Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
weet ik niet, maar daar heeft het iig wel mee te maken, volgens mij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen ![]() het heeft te maken met dat je ogen in het daglicht zijn en daardoor je superachmiatische nucleus (dat is precies waar je zenuwbanen van je ogen elkaar raken) hormonen aan gaat maken. Maar hoe dat nou precies zit weet ik niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier een stukje uit een bericht dat vandaag op Fok.nl stond :
Wie regelmatig behoefte heeft om in de zon of onder een zonnebank te liggen heeft kans hieraan verslaafd te zijn. Het ultraviolette licht dat afkomstig is van zonlicht maakt in het menselijk lichaam een stofje aan dat ontspannend werkt. .... De stof die het lichaam onder invloed van zonlicht maakt is endorfine, dat dezelfde werking heeft als opium en heroïne, aldus de onderzoekers. Behalve een pijnonderdrukkend gevoel wekken ze euforie en en een gelukmakend gevoel op. De test werd gedaan onder veertien volwassenen waarbij twee zonnebanken werden gebruikt, één met en één zonder ultraviolet licht. Voor en na de test werd de stemming van de deelnemers gemeten en wat bleek: het ultraviolet licht werkte meer ontspannend. De deelnemers verlangden dan ook meer naar deze zonnebank. bron ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik wist het niet meer... Biertank 52 | 6 | 11-11-2007 16:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal Ieke | 0 | 11-04-2005 17:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 |