Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 12:21
MMC-MP-Awake!
MMC-MP-Awake! is offline
Zijn er hier nog meer die-heart-fans of gewone fans...........
Oud 15-05-2004, 12:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik vind het saai, langdradig, slaapverwekkend en..........tada.......GAY.

Die lui zullen vast erg goed zijn maar ik kan het niet aanhoren.
Oud 15-05-2004, 12:27
Carn
Carn is offline
die heart?

heh

hehehhe.
Oud 15-05-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 15-05-2004 @ 13:27 :
die heart?

heh

hehehhe.
hih, heheeee, lol, hahaaaa.

sterf van het lachen (niet van heart-aanval)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:33
Carn
Carn is offline
Dude je moet het er niet zo dik opleggen

Maar bek ontoppik; Ik vind die nieuwe wel leuk bij vlagen.
Oud 15-05-2004, 12:33
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
die heart with a vengeance

ik was al fan toen ze nog majesty heetten, of majestic of wat het ook was...
Oud 15-05-2004, 13:49
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
birthmark schreef op 15-05-2004 @ 13:22 :

Die lui zijn erg goed zijn maar ik kan het niet aanhoren.
Oud 15-05-2004, 13:55
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:

Oud 15-05-2004, 14:55
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Daar kan Glow je veel over vertellen
Oud 15-05-2004, 14:57
Carn
Carn is offline
Hah

Die heeft vast een mooi stukje proza liggen aangaande zijn diepgewortelde mening over dit orkestje.
Oud 15-05-2004, 15:00
Verwijderd
sterfhart

ik vind er niks aan
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:31
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Geniaal. LTE vind ik trouwens ook erg vet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:58
Verwijderd
Ik vind ze wel te pruimen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:07
Verwijderd
Om de een of andere vage reden verwisselt mijn geest het altijd eerst met Theatre of Tragedy, waarna ik die cd ga nemen en weer besef dat het niet dat is ^^. Maar echt elke keer... heel vaag.

Iig, Theatre of Tragedy vind ik heel goed.
Dreamtheater vind ik wel ok.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 01:02
Verwijderd
Dream Theater is gaaf. Snap niet dat mensen zeggen dat het slaapverwekkend enzo is maargoed, zal wel aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 01:10
Verwijderd
aaaaaaaaaaaaaaah

when does the hurting stop!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 01:27
Verwijderd
Ik heb te lijden onder een aangeboren aversie jegens dream theater. Iets wat ik meer mensen kan aanraden overigens. Dream Theater bestaat uit een stelletje show-offs dat ook niets anders doet dan off-showen. Vreselijk saaie ongeinspireerde maar oh-zo 'kijk ons even vreselijk technisch zijn' -de zeikmuziek met een vreselijke zanger in een strakke leren broek. Jak.

Maar je bent nog jong en hopelijk nog te redden.

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 01:31.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 09:36
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik ben me nog altijd aan het voornemen om eens wat meer van die mannekes te gaan beluisteren, ken er eerlijk gezegd weinig van (lees: 1 nummer ), maar dat was dus meteen ook wél een supervet nummer.
Leve Kazaa.
Oud 16-05-2004, 09:42
MazeMouse
MazeMouse is offline
Als ze die zanger even vervangen door een gozer die kan zingen (of iig een stem heeft die wel bij de muziek past) dan gaan zijn ze IMO super.
Nu is alleen de muziek super.

(Alleen van sommige maatsoortwisselingen zie ik vaak het nut niet. Ach, als je zo goed bent mag je wel een beetje showen maar je kunt het ook overdrijven)
Oud 16-05-2004, 09:54
Verwijderd
Ik vind dat Dream theater nu ook weer niet ZO enorm veel bluft met hun kunnen hoor.
De grootste show off-uitspattingen zijn de solo's, voor het overige is die muziek helemaal zo ingewikkeld niet.

Mijn grootste knelpunt bij DT is laBrie. Die vent is een halve castraatzanger die niets te zoeken heeft in een band die toch wel heavy uit de hoek kan komen. It's been done, and it's been done badly.

Ik heb het iets meer voor Liquid Tension Experiment. Daar zit Labrie niet bij en die muziek ontkent niet wat het is: één groot blufspektakel. Maar toch muzikaal genoeg om een beetje boeiend te blijven.

