Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2008, 20:46
Emma2812
Emma2812 is offline
Hoi, ik zit nu in 3vwo en moet binnenkort een profiel kiezen. Ik ben er al bijna zeker van dat ik N&G kies, met de vakken: Nederlands, Engels, Maatschappijleer, LO, anw, levensbeschouwing, ckv, Frans, wiskunde A, biologie, scheikunde, natuurkunde.

En nu heb ik nog 2 keuzevakken over. Ik twijfel tussen geschiedenis, kunstzinnige beeldende vorming (kubv) en filosofie.

Omdat ik behoorlijk goed kan tekenen (lees: 8'en, 9'ens en 10'en als cijfers) vind ik (en ook mijn ouders) het zonde om geen kubv te kiezen. Ik weet nog niet precies wat ik wil studeren, maar waarschijnlijk wordt dat geneeskunde (vandaar het profiel N&G) of rechten. Ik heb gelezen dat het handig is om geschiedenis gehad te hebben, wil je rechten studeren. Filosofie vind ik gewoon geweldig, dat vak wil ik gewoon in mijn pakket hebben. Nu moet ik dus kiezen tussen geschiedenis en kubv. Ik vind het allebei leuk, en ben in allebei goed. Daarom is het zo moeilijk kiezen.

Iemand advies?

Laatst gewijzigd op 13-11-2008 om 21:13. Reden: Beter passend onderwerp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2008, 21:25
blablatje
blablatje is offline
Neem geschiedenis en volg in je vrije tijd een tekencursus. Voila. Waarom kiezen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 16:26
Roosje
Roosje is offline
Neem er ook kubv bij! Drie vakken gaat bést.
Oud 14-11-2008, 16:30
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Neem er ook kubv bij! Drie vakken gaat bést.
Precies. Ik deed vier extra vakken en dat ging makkelijk. Eentje moet dus geen probleem zijn, zeker als je er goed in bent.
Oud 15-11-2008, 17:50
Nyawa
Ik doe weliswaar geen rechten - heb wel een aantal rechtenvakken gevolgd tijdens mijn studie - en heb zelf wat betreft die vakken eigenlijk meer aan filosofie dan geschiedenis. Bij filosofie leer je complexe teksten te lezen en kritisch na te denken, en die vaardigheden komen bij elke universitaire studie goed van pas. Als je filosofie leuker vindt dan geschiedenis zou ik dat echt doen. En geen kubv kiezen is inderdaad zonde als je zulke hoge cijfers haalt en tekenen leuk vindt.

Maar drie vakken in je vrije deel is best te doen hoor, dus je kunt ze ook allemaal doen. En als het toch niet bevalt laat je gewoon een vak vallen, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten