Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 21:32
The Charmed One
The Charmed One is offline
ik wil jullie hierbij even vertellen dat thailand een geweldig land is.!!
ik ben deze zomer 17 op rondreis geweest. En als je mij eenmaal erover laat praten hou ik niet meer op. Het is egt geweldig. Mocht je een keer op een verre vakantie willen, neem thailand.
Oud 19-09-2004, 21:38
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik ben er ook geweest, ongeveer 2 jaar geleden. En het is inderdaad een heel indrukwekkend land. Wat bij mij vooral erg veel indruk heeft gemaakt, is de manier hoe de bevolking daar denkt, en leeft. Mensen daar zijn veel gastvriendelijker als hier, maar denken er ook heel anders als wij.

Owja niet in de zee gezwommen?
Ik ben (serieus) bijna verdronken daar in de zee, er stonden geen vlaggetjes en je kent het wel... toch eff zwemmen. Het laatste wat ik me nog kan herinneren is dat ik als een gek aan het zwemmen was, en de kust al niet meer zag. Daarna ben ik een tijd bewusteloos geweest, na gered te zijn door me eigen vader.
Maar de zee daar is heel anders als in Nederland. Er stonden ook nergens waarschuwingsvlaggetjes ofzo.

Ben je ook bij de bergstammen geweest? (longnecks)
Oud 20-09-2004, 15:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Klinkt mooi..maar heb je foto's?
En je bent 17 op rondreis geweest ( dagen ) ?
Welke steden en gebieden heb je of jullie allemaal bezocht?
Oud 20-09-2004, 17:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mja, lijkt me wel eens mooi ja om daar heen te gaan. Al die cultuursverschillen vergeleken met Nederland...
Oud 26-09-2004, 22:15
Bruut
Bruut is offline
Ik ga in februari een week naar bangkok
Oud 29-09-2004, 22:11
Fantôme
Fantôme is offline
ik ga 24 december 2 weken naar Thailand superveel zin in al
Oud 02-10-2004, 13:59
Verwijderd
Lijkt me echt een super mooi land ja!

Maar ja..money
Oud 02-10-2004, 19:39
Quiana
Quiana is offline
Ik heb daar ook een rondreis gemaakt... Is een heel mooi land idd.
Oud 03-10-2004, 10:21
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Bruut schreef op 26-09-2004 @ 23:15 :
Ik ga in februari een week naar bangkok

ben helemaal weg van Bangkok, chaos!!
Oud 12-10-2004, 19:21
Souris
Souris is offline
m n broer en zus gaan over 2 weken voor 3 maanden naar thailand.
rondreizen enzo
Oud 18-10-2004, 20:29
whereeveryouare
whereeveryouare is offline
ben er deze zomer 3 weken geweest. Echt geweldig! Eerst week bangkok...I love that city so much!! Toen 1 1/2 week in Cha-am. Een of ander klein gehucht aan de zee.
Was eigenlijk ook best vet.
In die plaatsen als Phuket of Pattaya zitten echt zo veel toeristen. En daar heb je in Cha-am dus absoluut geen last van. Door de week is er echt geen kip en in het weekend komen er dan allemaal mensen uit Bangkok,maar dan wordt het gewoon gezellig druk.
De laatste paar dagen in Chang-Mai geweest. Ook geweldig. Gouden driekhoek....ben nog in Laos geweest! *helemaal niet toeristisch hoor * Bijna vliegtuig naar Nederland gemist omdat we vertraging hadden in Chang-Mai...Ik had het niet erg gevonden!
Oud 18-10-2004, 22:02
Vaj
Vaj is offline
Als mijn budget het toelaat wil ik er graag heen, de vraag is dus of het ooit zal gebeuren
Oud 20-10-2004, 17:22
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 19-09-2004 @ 22:38 :
Ben je ook bij de bergstammen geweest? (longnecks)
haha, daar ben ik ook geweest met de rondreis. Ik vond het wel een beetje aapjes kijken, hoor.
Oud 20-10-2004, 17:39
Verwijderd
mijn nichtje woont er nu, ze werkt in een dierenopvang
en ze was laatst bijna geplet tussen 2 olifanten...

tja
Oud 23-10-2004, 10:24
brittje
brittje is offline
Citaat:
Vaj schreef op 18-10-2004 @ 23:02 :
Als mijn budget het toelaat wil ik er graag heen, de vraag is dus of het ooit zal gebeuren
Tuurlijk! Het vliegticket kost even een smak geld, maar onderkomen, eten en excursies enz. zijn erg goedkoop. Bovendien kun je lekker je zomerkleren daar kopen!

