Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zit in vijf VWO, en heb C&M. In de C&M en E&M stroom zijn maar vijf mensen met een onnvoldoende rapport (van de 30) en in de N&T en N&G stroom 27 (van de 45) ....
|
![]() |
Bij mij waren er in de 4e 9 mensen blijven zitten, en 3 overgestapt op E&M of C&M. Van de overige 13 was er in de 5e 1 blijven zitten. De 12 waar ik nu mee in de 6e zit gaan waarschijnlijk allemaal slagen.
Maar het verschilt natuurlijk per school. [Dit bericht is aangepast door GinnyPig (21-01-2002).]
|
![]() |
als exact je ligt, dan valt het wel mee.
ik heb zelf N&G en het is best te doen. ik liep alleen tegen biologie aan, dit is dus naar mijn mening, saai, moeilijk en veel. achteraf had ik dus gewoon N&T moeten kiezen, maar ja ![]()
||
Citaat:
Ik vind bio juist leuk!! Ik kon het in de 1e en 2e ook heel goed en nu in de 3e heb ik dat niet.. maar ja...... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bij ons op school is het wel zo dat Scheikunde, natuurkunde en biologie moeilijker zijn dan aardrijkskunde, geschiedenis en economie enzo. Of nou ja, het zal wel niet moeilijker zijn ofzo, er worden alleen veel slechtere punten voor gehaald. Ik denk dat het gemiddelde van de gemiddelde natuur-profieler een half tot een punt lager ligt dan dat van een maatschappij'er. de natuurvakken worden gewoon veel slechter gemaakt.
Ik doe zelf natuur en gezondheid met wb1,2 en informatica en ik vind het vrij simpel... doe eigenlijk nooit huiswerk enzo. Dus als het je ligt moet je het zeker kiezen |
![]() |
||
Citaat:
Thnx. een keer een iets leuker berichtje ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik denk niet dat veel mensen kunen zeggen: dit is het moeilijkste profiel.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kunt wel aan de hand van het slagingspercentage beoordelen van 'dit is het moeilijkste profiel'. En dat slagingspercentage ligt volgens mij lager bij N&T dan bij andere profielen. Daarnaast zijn exacte vakken altijd al de moeilijkste vakken geweest. Groetjes Ben(die zelf wel de natuurwetenschappelijke kant op wil ![]()
|
![]() |
Het hangt ervan af of je goed in exacte vakken bent of niet. Als je exacte vakken gewoon begrijpt, en er niet hard voor hoeft te leren, is N&T een eitje, N&G is nog simpeler maar daar heb je wel bio, wat echt een leervak is.
Als je superhard moet leren voor exacte vakken om dan net voldoendes te halen terwijl je het eigenlijk niet vat, moet je geen exact profiel doen. Van de mensen die NenT doen gaat bijna iedereen hier over, omdat dat gewoon mensen zijn die de exacte vakken begrijpen. Bij NenG zitten veel mensen die graag medicijnen willen doen, maar eigenlijk niet goed in exacte vakken zijn. Daar blijven dus meer mensen zitten. P.S Als je slecht in rekenen bent, is EenM ook niet leuk, eco is nog best lastig met formules enzo.
||
![]() |
Citaat:
Die fout maakten veel E&M-ers op mijn school ook die dachten met 1 jaar Biologie-1 klaar te zijn met hun keuzevakken... Bleek veel moeilijker dan ze gedacht hadden. Moesten ze uiteindelijk nog een keuzevak doen in de 5e. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Klopt is altijd zo. Een beetje herhaling, en dan weer extra stof. Maar om nou te zeggen dat de 4e, 5e etc. klas dezelfde stof bevat als de 2e of 3e? Nee, dat denk ik persoonlijk niet. Er wordt op en duur wel verwacht dat je dan zo langzamerhand dingen gaat weten. En dan vanaf dat moment verder kunt gaan met kennis vergaren. Groetjes Ben(die biologie ook een leuk vak vind en niet moeilijk ![]()
|
![]() |
Het ligt er ook aan hoe het gegeven wordt. Zijn de tentames moeilijk of niet. Bijvoorbeeld natuurkunde, op zich is het niet al te moeilijk. maak bij de toetst net voor kerst snapte ik er echt de balle van. En verder zijn de vakken soms wel veel, maar niet zo moeilijk.
En nog een tip voor het profiel werkstuk, Zorg dat je het werk voor meerdere vakken kunt gebruiken. Ik heb het deze week eindelijk afgekregen, maar daardoor kon ik het wel voor verschillende andere opdrachten gebruiken. Zoals Spreekbeurt NL, Eng en ANW. en verder nog enkele kleine werkstukjes. En het bespaart je een hoop tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() C/0 |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
je kunt het altijd proberen.. dat deed ik ook. in de derde had ik altijd onvoldoendes voor natuurkunde en scheikunde, maar ik was gewoon zo eigenwijs om ng te kiezen (weddenschap dat ik het wel kon) nu sta ik voor natuurkunde 7,3 en wiskunde een 6.8 en ik ben een van de besten van mijn klas.. daarnaast sta ik voor scheikunde en biologie ook minstens een 8.
Als je het echt wil, dan kan je het!! maar als je gaat twijfelen dan moet je het niet doen, als het je niet helemaal trekt heb je er geen zin in en doe je er niets aan, en dan haal je dus slechte cijfers.
|
ik heb n&t gekozen, ik snapte vorig jaar niks van geschiedenis enzo, en voornatuurkunde en wiskunde haalde ik altijd al hoge cijfers zonder veel te doen. dus voor mij was n&t het makkelijkste profiel.
maar bij ons blijven wel veel mensen zitten bij n&t en n&g, de meeste omdat ze geen huiswerk maken ( net als ik) omdat ze het vroeger wel konden zonder huiswerk te maken maar de 4e niet meer. eigenlijk omdat we te lui zijn met z'n allen dus (we zijn maar met 14 mensen met n&t en n&g samen, is heel gezellig)
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
VWO moeilijk? Shenron | 20 | 23-06-2013 18:52 | |
Studeren |
Natuurkunde mclovin | 6 | 15-05-2011 21:15 | |