Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 15:45
FrantiC
FrantiC is offline
hey allemaal... ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
ik ben +/- 2 weken geleden op mijn knie gevallen ( toen ik een sprintje trok ). helaas kwam ik niet goed terecht en in plaats van dat ik er met een blauwe plek vanaf kom heb ik er nu nog steeds best veel last van. ik ben precies op de voorkant gevallen, en het is de buitenkant van mijn ( linker) knie waar de pijn zit. een stuk van ongeveer 8 cm ( gemeten in richting van mijn teen naar mijn heup) doet pijn als ik er op druk, maar ook als ik loop / traploop etc. ook kan ik niet om mijn hurken zitten. dit doet zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant pijn.
ik zie het niet zo zitten om hiermee naar de huisarts te gaan, omdat ik over 2 weken op vakantie ga en ik dan niet net te horen gekregen wil hebben dat ik (bijv.) 3 weken rust moet houden....
kan 1 van jullie me vertellen wat het kan zijn, en wat ik het beste kan doen?
alvast bedankt!
Oud 25-07-2004, 16:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan. Je knie is een heel ingewikkeld gewricht en als je daar op valt kan er best gemakkelijk iets beschadigen. Je kan beter nu even langs de dokter gaan dan dat je door een verkeerde beweging in je vakantie nog meer beschadigt en uiteindelijk van de pijn niets meer kan doen.
Oud 25-07-2004, 16:41
Verwijderd
je hebt al geluk want waar schijnelijk is het niet de minuscus
(die zit aan de andere kant van je knie)
waarschijnelijk iets met de knieband
maar ik zou toch ff langs de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:55
jet
jet is offline
het is waarschijnlijk iets met je buitenband sowieso (ik heb het ook, heb vrijdag uitleg van de huisarts gehad)

als je knie blokkert bij het buigen, zit er waarschijnlijk een scheurtje in je meniscus. en er kan ook nog een scheurtje in je kruisbanden zitten.

dus ga naar de huisarts, en die zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar de orthopeed. je knie is namelijk nogal belangrijk. en je moet er niet te lang mee door blijven lopen
Oud 25-07-2004, 19:28
Konijn
Konijn is offline
Inderdaad naar de dokter gaan. Ik neem niet aan dat je in je vakantie als de pijn erger wordt op je vakantie op zoek en op bezoek wil gaan naar een vreemde dokter.
Oud 25-07-2004, 20:14
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
dokter, zeker weten als je er mee door blijft lopen kan het erger worden........denk dat dat niet de bedoeling is
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:47
jet
jet is offline
frantic, heb je het gevoel alsof je scheenbeen los zit? dan zijn je kruibanden de lul
Oud 26-07-2004, 17:12
Anno 1986
Anno 1986 is offline
gewoon ff naar de dokter gaan...
scheurtje hoeft niet altijd erg te zijn, je kan zelfs zonder kruisbanden verder...bij mij hebben ze mijn voorste kruisband verwijderd, en van mijn meniscus een scheurtje eruit geknipt.
te lang rond lopen is idd niet goed, dan ga je je andere knie teveel gebruiken en deze belasten...

echter denk ik niet dat het zo ernstig is, banden scheuren doet echt gigantisch pijn en dan schreeuw je het echt uit....tenminste, als ik het uit mijn eigen ervaring haal. is die dik?

Je kunt idd gewoon voor het zekere even naar de dokter. indien hij je doorsteurd, kan er voor een orthopeed wel een wachtlijst staan en moet je waarschijnlijk na de vakantie.
gewoon een beetje rustig aan doen lijkt me overig sowieso geen slecht idee....

grtjs. en laat je het nog even weten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:50
FrantiC
FrantiC is offline
heey mensen!
bedankt allemaal voor de info / tips..
ik heb wel het gevoel dat mijn scheenbeen los zit jaah, maar dat staan los van dit probleem
het is ook niet zo dat ik er echt niet op kan lopen ofzo, alleen het doet bijvoorbeeld meer pijn als ik een dag gewerkt heb..
oja ook als ik mijn been rustig op de grond zet gaat het vrij goed, maar als ik hem wat minder bedaard neerzet voor ik ze schok van mijn voet die de grond een paar keer zo hard in mijn knie..
ik heb nog geen actie ondernomen...
ik kijk het gewoon nog even aan, en als het niet beter wordt / te lang duurt ga ik toch maar even naar de huisarts...
Oud 26-07-2004, 19:34
jet
jet is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 26-07-2004 @ 18:50 :
heey mensen!
bedankt allemaal voor de info / tips..
ik heb wel het gevoel dat mijn scheenbeen los zit jaah, maar dat staan los van dit probleem
het is ook niet zo dat ik er echt niet op kan lopen ofzo, alleen het doet bijvoorbeeld meer pijn als ik een dag gewerkt heb..
oja ook als ik mijn been rustig op de grond zet gaat het vrij goed, maar als ik hem wat minder bedaard neerzet voor ik ze schok van mijn voet die de grond een paar keer zo hard in mijn knie..
ik heb nog geen actie ondernomen...
ik kijk het gewoon nog even aan, en als het niet beter wordt / te lang duurt ga ik toch maar even naar de huisarts...
geloof me dit knlinkt echt precies als je kruisbanden. en daar kan je na een paar dagen ook weer gewoon op lopen. ik heb hetzelfde, en ik meot absolute rust houden, en op krukken lopen. als je er niks aan doet kan het OF over gaan OF echt heel veel erger worden. dus ga nou alsjeblieft even naar die arts

Regels voor berichten