Ze zullen in ieder geval nooit bij mijn favo groepen staan, al was het maar omdat ze live om in slaap te vallen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:54
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 16-05-2004 @ 10:36 :
Ik ben me nog altijd aan het voornemen om eens wat meer van die mannekes te gaan beluisteren, ken er eerlijk gezegd weinig van (lees: 1 nummer ), maar dat was dus meteen ook wél een supervet nummer.
Leve Kazaa.
kazaa
Oud 16-05-2004, 11:15
MMC-MP-Awake!
MMC-MP-Awake! is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 16-05-2004 @ 10:54 :
Ik vind dat Dream theater nu ook weer niet ZO enorm veel bluft met hun kunnen hoor.
De grootste show off-uitspattingen zijn de solo's, voor het overige is die muziek helemaal zo ingewikkeld niet.

Mijn grootste knelpunt bij DT is laBrie. Die vent is een halve castraatzanger die niets te zoeken heeft in een band die toch wel heavy uit de hoek kan komen. It's been done, and it's been done badly.

Ik heb het iets meer voor Liquid Tension Experiment. Daar zit Labrie niet bij en die muziek ontkent niet wat het is: één groot blufspektakel. Maar toch muzikaal genoeg om een beetje boeiend te blijven.

Ze zullen in ieder geval nooit bij mijn favo groepen staan, al was het maar omdat ze live om in slaap te vallen zijn.
Wat bespeel jij, en zo moeilijk is die muziek niet??? Het niveau ligt aardig hoog, maar best knap als jij het allemaal ''zo even na speelt''.
Oud 16-05-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
MMC-MP-Awake! schreef op 16-05-2004 @ 12:15 :
Wat bespeel jij, en zo moeilijk is die muziek niet??? Het niveau ligt aardig hoog, maar best knap als jij het allemaal ''zo even na speelt''.
Buiten de ongelooflijk lastige solo's vind ik het inderdaad allemaal niet zo moeilijk. En ik beschouw mezelf zeker niet als een begaafd gitarist, verre van.

Ik vind dat Dream Theater een beetje onterecht door velen als alleen maar een "kijk wat ik kan"-band beschouwd wordt. Het lijkt mij in hun albums overduidelijk dat ze toch nog wel wat de voorkeur geven aan muzikaliteit ipv virtuositeit.

Maar ze slagen er maar gedeeltelijk in vind ik...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Linchpin schreef op 16-05-2004 @ 13:02 :
Buiten de ongelooflijk lastige solo's vind ik het inderdaad allemaal niet zo moeilijk. En ik beschouw mezelf zeker niet als een begaafd gitarist, verre van.

Ik vind dat Dream Theater een beetje onterecht door velen als alleen maar een "kijk wat ik kan"-band beschouwd wordt. Het lijkt mij in hun albums overduidelijk dat ze toch nog wel wat de voorkeur geven aan muzikaliteit ipv virtuositeit.

nou, ik kan het mis hebben, maar ik vind de drumnmer en de keyboard-dude toch echt wel godsgruwelijk goed... de gitarist eigenlijk ook, hij speelt niet aleen lekkere loopjes en solo's maar hij speelt het ook nog een godvergete-strak, ook live kandie dat... en ik geloof der geen flikker van dat jij dat zo strak uit je mouw schud, mocht het wel zo zijn, dan zou ik je attitude tegenover jezelf maareens opkrikken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2004, 12:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:

Inderdaad is hun podiumpresentatie iets waar ze stevig aan moeten werken.
Maar kwa muziek zouden ze na het vervangen van de zanger gewoon goed zijn.
En zo moeilijk niet? Ik nodig jou uit om A Change of Seasons gewoon eens de volle 23 minuten uit je hoofd te gaan staan spelen en de volle 23 minuten net zo strak en foutloos te blijven spelen als Petrucci.

(en als je dat inderdaad kunt zou ik even Satriani opbellen dat je wilt meedoen aan de volgende G3 )
Oud 16-05-2004, 14:54
Verwijderd
nogmaals, buiten de solo's, niet zo erg moeilijk, en ik denk dat de meeste gitaristen daar echt wel mee akkoord zullen gaan hoor . Maar de mensen zien alleen die gigantische snelle notenwatervallen van solo's, en akkoord, die zijn enooooorm lastig, maar de rest is absoluut niet zo moeilijk.

