Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 10:19
meisje
meisje is offline
Ik hoor vaak mensen zeggen dat wanneer ze een geest zien/voelen het heel koud worden. Stel dat geesten bestaan, zou het kunnen dat het verschijnsel zijn energie ontrekt aan temperatuur/warmte? In hoeverre zijn geesten natuurkundig of paranormaal te verantwoorden?

Motiveer!
Advertentie
Oud 18-09-2004, 10:30
argenta
argenta is offline
natuurkundig? niet
Oud 18-09-2004, 10:33
meisje
meisje is offline
Citaat:
argenta schreef op 18-09-2004 @ 11:30 :
natuurkundig? niet
Probeer nou eens van je wiccageloof af te komen en open te staan voor opties.
Oud 18-09-2004, 10:57
Verwijderd
Wetten van de thermodynamica: warmte stroomt niet spontaan van laag naar hoog.
Oud 18-09-2004, 13:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-09-2004 @ 11:19 :
Ik hoor vaak mensen zeggen dat wanneer ze een geest zien/voelen het heel koud worden...
ligt aan die mensen zelf natuurlijk . als je bang wordt krijg je het altijd koud .

maar natuurkundig zal het echt niet te verklaren zijn, toch?
Oud 18-09-2004, 21:33
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
er zijn spirituele dingen die niet scientific te verklaren zijn, net zoals wel meer dingen niet wetenschappelijk te verklaren zijn.
Een ding weet ik wel: je krijgt t koud of gaat bibberen of je gaat harenovereindstaan (leuk ww) omdat dat oude oerinstincten zijn, die ons waarschuwden in prehistorische tijden voor gevaar en voor dingen waarvoor je op deh oede moest zijn, en dat haren overiend gaan staan, heeft er niet mee te maken: dat heeft te maken met de temperatuurswisseling waar de prehistorische mensen in verkeerden: de omschakeling naar koud weer, na een tijd van zomers weer, bracht met izch mee, dat de , toen nog haarrijke huid van ons, zich ging opzetten om de warmte beter vast te houden in periodes van kou.
Deze oergenen hebben we nog steeds meegekregen, puur vanwege het feit dat het ons waarschuwt voor diverse zaken en nog altijd van nut is.
Oud 19-09-2004, 22:41
Verwijderd
Ik heb het nog nooit koud gehad of gekregen daardoor. Wel kippevel, maar daarvoor hoef je het niet koud te hebben.
Oud 20-09-2004, 21:22
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
je zegt t al: hoef je t neit koud te hebben... je dnekt dat je t niet koud hebt, hoewel de prikkelingen die je voor datgene voelt het maken dat je het 'koud'krijgt, dus .....

PS: waarom worden al mijn topics gesloten in bv. Eten & Drinken, (dit is een vraag rechtstreeks aan de forumbaas). Enige verkalring, aangezien ik het nogal nergens op vind slaan.
Oud 20-09-2004, 21:33
Verwijderd
N4poleon, dat moet je op meldpunt en Mededelingen vragen, niet hier en niet aan mij. Of je vraagt het aan de fbs van daar.
Oud 20-09-2004, 21:36
De Dood
De Dood is offline
draai er maar omheen
Oud 21-09-2004, 10:12
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
indeed indeed, draai er maar omheen, fuck it gewoon, dom gedrag om alles dicht te spijkeren wat niet zint,,,,
iig we hadden hetover geesten ofzo..
Oud 21-09-2004, 11:01
beaming eye
beaming eye is offline
kippenvel inderdaad, koud hebben dat hoeft niet.
Geesten leven in een andere demensie, en die demensie is kapitalistisch vast niet te bereiken.

Je kan ook op verschillende de plekken kipenvel krijgen , waar wat voor wat staat zou ik zo niet weten......

Als de heilige geest komt voel ik echt soms ernstige kippenvel, waarbij je binnen juist warm voelt. Ik denk dat dat komt omdat God heilig is....

Regels voor berichten