zelf van KaZaA geplukt had en daarna moest hij nog weten hoe hij alles kon samenvoegen, ik heb hem gewoon de beste sites over video's gegeven doom9.org , sectie.be ) en nog is het te moeilijk om daar eens rond te kijken [hij was zelfs te lui om daar op subtitles te klikke]). Sorry, ik weet niet hoe ver jouw geduld reikt, maar dat is bij wel op voor hem. Voor n00bs is het altijd leuk om nerds met zo'n dingen te storen omdat ze zelf te lui zijn. Oproep aan alle nerds dus: bijt van je af. Hyperlinks zijn voor iets gemaakt: www.google.com ! )
Oud 09-07-2004, 18:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 19:30 :
Wat is een gevoelig onderwerp?
Pijnlijke ervaring?
Oud 09-07-2004, 18:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 19:38 :
Pijnlijke ervaring?
Nee?
Oud 09-07-2004, 18:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 09-07-2004 @ 19:33 :
*knip*
Zo, een lap tekst.
Oud 09-07-2004, 18:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 19:42 :
Nee?
ok , ik zal direct zijn. Zit je in de overgang?
Oud 09-07-2004, 19:12
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 09-07-2004 @ 19:33 :
*knip*
als je geen zin hebt om te antwoorden of als je je beledigd voel, reageer dan helemaal niet, maar ga geen wannabe forumbaas spelen . Niet alle FB's zijn hier geweldig, maar de wannaba's zijn nóg erger
Oud 09-07-2004, 19:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 09-07-2004 @ 20:12 :
als je geen zin hebt om te antwoorden of als je je beledigd voel, reageer dan helemaal niet, maar ga geen wannabe forumbaas spelen . Niet alle FB's zijn hier geweldig, maar de wannaba's zijn nóg erger
Iemand helpen hoe hij het beste zijn antwoorden kan krijgen, en geen problemen met andere gebruikers van het forum, is natuurlijk een uitermate kwalijke zaak?
Oud 09-07-2004, 19:44
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 09-07-2004 @ 20:12 :
wannabe-forumbaas ben ik echt niet hoor (oz kom ik misschien wel over, heb ik al vaker gehoord, maar ik heb gewoon een zeer uitgesproken mening over zo'n laksheid) , maar je doet precies alsof mensen die iets van computers afweten altijd zin moeten hebben om een antwoord honderd maal te geven. Als ik me beledigd voel, dan reageer ik gewoon, om je te zeggen wat er mis is, daar draait een forum nu eenmaal om dat je op elkaar kunt reageren. Ik weet niet wat jij ervan vindt, maar als je tweehonderd keer dezelfde vraag ziet voorbijkomen, mag je je toch wel vragen beginnen stellen. Dat er regels bestaan, wilt zeggen dat ze echt wel nodig zijn en dat blijkt hier maar weer. Op een ander forum, waar amper regels gelden, zie je vaak eenzelfde onderwerp terugkomen, crossposts en dergelijke. Hier wordt dat binnen de perken gehouden en maar goed ook maar dit is niet enkel de inzet van forumbazen maar ook van de bezoekers. Dus nogmaals een oproep: probeer eerst zelf, er bestaan zoekmachines, ze zijn extreem handig en iedereen kent Google en zo moeilijk is dat nu toch niet te gebruiken (alhoewel ik me daar vragen bij begin te stellen, als je onder een film (bv. Lord of the Rings) al moet zien staan: "AOL Keywords: Lord of the Rings" ). Het is niet zo zeer een probleem dat er geen kennis is, want het internet verschaft onnoemelijk veel kennis, maar je moet wel willen zoeken anders wordt je overdonderd.
Misschien is het overigens handiger om al de rest van dit off-topic 'gezeik' in een andere thread te zetten, ook staat mijn PM steeds klaar voor discussie hoor.

[edit]
Overigens moet je maar eens een paar draadjes lezen op GoT, het 'nerd'-forum bij uitstek onder andere over reparaties van computers: daar is zeker duidelijk dat het probleem niet ligt bij de nerds, maar bij de n00bs die informatica zien als iets dat voor hen werkt en niet als iets dat je moet leren (fietsen moet je ook leren, waarom zou je dan niet moeten leren computeren, maar dat is blijkbaar te veel voor heel wat mensen)...

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 19:48.
Oud 09-07-2004, 20:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-07-2004 @ 19:48 :
ok , ik zal direct zijn. Zit je in de overgang?
Nou nee, niet bepaald.

Waar blijft het slotje?
Advertentie
Oud 09-07-2004, 20:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lief zijn voor elkaar.

Regels voor berichten