Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Voor zover ik dat weet, is dat onmogelijk. Een neutron wordt gevormd door de fusie van een Proton en een Electron. Daar is extreem veel kracht voor nodig. Denk maar aan een neutronenster.(overschrijding van de Chandrasekhar limiet) Als waterstof verandert in deuterium onder invloed van radioactieve straling, dan zou bijna al het waterstof in het heelal omgevormd worden tot deuterium(het heelal baadt in radioactieve straling tenslotte). Terwijl deuterium heel erg weinig voorkomt. Deuterium is gevormd ten tijde van de Oerknal. Vrijwel al het deuterium is verder gefuseerd tot helium(door de temperatuur van het heelal). Daarom is er zoveel waterstof en helium in het heelal en heel erg weinig deuterium. Helium is niet verder gefuseerd omdat het Universum daarvoor al te veel afgekoeld was. Slechts sporadisch kwam het element lithium nog voor. Dus het lijkt me meest onwaarschijnlijk. Groetjes Ben(die het eens gaat proberen uit te zoeken ![]()
|
Blegh... waaro mmoet je sig hier ook weer opgaan?
![]() Mja... je hebt wel gelijk. Al kan ik me voosrtellen dat bij extreme gevallen, zoals het in de lucht vliegen van tsjernobyl er wel deuterium gevormd wordt...
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zal vast en zeker wel deuterium gevormd zijn, maar dat komt door de extreem hoge temperatuur. Er is geen deuterium gevormd door middel van radioactieve straling. Groetjes Ben(die het oneerlijk vind dat het altijd stralend mooi weer is in Tjernobyl. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
welk geloof?! SpongeBobbel | 346 | 21-02-2007 12:47 |