Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 19:58
Verwijderd
Mja, misschien een beetje een dooie vraag, maar ik zoek een toetsenbord+muis combinatie welke aan de volgende eisen voldoet:

-draadloos (rf)
-symetrische muis (dus zowel voor links als rechtshandig)
-optische muis

enkele pre's, maar niet noodzakelijk:

-wielmuis
-lichte toetsaanslag toetsenbord
-oplaadbaar
-zwart

Wie help mij in het oerwoud der controllers?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 21:35
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
nou 1 ding, ik zou nooit een draadloos toetsenbord nemen, tenzij je het echt nodig hebt vanwege afstand naar je computer of whatever.

Die dingen vreten batterijen, draadloze muis is al helemaal een ramp, bovendien wordt de muis er nog zwaar van ook.

Ik zou eens op de site van logitech kijken, die verkopen erg goede toetsenborden/muizen en ook combinaties.
Ook in het zwart.
Oud 06-07-2004, 21:37
unpopular
unpopular is offline
dat is niet moeilijk een toetenbord vinden die aan die eisen voldoen. zou er een prijsje bij zetten zo dat er een maximaal bedrag vast staat.

leukere toetenborden die aan alle eisen voldoen:
Basic Wireless Optical Desktop
Cordless Desktop MX
Logitech diNovo Media Desktop is wel bluetooth

allemaal leuke toetenborden maar er zit een prijsje aan.
Al verschilt het wel van 59 tot 279 euro

succes
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:39
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 06-07-2004 @ 22:35 :
nou 1 ding, ik zou nooit een draadloos toetsenbord nemen, tenzij je het echt nodig hebt vanwege afstand naar je computer of whatever.

Die dingen vreten batterijen, draadloze muis is al helemaal een ramp, bovendien wordt de muis er nog zwaar van ook.

Ik zou eens op de site van logitech kijken, die verkopen erg goede toetsenborden/muizen en ook combinaties.
Ook in het zwart.
vreten battery-en? die van mij gaan een lange tijd mee al ligt het natuurlijk wel aan de soort battery. (heb meestal sony van 1 euro per 4 van de intertoys)
heb zelf een logitech al is het wel zo dat je een goede mx700/mx900 moet kopen om goed te kunnen game want draadloos is wel langzamer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:55
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
M'n pa had alles draadloos, zowel muis als toetsenbord in zo'n combinatie omdat hij dacht dat het handiger zou zijn.

De batterij ging alleen zovaak leeg, dat hij vaak toch een ander toetsenbord moest gebruiken omdat hij geen reservebatterijen thuis had liggen.

De muis was nog erger, vooral omdat er AAA batterijen in moesten.
Oud 06-07-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-07-2004 @ 22:37 :
dat is niet moeilijk een toetenbord vinden die aan die eisen voldoen. zou er een prijsje bij zetten zo dat er een maximaal bedrag vast staat.

leukere toetenborden die aan alle eisen voldoen:
Basic Wireless Optical Desktop
Cordless Desktop MX
Logitech diNovo Media Desktop is wel bluetooth

allemaal leuke toetenborden maar er zit een prijsje aan.
Al verschilt het wel van 59 tot 279 euro

succes
de eerste had ik ook gevonden... is gewoon wat zo'n ding meot doen + wat extra. nadeel is de harde aanslag.
de laatste vond ik ook erg geschikte voor mij. tot ik de prijs zag. Laatste 2 zijn volgens mij trouwens alleen rechtshandig. tnx iig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:54
Krekker
Krekker is offline
Klik

Kies maar uit!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 06-07-2004 @ 23:54 :
Klik

Kies maar uit!
whoh! tnx!
(ik ging eigenlijk al voor dat dure overbodige ding )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:55
Thompie
Thompie is offline
Bij mijn ouders hun computer zitten ook een draadloos toetsenbord + muis (logitech). En precies wat Evil_angel zegt hebben hun ook ervaren.
Het toetsenbord gaat dan niet zo snel leeg omdat hun geen spelletjes spelen en dus er ook niet continue een signaal van het toetsenbord naar de ontvanger moet (hij verbruikt alleen energie als je een toets indrukt [Hoezo logisch hehe ])
Dan heb je de muis nog, hierin zitten 2xAAA batterijen......buiten het feit dat (goede) AAA batterijen al niet goedkoop zijn, hebben de meeste mensen deze ook al niet standaard thuis liggen, wij dus ook niet vaak. Alleen je merkt wel wanneer de muis leegraakt (zit wel indicatie voor toetsenbord + muis in de software die aangeeft hoe vol ze nog zijn, maar hij geeft niet aan wanneer hij bijna leeg is) hij reageert slomer en 'stotterd'.

