Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, maar dat klopt toch helemaal niet? ![]()
||
Citaat:
![]() Jaaa, is even nadenken he ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, niets echt super, nogal cliché. Grim |
![]() |
|
Vandaag*weglaten, of de tijd in je hele verhaal veranderen, zie *’ ó was*’IS het de dag, mijn sterfdag. Al maandenlang* In een stuk dus. had ik alle voorbereidingen getroffen zodat niets fout kon gaan, het was alleen nog maar wachten op het juiste moment.*heb je niet net gezegd dat het juiste moment nu is?
Mijn leven, het had allemaal geen zin meer, het mislukte. Vanaf mijn geboorte was ik al gedoemd om te falen, om als zondebok te dienen voor de maatschappij. 'Dag mam, tot vanavond,' kon ik nog ongemeend uitbrengen. *bloemenpoes, ik kan er nog wel inkomen dat een mens met suïcidale bedoelingen liegt… Ik griste de*/mijn? jas van de kapstok, opende de voordeur en liep naar buiten om daarna de voordeur met een klap dicht te laten vallen. Onwillekeurig ging ik mijn jaszakken na. "Ik had dat papiertje toch nog in mijn jas gedaan? Aha, daar was het al."*gedachten tussen aanhalingstekens? Daar was het? Denken in verleden over iets dat hij dan doet? Tijden zijn messed up vriend Mijn briefje met de perfecte plaatsen om te sterven. De hoogste gebouwen stonden erop, want als ik zou sterven wou ik er zo lang mogelijk van genieten. Zwevend sterven, dat was mijn grootste droom. Gewichtloos zijn. Eindeloos vallen. Ik liet mijn ogen weer over mijn lijstje glijden, nog twee gebouwen waren over, waar ik graag vanaf zou springen*heeft hij al van andere gebouwen gesprongen? Zo komt deze zin over. . Het ene, een hotel, was het mooiste maar wel het moeilijkste om zomaar op het dak te komen. Het andere gebouw was een gewone woonflat, minder hoog als*lager dan het hotel, maar wel makkelijker om te bereiken. Vandaar*daarom of je zin aanpassen aan vandaar liet ik mijn keus op de woonflat vallen. Langzaam sloop ik verder door de nacht, opgeslokt door de duisternis. Na een tijdje was ik bovenop de flat gekomen. Voorzichtig ging ik op het randje staan. De wind woei door mijn haren, bracht me uit balans. Ik dacht aan wat mijn leven was en wat het voorstelde, aan niets dus. "Wat moest ik nog hier? Wat had ik nog aan dit leven als er nooit iets van terecht zou kunnen komen? Kon ik me niet beter laten vallen, en tenminste nog één mooi moment in mijn leven hebben? Dan kon ik tenminste nog iets anders voor de maatschappij betekenen als*dan alleen maar een zondebok." Ik ging zitten, maakte me zo klein mogelijk, bereidde me voor op de val, de ontmoeting met de dood. "Hoe zou dat zijn?" Er was maar één manier om erachter te komen…
|
![]() |
Het is moeilijk om je in de gedachte te plaatsen van deze hoofdpersoon als je zelf nooit in zulke situatie bent geweest.
Dat is jammer. Echt herkenbaar, voor de meeste (hoop ik dan toch) onbegrijpelijk hoe deze persoon reageert, denkt enz. Mis een beetje diepte in het verhaal. Maar zoals je het al aangaf...het is een miniverhaal. Niet echt heel geweldig, maar als ideetje echt niet gek ![]() xxx |
![]() |
|
Het kan wel verleden tijd en toch een vandaag aan het begin, het kan toch zijn dat diegene zelfmoord heeft gepleegd en dan verteld over hoe het ging enzo?
En Millroy, dat van wachten op het juiste moment kan toch wel? Er wordt alleen uitgelegd dat hij alles al had voorbereid, maar nog een goed moment moest zoeken ![]() Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 08:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|