Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 19:44
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
Hoe komt het nou toch dat ik elke keer vreetkicken krijg naar snoep en chocolade en koekjes een week voordat ik ongesteld moet worden?! Zit het gewoon tussen me oren of komt het door me lichaam ofzo? Hebben jullie meiden hier ook veel last van? Zoja, wat doe je er dan aan om het te voorkomen? Of vreet je jezelf gewoon misselijk?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:55
Verwijderd
Hormonen kunnen er voor zorgen dat je 'zin in zoete koolhydraten' krijgt... snoep dus . Ik heb er geen last van maar vrij veel meisjes hebben het vlak voor ze ongesteld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:06
Dzjes
Dzjes is offline
Hormonen, idd

Ik heb er zelf ook niet zo'n last van, denk ik, ik snoep altijd wel vrij veel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:16
Vice
Vice is offline
Misschien moet je iets nemen wat je een vol gevoel geeft zoals een glas water.
Oud 19-07-2004, 20:18
chocomelkflesje
Ja ik zal het proberen met water.
Als het door de hormonen komt dan kan het dus ook zo zijn dat het door de hormonen van mijn pil komt? Ik slik diane 35.
Dan is het dus dubbel zoveel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
chocomelkflesje schreef op 19-07-2004 @ 21:18 :
Ja ik zal het proberen met water.
Als het door de hormonen komt dan kan het dus ook zo zijn dat het door de hormonen van mijn pil komt? Ik slik diane 35.
Dan is het dus dubbel zoveel.
Nee hoor, pil onderdrukt je eigen productie zodat de hormoonspiegel constant blijft ipv te schommelen omdat het geësterificeerd is. Dus je hebt heus geen dubbele doses hormonen in je lichaam

Hoe het precies komt weet ik ook niet al dacht ik dat er een verband bestond tussen een hoge oestrogeen spiegel en een verhoogde cortisol afgifte dat gepaard gaat met een laag bloedsuikergehalte waardoor je meer trek krijgt.

Ben nu wat lui om details op te zoeken maar zoiets is het, misschien ben je daar tevreden mee
Oud 20-07-2004, 12:05
chocomelkflesje
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-07-2004 @ 21:34 :
Nee hoor, pil onderdrukt je eigen productie zodat de hormoonspiegel constant blijft ipv te schommelen omdat het geësterificeerd is. Dus je hebt heus geen dubbele doses hormonen in je lichaam

Hoe het precies komt weet ik ook niet al dacht ik dat er een verband bestond tussen een hoge oestrogeen spiegel en een verhoogde cortisol afgifte dat gepaard gaat met een laag bloedsuikergehalte waardoor je meer trek krijgt.

Ben nu wat lui om details op te zoeken maar zoiets is het, misschien ben je daar tevreden mee

Hihi, jawel hoor.. ik begrijp het wel.
Vind het alleen wat vreemd dat ik zoveel ga eten (snoepen) een week van te voren. Terwijl ik geen honger heb.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Pff een overschot aan oestrogeen betekend ook een tekort aan testosteron en andere "feel-good" hormonen ( dopamine etc ) dus dat zou een oorzaak kunnen zijn van toenemende trek in zoetigheid/vet, vet doet immers de testosteronspiegel stijgen.

Ik vraag me af of dat voor pil-sliksters wel geld want hun spiegels worden juist constant gehouden met die pil, maar aangezien ik zelf geen pil hoef te slikken kan ik niet op het doosje kijken of toch nog schommelingen in hormoonwaarden voorkomen op bepaalde periodes :

Vraag het anders even na bij de huisarts dan weet je het precies, vertel het dan hier ook even

Regels voor berichten