Heerlijk eten en erg leuke mensen, die Thai!
Oud 25-10-2004, 19:13
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
brittje schreef op 23-10-2004 @ 11:24 :
Tuurlijk! Het vliegticket kost even een smak geld, maar onderkomen, eten en excursies enz. zijn erg goedkoop. Bovendien kun je lekker je zomerkleren daar kopen!

Heerlijk eten en erg leuke mensen, die Thai!
Ik weet dat, maar een vliegticket valt niet in mijn budget vrees ik. Nou ja, ooit vast nog wel, als ik iets meer te besteden heb dan momenteel als student
Oud 18-11-2004, 20:42
sharinijman
sharinijman is offline
jaaaah vorig jaar een maand in thailand geweest echt supermooi land! mijn oom woont in thailand en mijn (thaise) tante en mijn superschattige neefje.
we hebben beetje toeristisch/ beetje ontoeristisch gedaan. omdat mijn tante thais is nam ze ons (mijn familie) de hele tijd mee naar plekjes in bangkok waar haast geen toeristen komen, zoals restaurants enzo, echt vet!
en we zijn in chiang-mai geweest en daar omheen, vond ik niet zo heel super, bangkok vond ik leuker! iid chaos! en we zijn drie dagen de jungle ingetrokken met rugzak en een gids...wwow echt wel in the middle of nowhere zit je dan snachts... op een bergtop * drootm even weg*
Bangkok is echt heerlijk, de laatste dag zijn mijn vader en ik per ongeluk in het niet-toeristische deel van china town verzeild...ik wilde nooit meer weg!
misschien dat ik zomer 2005 weer ga...
Oud 18-11-2004, 20:43
sharinijman
sharinijman is offline
owwja en we zijn verdwaald in bangkok, midden in de nacht, we hadden geen mobiel, geen adres van mijn oom en tante en bijna geen geld....uiteindelijk maar naar een thais politiebureau gegaan...we waren om 4 uur snachts weer thuis, de hele nacht door bangkok gezworven... achteraf wel een vet avontuur!
Oud 25-11-2004, 15:34
Fleurop
Fleurop is offline
Moet je van tevoren nog spuiten halen?
Hoe is de temperatuur er in de zomer?
Kun je er als vrouw veilig over straat?

Het lijkt me echt helemaal geweldig. Ik wil er volgende zomer heen, maar eerst flink wat geld sparen
Oud 27-11-2004, 14:55
frozenfountain
frozenfountain is offline
je moet je van te voren inenten inderdaad. ik was er twee zomers geleden het is er ergg warm, in Bangkok merkte ik het niet zo, want je zit vaak in airco gebouwen enzo. maar op de eilanden is het heel warm. 30+ graden
oh en in de zomer is het regenseizoen dus in de avond heb je soms wel een flinke hoosbui.
hmmm en als vrouw veilig over straat, weetniet, op de markten trekken ze wel aan je naar hun kraampje als je langsloopt om iets te kopen.
Oud 11-12-2004, 23:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 25-11-2004 @ 16:34 :
Moet je van tevoren nog spuiten halen?
Hoe is de temperatuur er in de zomer?
Kun je er als vrouw veilig over straat?

Het lijkt me echt helemaal geweldig. Ik wil er volgende zomer heen, maar eerst flink wat geld sparen
je bent niet verplicht spuiten te halen, ik heb het wel gedaan, het wordt wel aangeraden.
De temperatuur in de zomer weet ik niet...
Ik denk dat je er als vrouw goed over straat kunt (maar ik moet dus nog heen, waaah!! nog minder dan 2 weken. Wat ik heb gelezen zijn de mensen er over het algemaan heel beleefd en respectvol.
Oud 11-12-2004, 23:21
TopDrop
TopDrop is offline
ik ben deze zomer ook naar thailand geweest, en heb daar ook een rondreis gemaakt en het was echt supervet. ik zal morgen wel ff een paar foto's plaatsen. we zijn in bangkok begonnen, en toen 2 weken door het noorden een rondreis gemaakt, toen weer terug in bangkok en daarna nog een week naar het zuiden. ik vond het noorden het mooist onder andere omdat we daar bijna de enige toeristen waren. hele mooie natuur en geweldig om te zien hoe alle mensen daar wonen en hoe het bhoedisme daar in elkaar zit. ik hoop zeker dat we er nog een keer heen gaan..
Oud 11-12-2004, 23:48
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 12-12-2004 @ 00:21 :
ik ben deze zomer ook naar thailand geweest, en heb daar ook een rondreis gemaakt en het was echt supervet. ik zal morgen wel ff een paar foto's plaatsen. we zijn in bangkok begonnen, en toen 2 weken door het noorden een rondreis gemaakt, toen weer terug in bangkok en daarna nog een week naar het zuiden. ik vond het noorden het mooist onder andere omdat we daar bijna de enige toeristen waren. hele mooie natuur en geweldig om te zien hoe alle mensen daar wonen en hoe het bhoedisme daar in elkaar zit. ik hoop zeker dat we er nog een keer heen gaan..
Van de andere kant, als je terug gaat kan het alleen maar tegenvallen.
Oud 12-12-2004, 17:31
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 12-12-2004 @ 00:48 :
Van de andere kant, als je terug gaat kan het alleen maar tegenvallen.
nou, tis maar hoe je het bekijkt. als je weer terug gaat naar een land weet je wat je kan verwachten, je weet hoe bepaalde dingen gaan en je hebt al ervaring met bepaalde dingen.

aan de andere, als je weer terug gaat en een aantal dingen zijn minder dan de vorige keer, valt het tegen, maar als bepaalde dingen nou juist weer beter zijn is het alleen maar leuker.

je moet alleen niet precies dezelfde reis weer gaan maken, want dan zie je alles nog een keer, dan valt het wel tegen denkk.
Oud 26-12-2004, 12:13
Mexx_M
Mexx_M is offline
Thailand is idd geweldig!!
Ik ben 2x een maand geweest en ga deze zomer weer een maand
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 26-12-2004 @ 13:13 :
Thailand is idd geweldig!!
Ik ben 2x een maand geweest en ga deze zomer weer een maand
Ook na wat er nu gebeurd is?
Oud 31-12-2004, 02:02
Verwijderd
Waarom niet? Als je in Duitsland op vakantie bent kun je ook door een auto overreden worden.
Oud 02-01-2005, 16:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-12-2004 @ 17:32 :
Ook na wat er nu gebeurd is?
Nu juist moet je daarheen, die mensen leven van toerisme... en de meeste reizen gaan naar het noorden en zullen niets meekrijgen vd ramp... behalve hier op tv.
Oud 02-01-2005, 17:06
el manuel
el manuel is offline
lijkt me cool om door muay thai(soort van kickboksen) te doen daar in zo`n trainingskamp. maja waarschijnlijk heb ik niet genoeg geld
Oud 03-01-2005, 13:58
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
veilige bestemming lijkt me niet thailand aan zee..
himalaya aan zee misschien?
Oud 04-01-2005, 13:36
Bloem
Bloem is offline
Hoho, zo bedoelde ik het ook niet, ik vind ook dat je nu juist zou moeten gaan enzo, zodat het toerisme dat er nog kan bestaan in elk geval door loopt. Maar ik was gewoon benieuwd of ze dus nog steeds zou gaan
Oud 04-01-2005, 13:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-01-2005 @ 17:49 :
Nu juist moet je daarheen, die mensen leven van toerisme... en de meeste reizen gaan naar het noorden en zullen niets meekrijgen vd ramp... behalve hier op tv.
Hmm, er zijn toch ook een heleboel toeristen om gekomen. Niet in vergelijk met de lokale bevolking natuurlijk, maar het toerisme aan de kust was ook groot opgezet.
Advertentie

Regels voor berichten