Mijn advies, koop gewoon met draad. Dit werkt tot nu toch nog het fijnst en vooral als je games speelt is het vervangen van batterijen iets wat je frequent moet doen.
Oud 09-07-2004, 13:58
stampertjuh
stampertjuh is offline
mijn toetsenbord(logitecht) gaat nu al 1 jaar mee zonder de batterijen te verwisselt hebben, alleen de muis die heb ik 5 keer verwisseld ofzo, dat is soms wel irri, maar als je ze gewoon oplaat of goedkope alkaline koopt valt het wel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-07-2004 @ 14:58 :
mijn toetsenbord(logitecht) gaat nu al 1 jaar mee zonder de batterijen te verwisselt hebben, alleen de muis die heb ik 5 keer verwisseld ofzo, dat is soms wel irri, maar als je ze gewoon oplaat of goedkope alkaline koopt valt het wel mee.
Stop een GP Powerbank of andere batterijlader in het stopcontact bij je pc en je hebt altijd verse batterijen voor de muis. Hier hoef ik ze ook maar eens in de twee maanden te vervangen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:

Een draadloze optische muis kun je beter met een dockingstation kopen idd, maar een draadloos toetsenbord vreet helemaal niet zoveel batterijen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb mijn draadloos toestenbord als 1,5 jaar en nooit nog nieuwe batterijen in hoefen doen. M'n muis daarintegen... Maar ik doe er altijd van die half lege in ofzo, die uit m'n discman komen. Want als ze in je muis leeg zijn, dan zijn ze echt leeg. Als de discman zegt dat 'ie leeg is, zit er vaak nog een restje in.

Ik heb logitech trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-07-2004 @ 15:01 :
Stop een GP Powerbank of andere batterijlader in het stopcontact bij je pc en je hebt altijd verse batterijen voor de muis. Hier hoef ik ze ook maar eens in de twee maanden te vervangen ofzo.

Oplaadbare baterijen zijn oke.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:35
siebolt
siebolt is offline
Citaat:

Ook in het zwart.
niet zeuren he, wij hebben een mx900 en die heeft een oplader, en het toetsen bord werkt ongeveer 6 maanden met zn batterijen en dat is nou niet heel vervelend om een keer in de 6 maanden wat batterijen te vervangen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:43
swieks
swieks is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-07-2004 @ 19:15 :
Ik heb mijn draadloos toestenbord als 1,5 jaar en nooit nog nieuwe batterijen in hoefen doen. M'n muis daarintegen... Maar ik doe er altijd van die half lege in ofzo, die uit m'n discman komen. Want als ze in je muis leeg zijn, dan zijn ze echt leeg. Als de discman zegt dat 'ie leeg is, zit er vaak nog een restje in.

Ik heb logitech trouwens.
Nee, hoor. Een batterij is pas echt leeg als deze zelfs de wijzers van een klok niet meer vooruit krijgt
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 11:33
crazylegs
crazylegs is offline
ikzelf heb deze set, wel prijzig (79,00) maar werkt perfect

draadloos en optich
Oud 13-07-2004, 12:16
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 13-07-2004 @ 12:33 :

draadloos en optich
die mx900 is duurder, maar dan kun je wel vanachter de tv of uit de tuin computeren 10 meter bereik door muren
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 12:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 13-07-2004 @ 12:33 :

draadloos en optich
voor tien euro meer heb je een microsoft wireless intellimouse explorer, logitech internet navigator kb en een gp powerbank met vier penlites, heb je meer aan en bovendien is die microsoft muis prettig gevormd in tegenstelling tot de mx700/mx900 etc.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:57
Martine1986
Martine1986 is offline

omg
Oud 13-07-2004, 15:58
Verwijderd
^ Die is idd cool
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 13-07-2004 @ 16:57 :
[afbeelding]
[afbeelding]

omg
Vind je dat mooi?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
swieks schreef op 13-07-2004 @ 10:43 :
Nee, hoor. Een batterij is pas echt leeg als deze zelfs de wijzers van een klok niet meer vooruit krijgt
Een batterij is pas leeg als je de batterij openmaakt en de inhoud er uit haalt.

( )

Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 13-07-2004 @ 16:57 :
[B[afbeelding][/url]
[afbeelding][/url]
omg [/B]
mja... ik heb dat ding zondag besteld. toch maar gedaan

NA 20040719 zal ik m pas waarschijnlijk hebben. Was niet op voorraad, en dan zal ie weer geleverd worden. E 221,80 incl. (excl. verzendkosten)
EDIT: maandag dus

Gelijk maar even surround sound opstelling gekocht en de quickcam sphere (77,41 en 107,83 euro)

EDIT: die quickcam sphere staat dus op een stokje, op ooghoogte, en beweegt met je mee als je je verplaatst. zo blijf je 'altijd' in beeld.