Petrucci maakt er zelf geen geheim van trouwens dat hij een beter solo-gitarist is dan ritme-gitarist. Voorbeeldje: hij kan master of puppets van metallica niet op de manier waarop hij gespeeld moet worden (downstrokes only), dus speelt hij het met up en down, hetgeen een stuk weaker klinkt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:43
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Mischien niet allemaal zo moeilijk om te spelen, maar die dude bedenkt toch wel geniale riffs, al moet ik zeggen dat ie op de laatste cd's veel jat van metallica...
Oud 25-05-2004, 14:15
chaostar
chaostar is offline
Alleen als de zon schijnt heb ik vaak de neiging Images and Words op te zetten. (Ik weet niet waarom dat zo is, maar ik heb dat wel met meer cd's, oa Avantasia.) Ik vind de hoge kant van LaBrie's stem niet echt relaxed, maar dat heb ik sowieso bij de meeste mannelijke zangers.

Op Ayreon´s The Human Equation vind ik hem weer helemaal niet vervelend klinken, maar dat komt misschien omdat het steeds tussen verschillende zangers afwisselt, zodat je er niet de hele tijd naar hoeft te luisteren.

Maar om je vraag te beantwoorden: Geen die hard fan, geen gewone fan, maar ik kan het wel waarderen.
Oud 25-05-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ibanez320fa schreef op 25-05-2004 @ 13:43 :
Mischien niet allemaal zo moeilijk om te spelen, maar die dude bedenkt toch wel geniale riffs, al moet ik zeggen dat ie op de laatste cd's veel jat van metallica...
pfoh, de riffs vind ik smaakvol, maar verre van geniaal. Gewoon. middelmatig.

De solo's en melodiën daarentegen zijn het wel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 16-05-2004 @ 13:02 :

De gitaarpartijen vallen inderdaad nogal mee... Ik heb ooit eventjes in een DT coverband meegespeeld en het echt moeilijke werk is het drumwerk en het baswerk. Dat beheersten ze perfect, na jaren oefenen, maar het bleef enorm moeilijk, elk nummer...

Geniale band, ook de zanger is aardig, maar de uitblinker is natuurlijk mike portnoy... Het is ook helemaal niet overdone, het is gewoon gebruik maken van enorm veel gevoel voor muziek. Zelfs de instrumentale nummers zijn fantastisch en absoluut niet langdradig...
Oud 25-05-2004, 16:24
Gimme more beer
Citaat:
Ibanez320fa schreef op 25-05-2004 @ 13:43 :
Heh... Jatten van Metallica... Grappig
Oud 25-05-2004, 16:25
Gimme more beer
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het bij Dickinson fantastisch vind...
Oud 25-05-2004, 16:33
Master of Puppets
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-05-2004 @ 17:24 :
Heh... Jatten van Metallica... Grappig
Maar wel waar.
Oud 01-06-2004, 11:57
scharminkel
scharminkel is offline
DT heeft idd show off nrs waar je op n gegeven moment leip van wordt...maar dat zijn er vaak maar 1 of 2 per cd...luister gewoon es een paar vd volgende nrs:

Pull Me Under
The Silent Man
Voices
Space Sye Vest
Another Day
Hollow Years
The Spirit Carries On
As I Am
Endless Sacrifice
Misunderstood
The Glass Prison

Dan kan je iig niet ontkennen dat het een zeer veelzijdige band is...Okeej ik kan er in komen dat je de zang k*t vind...vond ik in het begin ook, maar als je draan gewend bent valt het wel meej, en ga je het misschien zelfs wel leuk vinden... Ook dat gezever over een slechte live act slaat nergens op...heeft iem. ze hier uberhaupt wel es live gezien?? Ik was id Ahoy op 18 janueri en dat was gewoon 3 uur genieten... En kom op...het is toch vet om te zien hoe Myung een 6snarige bas speelt, en hoe Portnoy dat gigantische drumstel met gemak afrost...
Verder vallen Petrucci's riffs idd wel mee...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 12:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik heb die nieuwe cd pas geluisterd en ik vond hem zowaar af en toe op tool lijken (eigenlijk alleen nr 2 want verder ben ik niet gekomen)

En ik sluit me bij Glow aan.
Oud 01-06-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 16-05-2004 @ 02:27 :
Ik heb te lijden onder een aangeboren aversie jegens dream theater. Iets wat ik meer mensen kan aanraden overigens. Dream Theater bestaat uit een stelletje show-offs dat ook niets anders doet dan off-showen. Vreselijk saaie ongeinspireerde maar oh-zo 'kijk ons even vreselijk technisch zijn' -de zeikmuziek met een vreselijke zanger in een strakke leren broek. Jak.

Maar je bent nog jong en hopelijk nog te redden.

ik bespeur enig jaloers gedrag volgens mij.

En zo slecht is Labrie echt niet hoor. Ok , op eerdere albums ging hij nog wel eens iets te hoog, maar vooral op Scenes from a memory zong hij gewoon echt goed.

Maar wat moet er dan voor zanger bij? Een zanger als de oude van iced earth bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 14:04
Master of Puppets
Citaat:
Blackwater_park schreef op 01-06-2004 @ 13:47 :

Maar wat moet er dan voor zanger bij? Een zanger als de oude van iced earth bijvoorbeeld?
Nee die moet weer bij Iced Earth
Oud 01-06-2004, 15:18
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
jah wel vette muziek zou ik zo zeggen

vooral lol @ covered metallica nummers
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 09:53
enragedgarfield
enragedgarfield is offline
hm..geen die hard fan....of die heart...whatever
gwone fan...k vin de zang van james opt nieuwe album wel ok, en mike portnoy is briljant natuurlijk...*kwijl* damnz wat is die gast goed
owjah en dat James meezingt op t nieuwe ayreon album is of course weer een pluspunt voor dream theater
Oud 02-06-2004, 22:03
Thunder Child
Thunder Child is offline
die hard hierzo

alle prog zo'n beetje by the way
Symphony-x (mensen die Dream Theater gay noemen: luister hier eens daar, dan weet je wat gay metal is)
Spock's Beard
TransAtlantic
Rush
Neal Morse
Star One
Ayreon (OH MIJN GOD THE HUMAN EQUATION BESTE PLAAT OOIT GEMAAKT DOOR WIE DAN OOK)
Sun Caged
Pain Of Salvation
OSI
Chroma Key
aaaagh need i go on?
Oud 02-06-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Thunder Child schreef op 02-06-2004 @ 23:03 :
*lijst*

hippe smaak
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:27
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-06-2004 @ 23:26 :
hippe smaak
wees maar niet bang, ik luister ook naar boris
Oud 02-06-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Thunder Child schreef op 02-06-2004 @ 23:27 :
wees maar niet bang, ik luister ook naar boris
ach, je goeie smaak qua prog compenseert zoiets weer
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:30
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-06-2004 @ 23:29 :
ach, je goeie smaak qua prog compenseert zoiets weer
keep the prog alive!
Oud 02-06-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Thunder Child schreef op 02-06-2004 @ 23:30 :
keep the prog alive!

lol, was ik bijna dat rotzinnetje van die boris vergeten herriner je me er weer aan maarja, dat zal wel lukken, prog is geen trendgevoelige muziek als Idols ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:35
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-06-2004 @ 23:34 :
lol, was ik bijna dat rotzinnetje van die boris vergeten herriner je me er weer aan maarja, dat zal wel lukken, prog is geen trendgevoelige muziek als Idols ofzo.
gelukkig niet, je zou maar van goeie muziek willen genieten op een concert staat er een 14 jarig meisje naast je te gillen "AAAAAAAH JORDAN RUDESS IK GEIL OP JE KALE HOOFD!"
Oud 02-06-2004, 22:36
Verwijderd
euh, haha, nee, sorry, je kan veel van die gasten van dream theater zeggen maar niet dat ze knap zijn
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:39
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-06-2004 @ 23:36 :
euh, haha, nee, sorry, je kan veel van die gasten van dream theater zeggen maar niet dat ze knap zijn
nah, kevin moore was geil, labrie, petrucci en porntoy zijn acceptabel, de rest is crap
Oud 02-06-2004, 22:41
Verwijderd
Oh, btw, voor het geval er mensen zijn die wel naar de zanger van dream theater kunnen luisteren, hij heeft pas weer op een nieuw album gezongen: frameshift - Unweaving the Rainbow
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten