Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 14:42
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Van veel mensen hoor ik dat een N profiel heel moeilijk is... klopt dat? hoe is jullie ervaringen daarmee??

Groetjes Evelien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 14:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Wat is moeilijk, ben je erg slecht in exacte vakken en/of vind je het geen bal aan, dan zou ik het niet kiezen, ben je juist goed in exacte vakken en je vind het nog leuk ook en ziet het wel voor je om in de toekomst een baan te hebben in de natuurwetenschap...dan moet je vooral N&G of N&T kiezen.

Veel succes met je keuze.

Groetjes
Ben(die zelf oude stijl nog doet, met alle exacte vakken
Oud 19-01-2002, 15:45
Oen
Oen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Wat is moeilijk, ben je erg slecht in exacte vakken en/of vind je het geen bal aan, dan zou ik het niet kiezen, ben je juist goed in exacte vakken en je vind het nog leuk ook en ziet het wel voor je om in de toekomst een baan te hebben in de natuurwetenschap...dan moet je vooral N&G of N&T kiezen.

Ik ben het er wel mee eens, ik heb gewoon altijd gedaan wat ik leuk vond, waar mijn interesse lag, al sinds heel klein mol ik alles en zet het dan weer in elkaar (+3 schroeven extra) of timmerde al sinds mijn 4e ofzo, jammer genoeg was ik "te slim" om naar het vmbo te gaan dus heb ik maar zoveel techniek gedaan als ik kon, als je de passie hebt is het allemaal wel te doen HET IS GEEN ONMOGELIJK SYSTEEM
dus hou je wel van exact maar je bent niet echt heel goed (ondanks de passie) doe dan gewoon N&G maar als je gewoon heel gepassioneerd bent doe dan gewoon N&T. Maar als ik eerlijk ben is NA2 en wisB2 niet echt veel moeilijker, we zitten daar maar wat relaxed in de klas en doen vrij weinig, en dat is ook interessant, de leraaren van de exacte vakken krijgen ook veel respect voor je duz dan gaat dat ook weer wat makkelijker, wil je echt de gezondheidszorg in doe dan N&G succes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 08:29
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
aha
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:30
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Ik zit in vijf VWO, en heb C&M. In de C&M en E&M stroom zijn maar vijf mensen met een onnvoldoende rapport (van de 30) en in de N&T en N&G stroom 27 (van de 45) ....
Oud 21-01-2002, 15:12
Oen
Oen is offline
Ja bij mij in de N&T groep is het wel stabiel, er is eentje bij die echt nix doet en eentje die niet kan, maar de N&G groep gaan er maar 5 over van de 22 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:21
GinnyPig
GinnyPig is offline
Bij mij waren er in de 4e 9 mensen blijven zitten, en 3 overgestapt op E&M of C&M. Van de overige 13 was er in de 5e 1 blijven zitten. De 12 waar ik nu mee in de 6e zit gaan waarschijnlijk allemaal slagen.

Maar het verschilt natuurlijk per school.

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (21-01-2002).]
Oud 21-01-2002, 15:26
micha
micha is offline
als exact je ligt, dan valt het wel mee.
ik heb zelf N&G en het is best te doen.
ik liep alleen tegen biologie aan, dit is dus naar mijn mening,
saai, moeilijk en veel.
achteraf had ik dus gewoon N&T moeten kiezen, maar ja
Oud 21-01-2002, 16:55
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
micha schreef:
als exact je ligt, dan valt het wel mee.
ik heb zelf N&G en het is best te doen.
ik liep alleen tegen biologie aan, dit is dus naar mijn mening,
saai, moeilijk en veel.
achteraf had ik dus gewoon N&T moeten kiezen, maar ja

Ik vind bio juist leuk!! Ik kon het in de 1e en 2e ook heel goed en nu in de 3e heb ik dat niet.. maar ja......
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:33
Da King
Da King is offline
Bij ons op school is het wel zo dat Scheikunde, natuurkunde en biologie moeilijker zijn dan aardrijkskunde, geschiedenis en economie enzo. Of nou ja, het zal wel niet moeilijker zijn ofzo, er worden alleen veel slechtere punten voor gehaald. Ik denk dat het gemiddelde van de gemiddelde natuur-profieler een half tot een punt lager ligt dan dat van een maatschappij'er. de natuurvakken worden gewoon veel slechter gemaakt.

Ik doe zelf natuur en gezondheid met wb1,2 en informatica en ik vind het vrij simpel... doe eigenlijk nooit huiswerk enzo. Dus als het je ligt moet je het zeker kiezen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 12:13
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Da King schreef:
Bij ons op school is het wel zo dat Scheikunde, natuurkunde en biologie moeilijker zijn dan aardrijkskunde, geschiedenis en economie enzo. Of nou ja, het zal wel niet moeilijker zijn ofzo, er worden alleen veel slechtere punten voor gehaald. Ik denk dat het gemiddelde van de gemiddelde natuur-profieler een half tot een punt lager ligt dan dat van een maatschappij'er. de natuurvakken worden gewoon veel slechter gemaakt.

Ik doe zelf natuur en gezondheid met wb1,2 en informatica en ik vind het vrij simpel... doe eigenlijk nooit huiswerk enzo. Dus als het je ligt moet je het zeker kiezen

Thnx. een keer een iets leuker berichtje
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:04
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef:
Van veel mensen hoor ik dat een N profiel heel moeilijk is... klopt dat? hoe is jullie ervaringen daarmee??

Groetjes Evelien
ligt er helemaal aan waar je zelf goed in bent.. kan jij goed natuurkunde enzow dan is dit een goed profiel voor jou.. kan jij dit niet dan is dit natuurlijk heel moeilijk!

ik denk niet dat veel mensen kunen zeggen: dit is het moeilijkste profiel..

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 09:44
The Bachelor
The Bachelor is offline
als je er goed in bent(rond de 7) of goede inzet heb is het allemaal goed te doen, nt moet je niet doen wiskunde b2 natuurkunde 2 zijn nogal moeilijk
Oud 24-01-2002, 10:48
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
kizzy schreef:
ligt er helemaal aan waar je zelf goed in bent.. kan jij goed natuurkunde enzow dan is dit een goed profiel voor jou.. kan jij dit niet dan is dit natuurlijk heel moeilijk!

ik denk niet dat veel mensen kunen zeggen: dit is het moeilijkste profiel..

Je kunt wel aan de hand van het slagingspercentage beoordelen van 'dit is het moeilijkste profiel'.
En dat slagingspercentage ligt volgens mij lager bij N&T dan bij andere profielen.

Daarnaast zijn exacte vakken altijd al de moeilijkste vakken geweest.

Groetjes
Ben(die zelf wel de natuurwetenschappelijke kant op wil
Oud 24-01-2002, 18:35
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Het hangt ervan af of je goed in exacte vakken bent of niet. Als je exacte vakken gewoon begrijpt, en er niet hard voor hoeft te leren, is N&T een eitje, N&G is nog simpeler maar daar heb je wel bio, wat echt een leervak is.
Als je superhard moet leren voor exacte vakken om dan net voldoendes te halen terwijl je het eigenlijk niet vat, moet je geen exact profiel doen.
Van de mensen die NenT doen gaat bijna iedereen hier over, omdat dat gewoon mensen zijn die de exacte vakken begrijpen. Bij NenG zitten veel mensen die graag medicijnen willen doen, maar eigenlijk niet goed in exacte vakken zijn. Daar blijven dus meer mensen zitten.

P.S Als je slecht in rekenen bent, is EenM ook niet leuk, eco is nog best lastig met formules enzo.
Oud 24-01-2002, 20:38
ignition
ignition is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef:

Ik vind bio juist leuk!! Ik kon het in de 1e en 2e ook heel goed en nu in de 3e heb ik dat niet.. maar ja......
Biologie in de bovenbouw is totaal niet vergelijkbaar met wat je in de 1ste en 2de klas hebt gehad..

Die fout maakten veel E&M-ers op mijn school ook die dachten met 1 jaar Biologie-1 klaar te zijn met hun keuzevakken... Bleek veel moeilijker dan ze gedacht hadden. Moesten ze uiteindelijk nog een keuzevak doen in de 5e.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:06
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
ignition schreef:
Biologie in de bovenbouw is totaal niet vergelijkbaar met wat je in de 1ste en 2de klas hebt gehad..

Die fout maakten veel E&M-ers op mijn school ook die dachten met 1 jaar Biologie-1 klaar te zijn met hun keuzevakken... Bleek veel moeilijker dan ze gedacht hadden. Moesten ze uiteindelijk nog een keuzevak doen in de 5e.
Maar ik heb gelezen dat het bij biologie in de bovenbouw wel om dezelfde hoofdstukken gaat als in de onderbouw.. alleen dan wat meer uitgebreider

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:20
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef:
Maar ik heb gelezen dat het bij biologie in de bovenbouw wel om dezelfde hoofdstukken gaat als in de onderbouw.. alleen dan wat meer uitgebreider

Klopt is altijd zo.
Een beetje herhaling, en dan weer extra stof.
Maar om nou te zeggen dat de 4e, 5e etc. klas dezelfde stof bevat als de 2e of 3e? Nee, dat denk ik persoonlijk niet.
Er wordt op en duur wel verwacht dat je dan zo langzamerhand dingen gaat weten. En dan vanaf dat moment verder kunt gaan met kennis vergaren.

Groetjes
Ben(die biologie ook een leuk vak vind en niet moeilijk
Oud 26-01-2002, 13:58
15 Enrique
15 Enrique is offline
Het ligt er ook aan hoe het gegeven wordt. Zijn de tentames moeilijk of niet. Bijvoorbeeld natuurkunde, op zich is het niet al te moeilijk. maak bij de toetst net voor kerst snapte ik er echt de balle van. En verder zijn de vakken soms wel veel, maar niet zo moeilijk.
En nog een tip voor het profiel werkstuk, Zorg dat je het werk voor meerdere vakken kunt gebruiken. Ik heb het deze week eindelijk afgekregen, maar daardoor kon ik het wel voor verschillende andere opdrachten gebruiken. Zoals Spreekbeurt NL, Eng en ANW. en verder nog enkele kleine werkstukjes. En het bespaart je een hoop tijd.
Oud 30-01-2002, 16:44
Kat
Kat is offline
Tja, ik vind Natuurkunde beswel tegenvallen, wiskunde ook, maar scheikunde en bio gaat wel. En verder, neem nooit M&O. Saaaaaai...
Oud 31-01-2002, 15:43
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Kat schreef:
Tja, ik vind Natuurkunde beswel tegenvallen, wiskunde ook, maar scheikunde en bio gaat wel. En verder, neem nooit M&O. Saaaaaai...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:43
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Kat schreef:
Wat is M&O?? geen profiel toch

greetzzzzz evelien

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:44
gert-jaap
gert-jaap is offline
hoe kan je nou beweren of iets makkelijk of moeilijk is als je zelf maar 1 van de 2 doet?
daarnaast verschilt dat van persoon tot persoon denk.
Oud 31-01-2002, 15:46
gert-jaap
gert-jaap is offline
management en organisatie. is een vak. soort van economische kijk op het bedrijfsleven.
Oud 02-02-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
gert-jaap schreef:
hoe kan je nou beweren of iets makkelijk of moeilijk is als je zelf maar 1 van de 2 doet?
daarnaast verschilt dat van persoon tot persoon denk.
Je kan ook allebei doen hoor Biologie is geen licht vak, maar NG is echt wel makkelijker dan NT.

C/0
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 08:49
black nailpolish
black nailpolish is offline
je kunt het altijd proberen.. dat deed ik ook. in de derde had ik altijd onvoldoendes voor natuurkunde en scheikunde, maar ik was gewoon zo eigenwijs om ng te kiezen (weddenschap dat ik het wel kon) nu sta ik voor natuurkunde 7,3 en wiskunde een 6.8 en ik ben een van de besten van mijn klas.. daarnaast sta ik voor scheikunde en biologie ook minstens een 8.
Als je het echt wil, dan kan je het!! maar als je gaat twijfelen dan moet je het niet doen, als het je niet helemaal trekt heb je er geen zin in en doe je er niets aan, en dan haal je dus slechte cijfers.
Oud 07-02-2002, 08:25
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik heb n&t gekozen, ik snapte vorig jaar niks van geschiedenis enzo, en voornatuurkunde en wiskunde haalde ik altijd al hoge cijfers zonder veel te doen. dus voor mij was n&t het makkelijkste profiel.
maar bij ons blijven wel veel mensen zitten bij n&t en n&g, de meeste omdat ze geen huiswerk maken ( net als ik) omdat ze het vroeger wel konden zonder huiswerk te maken maar de 4e niet meer. eigenlijk omdat we te lui zijn met z'n allen dus (we zijn maar met 14 mensen met n&t en n&g samen, is heel gezellig)
Oud 09-02-2002, 21:01
Jerommeke
Jerommeke is offline
neu

kheb n&t n&g combi

maar het moet je wel liggen zegmaar
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 22:33
micha
micha is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef:

het moet je wel liggen, ik vond het in de onderbouw ook leuk, maar nu moet je alle hormonen en eiwitten kennen. En is het IMHO gewoon saai
Oud 10-02-2002, 10:49
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
micha schreef:
het moet je wel liggen, ik vond het in de onderbouw ook leuk, maar nu moet je alle hormonen en eiwitten kennen. En is het IMHO gewoon saai
ever heard of.... biodata?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:40
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef:
Wat is M&O?? geen profiel toch

greetzzzzz evelien

management & organisatie (of eigenlijk ofzo, kheb het niet maar het lijkt me een hels vak)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:46
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
management & organisatie (of eigenlijk ofzo, kheb het niet maar het lijkt me een hels vak)
ik heb het en het is zekers een hels vak.
de grootste fout van mijn leven was dat vak kiezen
Oud 11-02-2002, 08:05
micha
micha is offline
Citaat:
Jerommeke schreef:
ever heard of.... biodata?

???? nope, nee dus, leg uit...
Oud 11-02-2002, 20:17
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
micha schreef:
???? nope, nee dus, leg uit...
noueuh

iedere exacteling is wel bekend met binas

biodata is een beetje de versie daarrvan die allen en uitgebreider op biologie ingaat
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 08:02
sjorsvanheuveln
sjorsvanheuveln is offline
Ikzelf zit met het probleem, NG/NT?

Maar ik ga gewoon doen dat ik het leukst vind, denk ik?
Reageren

Regels voor berichten