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-07-2004 @ 17:01 :
Vind je dat mooi?
Mag ik toegeven dat jij mooier bent?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:15
Verwijderd

Misschien 100 eurootjes voor betaald, maar ik ben er zeer tevreden over
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef op 13-07-2004 @ 19:57 :
Mag ik toegeven dat jij mooier bent?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 13-07-2004 @ 20:15 :
[afbeelding]

Ga dan wel voor de Desktop MX, gebruikveel minder stroom..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 13-07-2004 @ 21:15 :
Ga dan wel voor de Desktop MX, gebruikveel minder stroom..
Alleen de muis jah
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:41
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 13-07-2004 @ 13:52 :
voor tien euro meer heb je een microsoft wireless intellimouse explorer, logitech internet navigator kb en een gp powerbank met vier penlites, heb je meer aan en bovendien is die microsoft muis prettig gevormd in tegenstelling tot de mx700/mx900 etc.
dat prettig gevormt lijkt me puur persoonlijk, mijn opa heeft een intellimuis en die vind ik een stuk minder als een mx900 muis en ze zijn allebei "ergonomisch" of hoe je dat ook mag noemen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:13
crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
siebolt schreef op 13-07-2004 @ 13:16 :
die mx900 is duurder, maar dan kun je wel vanachter de tv of uit de tuin computeren 10 meter bereik door muren

dus jij wil zeggen dat wanneer je op zolder zit dat je dan beneden op je beeldscherm kan kijken???? beetje doelloos vind je ook niet
Oud 18-07-2004, 21:48
twain4me
twain4me is offline
dergelijk constucties zijn handig bij feestjes, je mp3 lijstje boven beneden je toetsenbordje met zap functie blijft de pc ver uit de buurt van dronken mensen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 13-07-2004 @ 21:16 :
Alleen de muis jah
Wat alleen muis?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 18-07-2004 @ 23:02 :
Wat alleen muis?
Die vreet stroom.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 08:48
Maradinus
Maradinus is offline
Switch toetsenbord met hele audio zooi erboven op

logitech muis
Oud 19-07-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
crazylegs schreef op 18-07-2004 @ 22:13 :
dus jij wil zeggen dat wanneer je op zolder zit dat je dan beneden op je beeldscherm kan kijken???? beetje doelloos vind je ook niet
Daar heb je echt niks aan. Vanaf mijn bed kan ik mn scherm al niet meer lezen (en da's twee meter )
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 14:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-07-2004 @ 20:15 :
[afbeelding]

Bij mediamarkt gekocht voor 39 euro, afgezien van de prijs een redelijke combinatie (jammer dat de muis zo zwaar is)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 19-07-2004 @ 15:05 :
Bij mediamarkt gekocht voor 39 euro, afgezien van de prijs een redelijke combinatie (jammer dat de muis zo zwaar is)
tjah, doe je niks aan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:21
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dukko schreef op 19-07-2004 @ 16:27 :
tjah, doe je niks aan.
je kan even kijken of ze er een plakje lood in hebben geplakt (voorkomt rsi ) meestal is dat niet het geval bij draadloze muizen , maar er zijn modellen die het wel hebben...

Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 19-07-2004 @ 19:21 :
je kan even kijken of ze er een plakje lood in hebben geplakt (voorkomt rsi ) meestal is dat niet het geval bij draadloze muizen , maar er zijn modellen die het wel hebben...

Bij mij zijn het de batterijen die voor het gewicht zorgen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:39
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dukko schreef op 19-07-2004 @ 20:31 :
Bij mij zijn het de batterijen die voor het gewicht zorgen eigenlijk.
ik weet het... maar soms zijn die fabrikanten wat vrijgeefs met plakjes lood
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:37
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Nee, hoor. Een batterij is pas echt leeg ... Een batterij is pas leeg als je de batterij openmaakt en de inhoud er uit haalt.
Wil je het op z'n Vlaams dan zeggen? Die pillen zijn plat (pille komt uit het Frans: des pilles). Zelf kies ik nog steeds voor 'batterijen zijn leeg)

Voor de desktop:
ik zou voor bedraad gaan, zoals zovelen hier. Eventueel wel die DiNovo van Logitech, de enige min is dus batterijen en prijs
Van symmertische muizen, vind ik Logitech een van de besten (ikzelf heb een muis met staart en rood oogje van Logitech, nl. Click! Optical Mouse en die gaat zeer goed).
Bij duurdere modellen met meer knoppen, zal je meer moeite moeden doen om een symmetrische muis te vinden...
Het handigste is gewoon een paar winkels (Fnac, Exell, Mediamarkt, lokale computerboer, ...) binnen te lopen en te kijken naar desktops, toetsenborden en muizen omdat een plaatje minder zegt dan het geheel:
- materiaal is vaak belangrijk (geloof me: op zo'n rammelding durf je gewoon niet werken)
- verstelbaarheid in hoogte: ik vind het handiger om op een hoger toetsenbord te typen (ik zit hier nu met een MS Natural MultiMedia keyboard en dat is zeer hoog en ons draadloos toetsenbord (heeft van die gekke toetsen) is extreem laag). Ik denk dat het een kwestie van smaak is, maar laag typen is niet zo leuk, lijkt mij (maar het staat wel mooier)
Nog een tip: koop geen toetsenbord met van die gekke vierhoekige toetsen, want dat typt voor geen meter (ze staan veel te dicht naar mijn goesting).
Ik kan enkel geen plaatje vinden.
Oud 20-07-2004, 11:04
Verwijderd
Laag typen is wel beter voor je werkhouding. Als je je toetsenbord hoger hebt kun je je vingers / handen niet meer in een hoek van 90 graden leggen. Maar het is maar wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:27
T_om
T_om is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 12:04 :
Laag typen is wel beter voor je werkhouding. Als je je toetsenbord hoger hebt kun je je vingers / handen niet meer in een hoek van 90 graden leggen. Maar het is maar wat je wilt.
wooooooooooow, hoe TYP jij!!

Ik heb het geprobeerd me handen en vingers in 90 graden...
Oud 20-07-2004, 19:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Maar het is maar wat je wilt.
lol
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:10
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik kan juist moeilijker typen op zo'n laag ding, en dat voel ik direct in mijn polsen (enerzijds door die lay-out van dat stom toetsenbord) en anderzijds omdat ik dus zo'n Natural gewoon ben (niet dat ik 10-vingerig kan typen, maar het is eerder omdat ik het echt wel moet leren en op een gewoon toetsenbord moet je je vingers anders zetten dan op zo'n ergonomisch model). En misschien ligt het daar wel aan hoor: het verschil tussen een ergonomisch (zeer hoog) en dat ander (zeer laag), misschien is dat minder erg als je een toetsenbord met normale hoogte hebt?

Hoe bedoel je die 90° overigens? Daarnaast vind je vaak verschillende soorten ergonomische borden (er zijn er voor die 90°, maar dat zijn amper nog toetsenborden te noemen en je houdt je handen dan zoals voor twee joysticks) , maar dat gaat wel al ver off-topic. (Onalngs was hierover iets op tweakers.net (al kan het op GoT geweest zijn)
Oud 20-07-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
T_om1337 schreef op 20-07-2004 @ 20:27 :
wooooooooooow, hoe TYP jij!!

Ik heb het geprobeerd me handen en vingers in 90 graden...
Niet helemaal negentig graden ofcourse, maar ik heb een logitech uit de oudere serie, en tsjah: die kun je verstellen. Ik vind laag makkelijker. Krijg rsi als ik hoog typ.

Die negentig graden: dat je je handen dus bijna plat hebt. En daar heb je eigenlijk niet speciaal een ergonomisch toetsenbord bij nodig: dat heb ik ook niet. Zeker niet op mn laptop niet dat daar wat te kiezen valt.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 23:14 :
Niet helemaal negentig graden ofcourse, maar ik heb een logitech uit de oudere serie, en tsjah: die kun je verstellen. Ik vind laag makkelijker. Krijg rsi als ik hoog typ.

Die negentig graden: dat je je handen dus bijna plat hebt. En daar heb je eigenlijk niet speciaal een ergonomisch toetsenbord bij nodig: dat heb ik ook niet. Zeker niet op mn laptop niet dat daar wat te kiezen valt.
180 graden bedoel je? dus gewoon recht?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:34
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Ik schreef op 20-07-2004 @ 23:21 :
180 graden bedoel je? dus gewoon recht?
Ja dat is het vast
_____ = 180 Graden

90 graden= |
_________|
Oud 21-07-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 21-07-2004 @ 00:34 :
Ja dat is het vast
_____ = 180 Graden

90 graden= |
_________|
90 graden is ook wel recht. daar heeft ze gelijk in. maar wel wel een rechte HOEK
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten