Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik zie Rik bij de achterdeur staan, vlakbij het bed waar tante Paula ligt te slapen. Verdoofd door de morfine en geliefd door iedereen om haar heen. mooie aparte zin
![]() ![]() " Ze had al een kaart gekocht", hoor ik mijn oom zeggen. " Ja, dat vertelde je", hoor ik (weer een andere) tante zeggen. "Ze zei: 'tuurlijk gaat die meid slagen, daar zorg ik gewoon voor’" Ik voel me geraakt en weet dat ze gelijk had. De enige die eraan had getwijfeld was ikzelf, geloof ik. Een volgende aai over haar wang geeft me een tintelend gevoel. Haar snurken wordt rustiger en ik voel me opeens sterk verbonden. De leuning van de bank naast me komma geeft me de gelegenheid te zitten. Ik denk aan ‘Dead like me’ en aan hoe de dood in die serie de ziel van de mensen neemt om ze niet teveel te laten lijden.niet echt mooi om een tv serie aan te halen (maar da's mijn persoonlijke mening) De glimlach op mijn gezicht was hoogstens misplaatst, maar niet verboden. We praatten met zijn allen nog wat na en er wordt me opgedragen de directe familie van Paula gedag te zeggen. (belachelijk, dat snap ik natuurlijk ook wel). tussen haakjes weglaten Met iedere knuffel geef ik een beetje van mijn kracht aan hen. We gaan de deur uit en ik merk dat ik me vredig voel. Het moest zo zijn, dit is goed, dit is mijn doel. Voor de rest issie o.k. ![]() [edit] Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 11:48. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het klopt wel een beetje dat je midden in het verhaal valt, ik heb een groot gedeelte ervoor weggelaten. (lengte enzo)
De dingen tussen haakjes zijn nog de dingen waar ik het zelf ook niet zo mee eens was ![]() 'zo moet het zijn, dit is mijn doel..' dat komt weer over een met de andere stukjes die ik weleens schrijf. bedankt voor het commentaar ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Nieuwe bespreking: DRAAG EEN BOEK VOOR! ekki | 9 | 04-01-2003 14:44 | |
Psychologie |
De confrontatie met het onafgesloten verleden Mollusc | 5 | 11-05-2002 17:08 | |
ARTistiek |
Het zwarte gat (verhaal --> meningen please *kijkt smekend* ;)) Verwijderd | 15 | 31-08-2001 19:45 |